/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
hjælp
Fra : fkj64
Vist : 1274 gange
200 point
Dato : 29-12-06 15:35

hej! jeg prøver at installerer MSOFFICE PRO 2003 DK på min computer,men når jeg har sat cd-rom i drevet, starter den op med at kopiere installations filerne til computeren og forbereder installation,men så popper der et vindue op med windows installer hvor der stå:
Den funktion ,du prøver at benytte,er på en netværksressource,som ikke er tilgængelig.
Klik på OK for at forsøge igen,eller skriv en anden sti til en mappe med installationspakken 512429.MAINSP2op.msp i feltet nedenfor. og der stå:
Anvend kilde: C:\programmer\officeupdate11\cabs\512429\
Jeg trykker OK og et nyt vindue popper op med gul trekant med udråbstegn hvor der stå:
Stien: C:\programmer\officeupdate11\cabs\512429\512429.MAINSP2op.msp kunne ikke findes,kontroller at du har adgang til denne placering,og prøv igen.

Hjælp! er der nogen som kan hjælpe.
P.S. det skal lige siges at jeg har haft den installeret før og der virkede den, og den virker fint nu på min datters computer.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-12-06 15:57

Noget tyder på at du ikke har ret til at installere den.
At den skriver du mangler en netværks recurse, tyder på at der er flere om at dele Office.
Og den er/ har været installeret på et fælles drev, der ikke er tilgængeligt mere.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-12-06 16:08

Prøv at køre en checkdsk - Denne Computer - Højreklik på C drev - Egenskaber - Fanebladet Funktioner - Undersøg nu - Flueben i begge - Genstart.

Prøv så igen om du kan installere Office igen, når checkdsk har kørt.

Clou

Kommentar
Fra : fkj64

Dato : 29-12-06 16:57

Hej clou! det hjalp desværre ikke. som jeg skrev har jeg haft installeret office på min computer,
og den ligger stadigvæk som installeret program i tliføj/fjern programmer. jeg har prøvet at fjerne programmet,men det kan jeg ikke få lov til,for så popper et vindue op hvor der stå: installationskilden til dette produkt er ike tilgængelig. Kontoller at kilden findes,og at du har adgang til den.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-12-06 17:00

Gå ind i Regedit og fjern det hele derfra - men pas på! Så du ikke fjherner noget som ikke har skullet fjernes!

Clou

Kommentar
Fra : fkj64

Dato : 29-12-06 17:02

hvor er det lige regedit ligger?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-12-06 17:08

Start - Kør - Skriv Regedit - Ok - Klik på HKEY_CURRENT_USER - Klik på + tegnet ved Software - Klik på + tegnet ved Microsoft - Højreklik på Office - Tryk på Slet - Klik på HKEY_LOCAL_MACHINE - på + i Software - på + ved Microsoft - Højreklik på Office - Tryk Slet.

Genstart så computeren og prøv igen om du kan installere programmet.

Clou

Kommentar
Fra : fkj64

Dato : 29-12-06 17:46

hej clou! nu har jeg fjernet office inde i regedit,men programmet ligger stadigvæk inde i tilføj/fjern.
når jeg så prøver at fjerne det derfra popper vinduet med teksten:Den funktion, du prøver at benytte ,er på en netværksressource,som ikke er tilgængelig.kontoller at kilden findes.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-12-06 17:53

jeg er kørt fast i løsninger lige nu, men kigger lige med senere - håber der kommer andre løsningsforslag.

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-06 17:54

hent denne regcleaner http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=735

kør en tur med den og slet hvad der er safe to delete- men kig lige om der skulle ligge noget du genkender fra office under not fully safe to delete og med forsigtighed under unknown

(slet kun i de to sidste hvis du er absolut sikker i din sag og kun hvis det er office filer)

genstart maskinen

gå i stifinder og find mappen med office og slet

genstart - og der skulle ikke være rester tilbage

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-12-06 17:59

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-12-06 18:01

Og lav en diskoprydning og slet dine TEMP filer, samtidig med at du renser med regcleaner

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-06 18:06

nææ disken - EFTER regcleaneren har kørt

btw er det ofte en rigtig god ide at køre regcleaneren igen efter sidste genstart hvis der skulle være en fil der er meget stædig

Kommentar
Fra : fkj64

Dato : 29-12-06 19:19

hej alle! nu har jeg prøvet alt det som er blevet forslået, men der er desværre ikke noget af det som har hjulpet,jeg bliver ved med at få vinduet med teksten: Anvend kilden C:\programmer\officeupdate11\cabs\512429 og stadigvæk når jeg trykker ok få jeg besked på at installationskilden til dette produkt ikke er tilgængelig og at jeg skal kontrollere at kilden findesvog at der er adgang til den.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-12-06 19:47

Kan du ikke gendanne computeren til dengang Office virkede på maskinen?

Clou

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-12-06 20:13

Når du er nået dertil hvor den skriver:
skriv en anden sti til en mappe med installationspakken
Så skal du vel bare vise den cd-drevet hvor office ligge ?
Der er ingen grund til at begynde at fjerne noget, det skal installationen nok selv sørge for hvis det er nødvendig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fkj64

Dato : 29-12-06 20:40

hej clou og palle. clou jeg har prøvet at gendanne computeren fra den dato jeg installeret office og det hjalp ikke.
Palle jeg har prøvet at skrive cd_drevet og det er det er stadigvæk det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-06 00:24

Er det i det hele taget en "original" cd......

Eller er det en kopi....

Næste spørgsmål:

Er det en update cd (så skal du først installere en tidligere office)....

Det lyder mest som det sidste....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-06 00:25

Har du ikke en tidligere Office kan du "muligvis" nøjes med word...

Annuller spørgsmålet
Fra : fkj64

Dato : 02-01-07 15:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål