/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
link
Fra : hejhejdikal
Vist : 574 gange
436 point
Dato : 28-12-06 23:21

er der nogle der har nogle link der viser hvordan man laver glasfiber døre og skærme osv det er for at få en lettere bil

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-12-06 01:35

Det går altså ikke bare lige sådan at skifte døre og skærme ud med glasfiber, hvis det er en bil der skal køre på offentlig vej.

Det er konstruktive ændringer af bilen som vil kræve speciel godkendelse, og delene skal testes for at overholde de krav der stilles til pladedele til en bil.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 436 point
Dato : 29-12-06 06:56

Ja, det er et meget spændende område du er ved at give dig i kast med
Jeg har selv været med til at oombygge en bil fra en "alminidelig" med stålkarosseri til en med glasfiber...og det var RIGTIG sjovt...og lærerigt.
Det første du skal gøre er evt at henvende dig på dette link:
http://hjem.get2net.dk/Jahn/kitcar.htm
Her kan du få masser af support og bruge deres erfaringer, samt for hjælp til efterfølgende at få bilen synet og godkendt...det er ikke så svært og bureuakratisk som man skulle tro

Nu skal det lige siges at den jeg var med til at bygge, var på basis af en gammel bobbel, men principerne er for så vidt de samme
Dette link kan måske også bruges:
http://www.kitogbuggyservice.dk/

Held og lykke...det er bare SJOVT!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-06 11:24
Godkendelse af svar
Fra : hejhejdikal

Dato : 29-12-06 20:45

Tak for svaret pallenoc.