/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Intregrering af mailgrupper
Fra : BjornJ
Vist : 1047 gange
238 point
Dato : 28-12-06 18:29

Jeg har nogle mailgrupper jeg gerne vil slå sammen, hvordan gør jeg det?

Jeg kan hente nye medlemmer, en ad gangen, men kan ikke finde ud af hvordan jeg kan flytte en hel gruppe over i en anden.
Da der er tale om over 100 der skal flytte til 8 forskellige grupper, var det rart med en løsning så jeg kan flytte flere ad gangen.

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 18:44

marker den gruppe du vil flytte - alle personerne - højreklik - ny gruppe - som du så kan vælge en eksisterende eller et nyt navn til

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 20:27

Til meritdk

Jeg har prøvet som du skriver. Jeg beskriver lige hvad jeg gjorde.
Åbnede gruppen hvorfra der skal flyttes navne til en anden gruppe.
Markerede navnene.
Højreklikkede og trykkede på "Handling" og så fåk jeg mulighederne "Send post" "Ring op" og "Internet opkald", men ikke andre.

Har jeg misforstået din forklaring?

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 20:30

højreklik - ny - ny gruppe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 20:31

marker dem først - sorry glemte jeg i farten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-12-06 20:41

Hvis det er adressekartoteket i Outlook Express.
Marker navne og med højre mustast trækker du dem over i mappen som du har i venstre side.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 20:45

tjahh stort set det samme e.c - hvis der er mange er det nemmere at overskue med at markere - højreklikke - ny - ny gruppe dog

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 20:48

TIL meridk

Ja men den mulighed får jeg ikke.
Første gang jeg h-klikker kan jeg vælge imellem "Handling" "Fjern" og næste gang, imellem "Send post", "Ring op" og "Internetopkald"

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 20:51

hmmmmm du bruger xp ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 20:57

du skal altså få muligheden - hvis ikke så gør som e.c siger og træk dem over i den gruppemappe hvor du vil have dem

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 20:59

Til e.c og meridk
Jeg må vrære et andet sted end I tror.
Jeg er i grupper, og det er der navne er, de står ikke i adresskartoteket.
Jeg kan ikke trække noget, jeg har prøvet.

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 21:01

Citat
de står ikke i adresskartoteket
?????? er det ikke grupper i adressekartoteket der er tale om ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 21:07

hvor ligger de grupper så ?????

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 21:17

Til meritdk og e.c

Nu har jeg laver en ny gruppe og har fåer lagt 3 grupper ind i den, men de står kun som grupper, og jeg kan ikke åbne dem og se navnene. D.v.s. at jeg ikke kan redigerer i de enkelte navne og det får jeg behov for nu ved kommunesammenlægningerne.

Jeg skal have lagt 24 grupper sammmen til 8 så der er et stort arbejde at gøre det med navne enkeltvis.
Forresten er der en grænse for hvor mang navne der kan være i en gruppe.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 21:29

Til mirtdk
Jo det er grupper i adressekartoteket, men de står kun i grupperne ude til venstre. Et eller andet sted har jeg set at man kan vælge også at få dem i adressekartoteket, men det har jeg ikke valgt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 21:31

hmm mener du evt kontaktpersoner tv ved siden af din mail ??????

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 21:42

Til mirtdk
Jo det er grupper i adressekartoteket, men de står kun i grupperne ude til venstre. Et eller andet sted har jeg set at man kan vælge også at få dem i adressekartoteket, men det har jeg ikke valgt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 21:46

jamen hvis du klikker på mapperne i siden vil de vise sig i ruden i adressekartoteket

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 21:56

hmm mener du evt kontaktpersoner tv ved siden af din mail ??????
Når jeg åbner for kartoteket ved at trykke på adresser får jeg en todelt skærm med grupper til venstre og enkeltpersoner til højre.
jamen hvis du klikker på mapperne i siden vil de vise sig i ruden i adressekartoteket
Det svare jeg på når jeg har prøvet

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 21:59

jamen hvis du klikker på mapperne i siden vil de vise sig i ruden i adressekartoteket
Så kommer mapens indhold af enkelt personer.

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 22:02

ja ok - og det er så dem i en af grupperne du vil have over i en anden gruppe - så bør det virke med marker dem og højreklik - ny - ny gruppe - - - eller trække fra den ene gruppe til en anden - eller en ny du opretter til formålet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-06 22:11

Citat
Sådan oprettes en gruppe med kontaktpersoner

Du kan oprette et enkelt gruppenavn (eller alias), som du kan bruge, når du sender en meddelelse til flere kontaktpersoner på én gang. Du skal blot oprette et gruppenavn og tilføje kontaktpersonerne individuelt i gruppen. Derefter kan du nøjes med at skrive gruppens navn i boksen Til, når du sender e-mails.

Marker den mappe i adressekartoteket, som du vil oprette en gruppe i. Klik på Ny på værktøjslinjen, og klik derefter på Ny gruppe.
Dialogboksen Egenskaber åbnes. Skriv navnet på gruppen i boksen Gruppenavn.
Du kan tilføje personer i gruppen på flere forskellige måder:
Hvis du vil tilføje en person fra adressekartotekslisten, skal du klikke på Vælg medlemmer og derefter klikke på et navn på adressekartotekslisten.
Hvis du vil tilføje en person i gruppen direkte uden at tilføje navnet i adressekartoteket, skal du skrive personens navn og e-mail-adresse i den nederste halvdel af dialogboksen Egenskaber og derefter klikke på Tilføj.
Hvis du vil tilføje en person både i gruppen og adressekartoteket, skal du klikke på Ny kontaktperson og tilføje de relevante oplysninger.
Hvis du vil bruge en adresseliste, skal du klikke på Vælg medlemmer og derefter klikke på Søg. Vælg en adresseliste på rullelisten nederst i tekstboksen.
Når du har fundet og valgt en adresse, føjes den automatisk til adressekartoteket.
Gentag denne fremgangsmåde for hver kontaktperson, indtil gruppen er defineret.
Bemærk!

Hvis du vil se en liste over dine grupper uden for adressekartotekslisterne, skal du kontrollere, at Mapper og grupper er markeret i menuen Vis i adressekartoteket.
Du kan oprette flere grupper, og kontaktpersoner kan tilhøre mere end én gruppe.

men - du kan sagtens overføre flere - alle fra en gruppe til en anden - eller en ny

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 22:26

ok - og det er så dem i en af grupperne du vil have over i en anden gruppe - så bør det virke med marker dem og højreklik - ny - ny gruppe - - - eller trække fra den ene gruppe til en anden - eller en ny du opretter til formålet.

ny - ny gruppe: den mulig hed få jeg ikke

eller trække fra den ene gruppe til en anden:Jeg kan ikke trække for der ikke nogen steder st trække til!

eller en ny du opretter til formålet.:Det har jeg gjort, og jeg har også fået lagt 3 grupper ind i den, men de står som grupper og kan ikke åbnes så jeg kan se de enkelte medlemmer. Når jeg peger på dem kommer der en liste over medlemmerne med meget lille skrift. Jeg har prøvet om jeg på nogen måde kan fange den, men det lykkes ikke.

Hvis du vil tilføje en person i gruppen direkte uden at tilføje navnet i adressekartoteket, skal du skrive personens navn og e-mail-adresse i den nederste halvdel af dialogboksen Egenskaber og derefter klikke på Tilføj.
Det er såden jeg har gjort.

Hvis du vil tilføje en person både i gruppen og adressekartoteket, skal du klikke på Ny kontaktperson og tilføje de relevante oplysninger.
Det har jeg gjort, og på den måde har jeg fået lagt hele gruppe ind, men som ovenforbeskrevet kan jeg ikke åbne for de enkelte medlemmer.

Gentag denne fremgangsmåde for hver kontaktperson, indtil gruppen er defineret.
Dette tyder på at men ikke kan lægge samlet gruppe ind.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 22:39

Nu smutter jeg for i aften

God nat og sov godt

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-06 22:45

Til meritdk

men - du kan sagtens overføre flere - alle fra en gruppe til en anden - eller en ny [Blink]

Saktens og saktens, det er nu så meget sagt

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-06 09:37

Bjørn jeg tror du stirrer dig blind på det hele

hvis du gør det at du markerer de personer i fælles - eller dine kontaktpersoner - vises de i den store rude og du kan højreklikke og vælge kopier som jeg allerførst kom ind på - derpå højreklikker du på den gruppe (eller nye gruppe) du vil have dem ind i og vælger sæt ind - og så vupti ligger de der.

god næsten morgen herfra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-06 09:39

ps til ovenfor: højreklikker du og vælger egenskaber kan du se i den boks der dukker op at de er overført.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-06 09:51

ommer herfra - hvis du klikker på for eks fælles eller dine mappen vises kontaktpersonerne i den store rude - det samme hvis du klikker på gruppe - sådan skulle det lyde ... når de vises i den store rude kan du så kopiere og indsætte dertil hvor du ønsker.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-12-06 10:51

Nu prøver jeg at vise hvor jeg er i adressekartoteket.
Start Outlook Express
klik på adresser
op i "vis" og hak i mapper og grupper
Der er nu to ruder en aflang til venstre og en stor til højre
i venstre side er der en mappe der hedder kontaktpersoner for .............
og evt nogle mapper/grupper
åbn en mappe
i højre rude kan du markere
og højretrække de markerede over i en anden mappe/gruppe
(der flyttes til en mappe men der kopieres til en gruppe)
(der kopieres fra gruppe til gruppe og dubletten i gammel gruppe må evt. slettes efter kopieringen)
Denne metode er netop afprøvet i Outlook Express 6.0

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 29-12-06 18:29

Til meritdk og e.c
Jeg tro I skal opgive mig, lige som jeg er ved at opgive mig selv.
Jeres anvisninger virker ikke på min computer eller også er det mig der ikke fatter noget.
Jeg bliver nok nødt til at overføre, de over 200 adresser, manuelt.
Jeg skylder jer lige at fortælle hvor det går galt.

Bjørn jeg tror du stirrer dig blind på det hele Ja det kniber med overblikket.

Merits anvisning:
hvis du gør det at du markerer de personer i fælles - eller dine kontaktpersoner - vises de i den store rude

Bjørn Den store rude til højre er helt blank og jeg kan ikke komme videre.

og du kan højreklikke og vælge kopier som jeg allerførst kom ind på - derpå højreklikker du på den gruppe (eller nye gruppe) du vil have dem ind i og vælger sæt ind - og så vupti ligger de der.

god næsten morgen herfra [Glad] Nej jeg er ikke og så er det ikke morgen mere.

e.c.s anvisning
Nu prøver jeg at vise hvor jeg er i adressekartoteket.
Start Outlook Express
klik på adresser

Bjørn:
op i "vis" og hak i mapper og grupper = flueben?????????

Der er nu to ruder en aflang til venstre og en stor til højre
i venstre side er der en mappe der hedder kontaktpersoner for .............
og evt nogle mapper/grupper

åbn en mappe
Bjørn: Og så forsvinder den højre rude, lige som efter merits anvisning.

i højre rude kan du markere
og højretrække de markerede over i en anden mappe/gruppe
(der flyttes til en mappe men der kopieres til en gruppe)
(der kopieres fra gruppe til gruppe og dubletten i gammel gruppe må evt. slettes efter kopieringen)
Denne metode er netop afprøvet i Outlook Express 6.0

I skal have tak for hjælpen, hvis i ikke gider mere forstår jeg det godt.

Mange hilsner Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-06 18:35

åbn lige adressekartoteket - klik på vis og se om der er flueben i disse

værktøjslinie

statuslinie

mapper og grupper

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 29-12-06 18:49

Til merit

Det er der, men der er fortsat blankt når jeg åbner gruppen.

Der er kaldt til spisning, men jeg vender tilbage, stadig med et lille håb om en løsning.

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-12-06 00:14

Så længe du har mod på at prøve fortsætter vi.

åbn Outlook Express
åbn adressekartotek
Ser du dette billede :
http://www.hirsenet.dk/adresse.htm
(som vil ligge der sålænge spørgsmålet er åbent)

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 30-12-06 00:24

Manger tak. Jeg har siddet og øvet mig, men er nok for træt nu til at jeg kan gøre noget med held så
jeg ser på det i morgen, det er sengetid.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 30-12-06 11:27

Til e.c.
Så er jeg på igen
Jeg har prøvet at gøre som anvist med dette resultat:

åbn Outlook Express
Jeg ser min indbakke!

åbn adressekartotek
Jeg ser Adressekartotek-Overordnet identitet. Efter klik på "Maksimer" ser jeg ikke

dette billede :
http://www.hirsenet.dk/adresse.htm
(som vil ligge der sålænge spørgsmålet er åbent)

Men Adressekartoteket på hele skærmen.

Mappen "Fælles kontaktpersoner for Overordnet identitet til venstre og
og "Email adresser til højre.

Når jeg højreklikker en gang på en gruppe får jeg et vindu med følgende muligheder:
A) "Ny", B) "Egenskaber", C) "Slet", D) "Søg efter personer".

Når jeg vælger A)"Ny" kan jeg vælge 1) "Ny kontaktperson" 2) "Ny gruppe" 3) "Ny mappe"

Vælger jeg 1) "Nykontaktperson" får jeg: "Egenskaber for" skriv en kontaktperson o.s.v.
Vælger jeg 2) "Ny gruppe" får jeg "Egenskaber: for" skriv et navn til ny gruppe o.s.v.
Vælger jeg 3) "Ny mappe" får jeg "Egenskaber: for" mappenavn.

Vælger jeg B) "Egenskaber får jeg "Egenskaber + gruppens navn og en liste over gruppens medlemmer.
Vælger jeg B) kan jeg også vælge at slette og søge efter personer.

Såden ser det ud på min skærm.

Kan du skrive ind hvor jeg ryger af sporet?

Med venlig hilsen

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-12-06 11:46

Vores første mål er nu at du ser det som vises her:
www.hirsenet.dk/adresse.htm

Du når her til:
åbn Outlook Express
Jeg ser min indbakke!

åbn adressekartotek
Jeg ser Adressekartotek-Overordnet identitet. Efter klik på "Maksimer" ser jeg ikke

Inde i adressekartotteket skal du op i vis og klikke på mapper og grupper
Så skulle der komme et billede som jeg har vist.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 30-12-06 16:42

TIL e,c.
Du når her til:
åbn Outlook Express
Jeg ser min indbakke! JA

åbn adressekartotek
Jeg ser Adressekartotek-Overordnet identitet. Efter klik på "Maksimer" ser jeg ikke

Inde i adressekartotteket skal du op i vis og klikke på mapper og grupper

Der er der flueben i: "værktæjslinier", Statuslinier" og "Mapper og Grupper"

Men der vises ikke det billede du har vist.

Så skulle der komme et billede som jeg har vist.

Hvordan fremhæver jeg teksten? jeg har prøvet b, foroven men det fjerne den og skriver o citat,

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-12-06 17:15

Først den nemme.
marker entekst og tryk b
marker ne tekst og tryk på citat

Jeg undrer mig meget over at du ikke har det billede når der er hak ud for
de 3
Citat
"værktæjslinier", Statuslinier" og "Mapper og Grupper"

prøv lige:
start IE
adresskartotek
ikke maximer
gå ud i venstre side og du ser 2 sammenhængende pile <->
hold venstre mustast nede og træk til højre
så tror jeg den viser sig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-06 17:31

marker kan gøres under rediger - marker alle

jeg er også temmelig forundret over at tingene tilsyneladende ikke hænger sammen

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 30-12-06 17:45

Først den nemme.
marker entekst og tryk b
marker ne tekst og tryk på citat

Når jeg markere teksten og trykker på "b" forsvinder teksten og der står [B] Indsæt din tekst her [B]
oppe i venstre hjørne.

Jeg undrer mig meget over at du ikke har det billede når der er hak ud for
de 3 Indsæt din tekst her

prøv lige:
start IE
adresskartotek
ikke maximer

Ingen pile, jeg får vinduet: "Adressekartotek Overordnet identitet"

gå ud i venstre side og du ser 2 sammenhængende pile <->
hold venstre mustast nede og træk til højre
så tror jeg den viser sig

Jeg ville gerne markere citater og fremhæve bemærkninger, men det kan jeg heller ikke.

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-06 18:05

marker kan gøres under rediger i adressekartoteket- marker alle - derpå kan du højreklikke og kopier

når du har kopieret peger du med højreklik på den gruppe du vil have de kopierede adresser in i - og vælger indsæt

det ER ikke svært - men du er vist ved at køre fast

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 30-12-06 18:20

Til merit

Ja jeg er ved at køre fast for der sker jo ikke det der skal ske.

marker kan gøres under rediger i adressekartoteket- marker alle -

Det må være alle i en gruppe du mener! ?

derpå kan du højreklikke og kopier

når du har kopieret peger du med højreklik på den gruppe du vil have de kopierede adresser in i - og vælger indsæt

Det mener jeg at jeg har gjort, men så fik jeg hele gruppen ind, og ikke de enkelte medlemmer.
Se 28/12 kl.22.36

Bjørn

det ER ikke svært - men du er vist ved at køre fast [Blink]

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-12-06 18:37

ohøj nu blandes lige kandu marker og adresse marker.

Jeg mener det er vigtigt nu at få det billede frem som jeg har vist.
så lige en ting ad gangen

prøv lige:
start IE
klik på adresskartotek
ikke maximer

gå ud i venstre side med musen
(i det vindue som hedder overordnet identiteter)
og du ser 2 sammenhængende pile <->
hold venstre mustast nede og træk til højre
så tror jeg den viser sig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-06 18:39

når det ikke er alle - men de enkelte der skal ind bliver du jo så nødt til at markere dem du vil lidt efter lidt for at få de rigtige ind.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-12-06 18:41

Hov jeg skrev forkert....................

prøv lige:
start Outlook Express
klik på adresskartotek
ikke maximer

gå ud i venstre side med musen
(i det vindue som hedder overordnet identiteter)
og du ser 2 sammenhængende pile <->
hold venstre mustast nede og træk til højre
så tror jeg den viser sig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-06 18:42

Citat
men så fik jeg hele gruppen ind
indikerer for mig at du er på rette vej - nu skal du finde ud af at markere dem du VIL have flyttet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-12-06 18:47

Jeg hopper af, så det ikke bliver for svært.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-06 18:53

næ ved du nu hvad e.c - nu tager du over - basta - det hjælper meget at du kan oploade til hjemmesiden - det kan jeg ikke pt

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 30-12-06 18:56

Indlæg efter 18.20 afprøves og kommeteres først efter en pause.
Jeg kan ikke rumme mere lige nu.

Undskyld

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-06 19:06

kan jeg godt forstå

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-12-06 19:39

Jammen Miritdk - vi drøner rundt i hver sin retning.
Det var kun for at det ikke skulle blive alt for forvirret.
Jeg skal nok følge med.

Ps. Jeg fatter ikke at der ikke kan vises to ruder i det adressekartotek i
Outlook Express.

Bjørn.................ser dit adressekartotek sådan ud:
www.hirsenet.dk/adresse2.htm

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-01-07 12:50

Godt Nytår

Til e.c og meritdk

Jeg har skrevet de sidste 20 sider af tråden ud, det er helt uoverskueligt.
Er det ikke en ide at lukke denne og starte en ny?

Til e.c
Svar på dit sidste spørgsmål 30/12 kl 19,39

Den side jeg se er ikke magen til den du viser mig den afvige på følgende måde:
Øverste linie: "Adressekartotek o.s.v". OK
Næste linie: "Filer o.s.v" Ok
Næste linie: "Ny" OK
"Egenskaber" er hos mig fremhævet og der står et lille j neden under, det er vist en rest fra et woord dokument jeg ikke har fået lukket rigtigt.
"Slet" er hos mig fremhævet nog krydset er rødt
"Søg efter personer" OK
"Udskriv" er hos mig fremhævet
"Handling" OK
"Skriv et navn o.s.v." har jeg ikke
"Overdkrifterne navn, E-mail-sdresse o.s.v." har jeg ikke

I det tomme felt er der først et ikon,
en bog hvor der står "Fælles kontakpersoner"
og nedenunder en mappe
"Kontaktpersoneer for Overordnede identitet"
Og så kommer alle mine gruper.
De tidligere omtalt pile kan jeg ikke finde på nogle af billederne.

Jeg håber at du er frisk igen, men jeg har lyst til for overblikkets skyld, at lukke denne tråd og starte en ny med det samme spørgsmål, men med en lidt bede beskrivelse af mit problem.

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 13:33

Tja det er måske en idé med et nyt spørgsmål og måske med en henvisning til dette spørgsmål.

Men kig lige her og se om det er dit billede af adressekartotek:
http://www.hirsenet.dk/adresse3.htm

Hvis du kan se pile i højre side, så prøv at trække ind mod venstre.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-01-07 16:07

Jep Nu er den der!

Bortset fra at "Egenskaber", "Slet" og "Udskriv" hos mig står fremhævet, altså med ful sort, lige som "Ny"
Når jeg tager fat i kanten kan jeg trække ruden større og jeg får den rude du viste sidste gang, men stadig med samme mangler som den du lige har sendt.

Gårdet den rigtige vej?

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 16:24

Hvis du kunne trække den ind mod midten så vil der måske fremkomme 2 ruder. Gå forsigtigt ud til kanten med musen og med venstre mustast træk mod midten når pilene viser sig.

Nu ved vi da hvordan dit adressekartotek ser ud.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 16:29

Citat
Bortset fra at "Egenskaber", "Slet" og "Udskriv" hos mig står fremhævet

Det er fordi jeg ikke har markeret noget, at mine ikke er fremhævet.
Så når din rude fremkommer, er der nok noget som er markeret.
men det er uden betydning.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-01-07 16:50

Fint Og hvad gør jeg så nu?
Jeg ridser lige min plan op:
Jeg har inddelt landet i 8 gografiske områder.
I hvert område har jeg 3 grupper, fordi medlemmerne af grupperne er fundet foskellige steder, har jeg valgt i første omgang at kopiere dem i gruppe efter hvor de er fundet.
Senere har jeg i de enkelte grupper sorteret gengangere fra.
Nu har jeg oprettet 8 nye grupper hvor jeg vil overføre medlemmer til, og så bagefter nedlægge de gamle grupper.

Har jeg forklaret det så det kan forstås?

Bjørn

PS Jeg føler at jeg nu er så tæt på en løsning, at jeg lader denne tråd fortsætte, med risiko for at det bliver den længste i kandus historie.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 17:10

Altså du kan se dette billede i dit adressekartotek.
http://www.hirsenet.dk/adresse.htm

I vestre side har du grupperne
En markeret gruppe i venstre side viser alle i gruppen til højre.
Enkelte / flere / alle kan markeres i højre vindue og trækkes over i en ny gruppe.
Fra gruppe til gruppe kopieres de markerede.

Der ligger egentlig ikke adresser i en gruppe men de er bare "udpeget"

Adresser ligger i mapper.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-01-07 18:14

Ja jeg ser billedet, men med alle mine grupper i venstre side.
Jeg har prøvet at markere både med V. og H. musseknap, men der komme ikke noget i højre side.
Jeg har hevet og sledet, men jeg kan ikke trække noget.

Jeg ville godt sende et billede, af hvordan min skærm ser ud, men kan ikke kopiere det.
Har prøvet med "Marker alt" , men kan ikke komme videre.

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 18:38

Hmm - så prøver vi noget andet.
start outlook express
Den må ikke være maximeret > oppe til højre > [_] [ ] [X] klik på den midterste hvis den er med dobbelt firkant
Tag fat ude i højre side og gør ruden så smal som du kan
nu skal den maximeres så den fylder hele skærmen

er der stadig ikke to ruder så fortsæt:
hold musen helt ude ved kanten af skærmen
du kan se den ene af en dobbelt pil
træk den ind med venstre musetast.

Nu bør du kunne se to ruder ......................... håber jeg.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-01-07 19:02

Hmm - så prøver vi noget andet.
start outlook express
Den må ikke være maximeret > oppe til højre > [_] [ ] [X] klik på den midterste hvis den er med dobbelt firkant
Tag fat ude i højre side og gør ruden så smal som du kan
nu skal den maximeres så den fylder hele skærmen

er der stadig ikke to ruder så fortsæt:
hold musen helt ude ved kanten af skærmen

Her til gik deet efter anvisningen. men der ikke nogen nogele hverken hele eller halve dobbet pile i nogen af siderne.
Jeg prøvede at trække alligevel, men der skete ikke noget.

du kan se den ene af en dobbelt pil
træk den ind med venstre musetast.

Nu bør du kunne se to ruder ......................... håber jeg.

Har du stadig tålmodighed til at fortsætte?

Nu kalder maden og familielivet, der bliver forsømt og Krønniken.

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 21:06

Nu har jeg fundet ud af hvad der er galt i din Adresseliste.
Det er adskildelsen mellem ruderne som er røget ud til højre side.
Jeg har nu selv prøvet det og kan ikke få den tilbage.
Men det gør ikke noget for jeg bruger gmail direkte på denne labtop.

Jeg vender tilbage i tråden når jeg har fundet løsningen.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-01-07 22:47

Phu ha, jeg er glad for at der er en forklaring.
Nogle gange har min selvtild vøret et godt stykke under nul.

Jeg glæder mig til problemet bliver løst

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 23:41

Så er det løst.
start Outlook Express
åbn adresser
udvid vinduet med musen i kanten
gå op med musen i det blå felt og flyt vinduet til venstre
udvid evt. lidt mere til højre
nu fremkommer der en ekstra lodret bjælke
tag fat i den og flyt til venstre
nu skulle du kunne se indholdsruden

og så kan vi kigge på dine grupper.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-07 11:12

Dessvære ikke
Så er det løst.
start Outlook Express
åbn adresser
udvid vinduet med musen i kanten
gå op med musen i det blå felt og flyt vinduet til venstre
udvid evt. lidt mere til højre

Der kommer ikke en ekstra bjælke!
Hvor skal den komme? Til venstre, i midten eller i højre side.

nu fremkommer der en ekstra lodret bjælke
tag fat i den og flyt til venstre
nu skulle du kunne se indholdsruden

og så kan vi kigge på dine grupper.

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 11:44

Åbn din adresseliste
Den skal ikke være maximeret
du bør nu kunne flytte rundt ved at klikke i oppe i adresselistens blå felt og trække/flytte den.
flyt den til venstre
udvid adressevinduet så det bliver større i højre side
flyt evt hele vinduet til venstre med musen oppe i det blå felt
udvid så vinduet igen indtil det ikke kan udvides mere
nu fremkommer der en ekstra blælke i højre side
det er skille bjælken mellem de to ruder og den kan flyttes
prøv det

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-07 12:36

Åbn din adresseliste
Den skal ikke være maximeret

Når jeg åbner er den maximeret, den har kun en firkant i det midderste felt.
Hvis jeg klikker på minemer kommer kartoteket til at fylde hele skærmen.

du bør nu kunne flytte rundt ved at klikke i oppe i adresselistens blå felt og trække/flytte den.
flyt den til venstre

Det kan jeg godt i den maximerede tilstand

udvid adressevinduet så det bliver større i højre side

Det kan jeg også godt

flyt evt hele vinduet til venstre med musen oppe i det blå felt
udvid så vinduet igen indtil det ikke kan udvides mere

Det lykkes også!

nu fremkommer der en ekstra blælke i højre side

Der gør der ikke!!!!!!!!!!!!!!

det er skille bjælken mellem de to ruder og den kan flyttes

Da der ingen bjælke er kan jeg ikke flytte den.

Bjørn

prøv det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 13:32

flyt evt hele vinduet til venstre med musen oppe i det blå felt
udvid så vinduet igen indtil det ikke kan udvides mere

Det lykkes også!

nu fremkommer der en ekstra blælke i højre side

Der gør der ikke!!!!!!!!!!!!!!
så ryk lige lidt mere til venstre med musen oppe i det blå felt
og udvid vinduet i højre side

det er skille bjælken mellem de to ruder og den kan flyttes

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-07 15:24

Jeg kan ikke jeg har stadig kun to bjælker, bjælken med grupper og bjælken med enkeltpersoner.
Jeg har kørt hele adresefeltet helt ud i venstre side og jeg har rykket og rykket, men der sker ikke noget

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 15:26

Du skal ikke være ked af det for nu har jeg også sendt den delebjælke ud i cyberspace. Og den vil ikke vise sig.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-07 15:34

Hvad så ?????????????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 15:46

Jeg er lidt stædig og har ikke opgivet endnu.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-07 15:50

Også jeg, men hvorfor f..... skal det være så svært?

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 16:31

Her i eftermiddag sendte jeg den lodrette delebjælke ud til højre så jeg ikke kunne hente den igen.
Jeg kan ikke huske om jeg også lavede noget andet..........men den havde oprettet et gendannelsespunkt..........
start > hjælp og support > systemgendannelse > gendan comp til et tidligere..... > næste > nu vises datoer på kalenderen og hvad der er lavet på de datoer.
Et hop til et gendannelsespunkt kan fortrydes bagefter.
Filer og dokumenter forsvinder ikke kun ændringer i systemet fra et indstalleret program

Min adresseliste kom tilbage i oprindelig form.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 02-01-07 16:46

Bjørn, jeg vil prøve at svare her igennem tråden.
Som jeg forstår spørgsmålet så ønsker du at integrere én gruppe i en anden gruppe.

Marker den GRUPPE du vil flytte og hold museknappen nede, træk hele gruppen til mappen den skal indgå i og slip så museknappen.

Det er en god ide at den mappe du trækker til har et overordnet navn.

Hvis dette ikke besvarer dit spørgsmål er du velkommen tilbage, gerne som du kontaktede mig og jeg vil prøve igen igennem her.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-07 16:50

Når jeg går tilbage,som du anviser, til f.eks. 1. november, finder jeg to slags ændringer.
"Systemkontrolpunnkt" og "Software Distribution Service"

Hvilken en er det jeg skal gå tilbage til?

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 16:52

Anli - lige nu er problemet vist, at der ikke kan ses to ruder i adresselisten.
normal adresseliste
www.hirsenet.dk/adresse.htm
som er blevet til
www.hirsenet.dk/adresse3.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 16:56

Hvornår forsvandt din "gamle" adresseliste.
systemkontrolpunkt kunne være den
men du kan jo altid fortryde bagefter

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 02-01-07 16:56

OK e.c, jeg trækker følehornene tilbage og bukker dybt

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-07 16:57

Forklaring til e.c. på at Anli dukker op på tråden.
Jeg opdagede i en anden trå at Anli tilsyneladende var storforbruger af grupper og bad ham se på min tråd.
Han gør tilsyneladende sådan som jeg har forsøgt utallige gange uden held.

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 16:59

Jammen det er fint nok.................jo flere med gode input er godt.
Bare vi går samme vej.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-07 17:08

Til e.c.

Jeg tro der er sket en misforståelse.'
Jeg har to ruder, men ikke tre! er det ikke det jeg skal have.

Åbn din adresseliste
Den skal ikke være maximeret
du bør nu kunne flytte rundt ved at klikke i oppe i adresselistens blå felt og trække/flytte den.
flyt den til venstre
udvid adressevinduet så det bliver større i højre side
flyt evt hele vinduet til venstre med musen oppe i det blå felt
udvid så vinduet igen indtil det ikke kan udvides mere
nu fremkommer der en ekstra blælke i højre side
det er skille bjælken mellem de to ruder og den kan flyttes
prøv det

Dete opfatede jeg som om der skulle komme en rude imellem grupper og enkelt adresser

Hvis dette etr forkert må jeg jo tilbage til det punkt.

Jeg venter med at gendanne noget til jeg har fået svar.

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 17:12

Ser den da sådan ud som her:
http://www.hirsenet.dk/adresse.htm

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-07 17:18

Det gør det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og hvad så

Bjørn?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 17:33

Ok så har du mapper i venstre side og adresser i højre side.

hvis du åbner en mappe eller gruppe i venstre side
....................................................og indholdet så fremkommer i højre side

så kan du markere dem der skal kopieres/flyttes og trække dem over.

Hvis Anli har erfaring i at flytte rundt med grupper er han velkommen til at hoppe ind nu.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-01-07 18:06

Ved V- klik: kommer der ikke noget i højre side, men gruppen bliver markeret.
Ved V-klik-klik: kommer "Egenskaber for (Gruppens navn) og der er en liste over gruppens medlemmer.

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 18:37

ok jeg prøver at lave en visning.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 19:24

http://www.hirsenet.dk/oe1.htm

Eftermarkering af dem der skal kopieres/flyttes højre(musknap)-trækker jeg dem over fra højre rude til venstre rude og hen til den gruppe hvor de skal være.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 02-01-07 20:23

Hop - hop som e.c foreslår.
I det oprindelige spørgsmål som jeg prøvede at besvare, forstod jeg at det drejede sig om mapper i Outlook Express og ikke i selve adressekartoteket.
Derfor hopper jeg ud igen og siger godt nytår til alle med håb om at du Bjørn får dit problem løst hen ad vejen.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 238 point
Dato : 02-01-07 21:44

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 03-01-07 15:16

Tak for svaret e.c.

Jeg smider håndklædet i ringen og opgiver.
Jeg tro ikke mere på at det kan lade sig gøre---------------------------for mig, at overføre det som jeg havde tænkt.
Jeg kan kun gøre, som jeg kunne allerede tidligt i forløbet, overføre grupperne, ikke de enkelte medlemmer.
I den ny gruppe står de tre gamle, og for at se medlemmerne skal jeg åbne dem.
Jeg vil have alle medlemmerne synlig, så nu går jeg den hårde vej og indskriver dem alle i de nye 8 grupper.
Tak for den store indsats!!!!!!!!

Måske vil der ad åre dukke en prås op for mig.

Med venlig hilsen

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 16:55

ok men der er nok fordi du har dem liggende i mapper, og du kan ikke have flere mapper åbne på een gang.
Nå men vi prøvede da.