ingen internet
Fra : tcolsen
Vist : 910 gange
200 point
Dato : 28-12-06 18:54

på en af mine maskiner kan jeg pludselig ikke få forbindelse :
status for LAN forbindelse :automatisk privat adresse
ingen ip ??
er det virus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 18:57

prøv lige at højreklikke på lanforbindelsen og vælg reparer

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 28-12-06 20:44

ja det er jo en af dem jeg har prøvet -men det kan man ikke!!
jeg har også prøvet at deaktivere- fjerne hardwaren - ændre Lan indstillinger
jeg har en ip der hedder 169.254.183.246

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-12-06 20:55

Prøv lige at gå i Start/kør, skriv netsh winsock reset klik ok, og genstart maskinen. Det kan nogle gange fixe det.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 28-12-06 21:29

jeg har lige fixet den med spybot, det viser sig at fejlen opstod da jeg fik dowloaded nytårs theme fra : appleblossomart

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-12-06 22:14

Prøv lige at komme med en HijackThis log http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-06 09:55

tcolsen jeg ville tage imod tilbuddet fra stl_s for at sikre at alt skidt og snavs er kommet ud

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 29-12-06 11:55

Logfile of HijackThis v1.99.1
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programmer\LClock\LClock.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
D:\progra~1\valve\steam\steam.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
D:\download\sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\\nTune.exe" clear
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\LClock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [WINCINEMAMGR] C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "d:\progra~1\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [TuneUp MemOptimizer] "C:\Programmer\TuneUp Utilities 2006\MemOptimizer.exe" autostart
O4 - HKCU\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\lclock.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {B1E2B96C-12FE-45E2-BEF1-44A219113CDD} (SABScanProcesses Class) - http://www.superadblocker.com/activex/sabspx.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: gearsec - GEAR Software - C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-12-06 13:07

Der er ingen grimme ting i loggen, men jeg vil foreslå at du lige kører denne scanner:

Hent denne scanner, men vent med at scanne.

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files.

Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.

Start op i fejlsikret tilstand (tast f8 flere gange under opstart). Hvis du ikke kan det, så se her
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Så åbner du scanneren, og trykker på Scan Clean. Den skanner nu, og det kan godt vare ret længe.

Når den er færdig, så klikker du i vinduet "Virus log information"(det dukker op nederst, hvis scanneren finder noget). Tryk så Ctrl+A, så er det markeret. Tryk så Ctrl+C, så er det kopieret til udklipsholder. Sæt det evt ind i et stykke notesblok,og kopier det her ind bagefter.

Bemærk, det er ikke den lange log som scanneren generer, men det lille vindue som åbner under hovedvinduet, når den finder noget.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 29-12-06 18:58

File C:\WINDOWS\NDNuninstall7_48.exe tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.NewDotNet.e. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\rk.bin tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.RK.k. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\rlls.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.RK.l. No Action Taken.
File C:\Programmer\FileSubmit\NNWDAC638.EXE tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.NewDotNet. No Action Taken.
File C:\Programmer\FileSubmit\VVSNInst.exe tagged as not-a-virus:AdTool.Win32.WhenU.a. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\NDNuninstall7_48.exe tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.NewDotNet.e. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\rk.bin tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.RK.k. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\rlls.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.RK.l. No Action Taken.
File D:\download\cd key finder\keyfinder.exe tagged as not-a-virus:PSWTool.Win32.RAS.a. No Action Taken.
File D:\download\palm programmer\100 programmer til palm\palmsoftware - downloads\vnc-3.3.3r2_x86_win32 - Access any PC off your PC!.zip tagged as not-a-virus:RemoteAdmin.Win32.WinVNC.333. No Action Taken.
File D:\download\programmer\windows +\happy2007.exe tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.NewDotNet. No Action Taken.
File D:\download\programmer\windows +\nycelebdt.exe tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.NewDotNet. No Action Taken.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-12-06 19:33

Bingo, der var skurken .

Gå ned C:/Windows. Find og dobbeltklik denne fil:

NDNuninstall7_48.exe

Den starter en afinstallering, og beder dig muligvis om at genstarte, og gør venligst dette.

Kør derefter denne scanner:

Hent denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer, og opdater scanneren manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Start SuperAntiSpyware, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en frisk HijackThis log.

For at få internetforbindelsen igen, så gå i Start/kør, skriv netsh winsock reset klik ok, og genstart maskinen.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 29-12-06 21:20

hej nu har jeg gjort alt det du bad mig om
-nu kan jeg ikke få den ud af fejlsikret tilstand !!!
F8 Start normalt - intet virker
Hvad nu

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-12-06 22:09

Prøv: Sidst kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-12-06 22:13

Iøvrigt, hvis du brugte Bootsafe, så sæt et flueben i Normal Restart og klik Reboot.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 29-12-06 23:35

kanon det var seføli bootsafe:
Logfile of HijackThis v1.99.1
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
D:\progra~1\valve\steam\steam.exe
C:\Programmer\LClock\lclock.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
D:\download\sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\\nTune.exe" clear
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\LClock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [WINCINEMAMGR] C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "d:\progra~1\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [TuneUp MemOptimizer] "C:\Programmer\TuneUp Utilities 2006\MemOptimizer.exe" autostart
O4 - HKCU\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\lclock.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {B1E2B96C-12FE-45E2-BEF1-44A219113CDD} (SABScanProcesses Class) - http://www.superadblocker.com/activex/sabspx.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: gearsec - GEAR Software - C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-12-06 00:27

Kom lige med loggen fra SuperAntiSpyware. Jeg vil gerne se hvad den har slettet.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 30-12-06 12:07

SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 12/29/2006 at 09:00 PM

Application Version : 3.4.1000

Core Rules Database Version : 3155
Trace Rules Database Version: 1171

Scan type : Complete Scan
Total Scan Time : 00:09:08

Memory items scanned : 164
Memory threats detected : 0
Registry items scanned : 5203
Registry threats detected : 0
File items scanned : 5100
File threats detected : 2

Trojan.NewDotNet-Installer
   C:\PROGRAMMER\FILESUBMIT\NNWDAC638.EXE

Adware.WhenU
   C:\PROGRAMMER\FILESUBMIT\VVSNINST.EXE

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-12-06 16:22

Ok, så lad os lige få det sidste væk:

Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

1. Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

2. Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem de stiplede linier ind:

-----------------------------

Files to delete:
C:\WINDOWS\NDNuninstall7_48.exe
C:\WINDOWS\system32\rk.bin
C:\WINDOWS\system32\rlls.dll

Folders to delete:
C:\Programmer\FileSubmit

-----------------------------

3. Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.

4. Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.

Slet disse to filer på D drevet (Skal måske gøres i fejlsikret):

D:\download\programmer\windows +\happy2007.exe

D:\download\programmer\windows +\nycelebdt.exe

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 30-12-06 17:05

puha det var en marathon
Logfile of The Avenger version 1, by Swandog46
Running from registry key:
\Registry\Machine\System\CurrentControlSet\Services\qqittjed

*******************

Script file located at: \??\C:\ljilldtl.txt
Script file opened successfully.

Script file read successfully

Backups directory opened successfully at C:\Avenger

*******************

Beginning to process script file:

File C:\WINDOWS\NDNuninstall7_48.exe deleted successfully.
File C:\WINDOWS\system32\rk.bin deleted successfully.
File C:\WINDOWS\system32\rlls.dll deleted successfully.
Folder C:\Programmer\FileSubmit deleted successfully.

Completed script processing.

*******************

Finished! Terminate.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-12-06 17:24

Fint, så skulle den være ren, men kom lige med en frisk HijackThis log som et sidste tjek.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 30-12-06 18:08

oki doki
Logfile of HijackThis v1.99.1
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programmer\LClock\LClock.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
D:\progra~1\valve\steam\steam.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
D:\download\sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\\nTune.exe" clear
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\LClock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [WINCINEMAMGR] C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "d:\progra~1\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [TuneUp MemOptimizer] "C:\Programmer\TuneUp Utilities 2006\MemOptimizer.exe" autostart
O4 - HKCU\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\lclock.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {B1E2B96C-12FE-45E2-BEF1-44A219113CDD} (SABScanProcesses Class) - http://www.superadblocker.com/activex/sabspx.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: gearsec - GEAR Software - C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 30-12-06 18:27

Den er ren, men denne linie tyder dog på en "konflikt" eller et andet (sikkert mindre) problem.

Hvis du kører en rensning med f,eks CCleaner, tror jeg det retter sig. Manual og download her http://spywareinfo.dk/manualer/ccleaner.htm

Husk at sige nej til Yahoo toolbar, hvis du da ikke gerne vil have den.

Du bør også tømme systemgendannelsen http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm

Så skulle det være ok.

Godkendelse af svar
Fra : tcolsen

Dato : 30-12-06 23:35

godt man har dette forum - tak for hjælpen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-12-06 23:48

Velbekomme, og godt nytår