/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerhedskopiering af windows
Fra : goldbeckholst
Vist : 953 gange
300 point
Dato : 28-12-06 23:21

HJÆLP........

Vi fik ikke lavet en kopi af windows XP home edition dengang vi startede vores acer bærbar pc. Jeg står nu og skal lave en formatering af pc'en, hvordan laver jeg en kopi af windows så jeg kan geninstallere det efter formateringen????

Der er ikke en "sikkerhedskopiering" under "tilbehør" - "systemværktøjer" ligesom der er i min XP pro edition...... hvorfor er der nu ikke det?

Håber virkelig at der er en der kandu'er der kan/vil hjælpe????

Mvh
Goldbeckholst

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-06 23:26

Har du ikke fået en Recovery CD med?

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 28-12-06 23:27
Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 28-12-06 23:51

Nej, vi har ikke fået en recovery cd med, ellers kunne jeg jo bare have brugt den

Har været inde og læse på http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/update/howbackup.mspx

Er det nok bare med en kopi af windows mappen?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 29-12-06 00:11

Jeg gjorde nøjagtigt som du, fik ikke taget kopi, da jeg startede min Acer bærbare første gang. Samme som din: Acer bærbar Windows XP/Sp2 Home Edition.

D.v.s jeg forsøgte godt nok på det, idet jeg fulgte anvisningen til punkt og prikke, som den stod på skærmen: havde tomme DVD-skiver parat og hele molevitten, men kopieringen mislykkedes totalt.

Jeg fik heller ikke en Windows XP Cd med, da jeg købte maskinen, så jeg ringede ganske enkelt til Acers dan ske support afdeling og klagede min nød.
Dette resulterede i, at jeg, efter jeg havde udfyldt en formular, som Acer mailede til mig, og sendt den retur til Acer, fik tilsendt 4 stk. CD-rommer til recovering.

Så det synes jeg, du skulle prøve.

Tlf.fonnr. til Acer Support 38 48 73 42.
Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-06 00:21

Som maxhankat skriver....

Gå i butikken hvor du købte eller direkte til Acer og meddel at udkopiering af rescue-cd IKKE virkede - så får du nye gratis.

Evt. fra Microsoft....

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 29-12-06 00:27

Da du ikke har en CD går jeg ud fra at din bærbare var præinstalleret med XP Home og så får du ikke megen hjælp på http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/update/howbackup.mspx

Læs lidt her
http://www.cybertechhelp.com/forums/showthread.php?t=33003

og hent ntbackup.msi her:

http://www.onecomputerguy.com/software/ntbackup.msi,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-06 00:33

Det hjælper ikke på spørgerens problem !!!!!!!

Backupen installerer jo ikke XP bagefter......

Og husk lige IKKE at sætte komma efter link Så virker de ikke

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 150 point
Dato : 29-12-06 09:41

Jorgen_ros skriver:

Citat
Da du ikke har en CD går jeg ud fra at din bærbare var præinstalleret med XP Home og så får du ikke megen hjælp på

Men jeg har jo her fortalt dig goldbeckholst, hvordan jeg fik hjælp af Acer Support, da det mislykkedes for mig at lave en kopi af Windows, første gang jeg åbnede min Pc.
Selvfølgelig måtte jeg gøre en indsats selv, men det lykkedes så også at få tilsendt materiale i form af 4 cd-rommer til genoprettelse af systemet.
Så selvfølgelig skal du da henvende dig fil Acer Support med dit problem med manglende backup.

Mvh
maxhankat

Godkendelse af svar
Fra : goldbeckholst

Dato : 09-01-07 11:00

De ville ikke af med cd/dvd skiver, men jeg fik af vide at ved at trykke alt+F10 under opstart af pc'en, ville den formatere, og geninstallere windows med tilhørende drivere. Det virker bare som det skal nu.

Tak for svaret maxhankat.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 09-01-07 11:59

Hej Goldbeckholst.

Tak for din accept. Godt, at du fik talt med Acer og dermed anvist en funktion, du kunne få formateret din Pc med.

Det råd du fik af Acer med Alt+F10 under opstart, kender jeg overhovedet ikke, det står ikke i min manual eller andre steder i systemoplysninger eller Acers eget supportprogram.

Vil du ikke nok være så venlig at svare mig på flg.:
Hvor under opstart skulle du trykke på Alt+F10 ?
Er det lige efter, du har trykker på startknappen eller hvad?

Jeg vil være dig meget taknemlig, hvis du gider svare mig på det, så jeg kan gemme det, hvis jeg evt. selv skulle få brug for det. (Hvad jeg sandelig ikke håber)

Venlig hilsen
maxhankat

Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 12-02-07 10:32

Hej hej
Jeg har desværre ikke været istand til at svare før nu, sorry.....
Men nu skal du høre her: "Når du starter din Acer pc skal du holde ALT nede og samtidig trykke F10 5 gange når ACER billedet kommer frem. Herefter slettes partionen på c-drevet, windows installeres igen med tilhørende drivere, og computeren starter op som da den forlod ACER fabrikken."
Det var den besked jeg fik fra ACER support. OG DET VIRKEDE.....

I håbet om at du ikke får brug for det
God vind
Goldbeckholst

Hej Goldbeckholst.

Tak for din accept. Godt, at du fik talt med Acer og dermed anvist en funktion, du kunne få formateret din Pc med.

Det råd du fik af Acer med Alt+F10 under opstart, kender jeg overhovedet ikke, det står ikke i min manual eller andre steder i systemoplysninger eller Acers eget supportprogram.

Vil du ikke nok være så venlig at svare mig på flg.:
Hvor under opstart skulle du trykke på Alt+F10 ?
Er det lige efter, du har trykker på startknappen eller hvad?

Jeg vil være dig meget taknemlig, hvis du gider svare mig på det, så jeg kan gemme det, hvis jeg evt. selv skulle få brug for det. (Hvad jeg sandelig ikke håber)

Venlig hilsen
maxhankat

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-02-07 16:18

Hej igen Goldbeckholst.

Bedre sent and aldrig og tak for din oplysning ovenfor.

Jeg er meget glad for din "Opskrift", som jeg har gemt i min mappe med egne systemoplysninger og desuden lagt ind som backup på en Cd-rom med andre backups.

Godt at du ringede til Acer, for du fik jo sådan set en ret god vejledning.
Så hvis det værste skulle ske (hvad en vis mand forbyde) - er man da ikke helt på herrens mark
Og så fik jeg iden sidste ende også hjælp fra dig - tak!

Mvh
maxhankat