/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gemme hotmail/gmailmappe påCD
Fra : steenfibiger
Vist : 3514 gange
225 point
Dato : 28-12-06 13:33

Kan jeg gemme en hel hotmail mappe eller alle mine g-mails på en CD-ROM, hukommelsesstick eller andet medie? Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-12-06 13:55

Der er flere metoder.
Jeg gør bare det, at jeg markerer mails (ctrl+a) og med højremustast tækker dem over i en mappe som jeg så gemmer.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 28-12-06 18:31

Tak for tipset e.c, men jeg har ikke forklaret mig tydeligt nok. Jeg vil gerne alve en sikkerhedskopi på en CD -ROM elelr ander medie, udenfor Hotmail/gmail. DEt drejer sig ikke om at gemme mails i en anden mappe, men i et helt andet medie og format, f.eks. som en word-fil eller lignende. Tak for din hjælp,
Steen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-12-06 20:21

Mails kan trækkes ind i:
Word og andre steder
i en mappe
memorystick
camerahukommelse
visse mp3 afspillere
ned på en CD
Er denne CD formateret som multisession (Nero ell. Easycd) kan mails kyles direkte på CD,
og gøres en gang imellem med samme CD indtil den er fyldt.

Men det er måske automatisk den skal gøre det. (det kender jeg ikke)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-12-06 20:23

Hov nu læser jeg dit spørgsmål anderledes............du vil måske ændre selve formatet.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 29-12-06 13:16

Tak for alle jeres svar, men jeg har stadig ikke forklaret mig precist nok. Jeg har en mappe i Hotmail på flere hundrede mails, som fylder i alt 1 GB. Disse mails vil jeg gerne kopiere over på et andet medie, én gang for alle. Der skal ikkke fortages nogen løbende overførsel. Men kan jeg kopiere denne Hotmail-mappe over i en wordfil eller anden fil på et CD-ROM eller harddisk eller hukommelses-stav?
Hvordan gør jeg det i én operation, uden at jeg skal åbne alle de nævne mails?
Tilvarende for hele min Gmails-mappe i www.gmail.com
Det er lidt svært for mig at forkare mere detaljeret, men det lader til at mit spørgsmål kan tolkes på mange forskellige måder.
Godt nytår til alle jer hjælpere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-12-06 13:34

I Outlook Express kan jeg markere hele banden i en mappe og højretrække det hele ud på skrivebordet i en ny mappe. Denne mappe kan du så flytte hen på et andet medie.
I OE stiller jeg mig i mappen og markerer det hele (ctrl+a)

Gmail kan håndteres fra Outlook Express og på samme måde trækkes over ien mappe.

Det kan godt tage lidt tid med kopieringen.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 29-12-06 14:30

Tak for tipset, men jeg kan ikke bruge Outlook. Hvis jeg gør det konflikter det med mit mailprogram GroupWise.
Så det handler om at overføre direkte fra Hotmail og gmail til.
Kan jeg trække en Hotmail-mapep ud til et andet format på et andet medie? Hotmail mapperne ligger jo ikke på min PC, men ude på Hotmails server.
Jeg ved næsten ikke, hvordan jeg kan forklare, hvad det er jeg gerne vil, men det lykkes mig åbenbart ikke at forklare, hvad det er, jeg gerne vil gøre.
Jeg håber at få en detaljeret og ikke indforstået opskript på, hvordan jeg kan gøre det.
Jeg har tålmodighed til at vente på det rigtige svar.
Steen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-06 00:13

Send dog hele skidtet til en "postkasse/adresse" på komputeren og så tag det derfra

Så er det da en simpel "kopifunktion"......

Muligt 1GB tager et par timer, men betyder det noget - det er jo kun EEN gang hvert 3-4-5 år.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 02-01-07 11:07

Tak refi, du nærmer dig et svar på det jeg spørger om. Problemet er ikke at det tager et par timer, men hvorda jeg akn sende min hotmail-mapep eller min gmail postkasse til en "postkasse/adresse" på komputeren. Hvordan skal jeg sende en hel mappe eller samtlige mails til Komputeren? Det er det, der er spørgsmålet. Jeg håber, at dette er med til at forklare, hvad det er jeg spørger om.
Godt nytår,
Steen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 11:30

ved ikke om denne løsning er noget du kan bruge - men jeg gjorde det at jeg oprettede en yahoo mail adresse til formålet engang hvor jeg havde en løbende og vigtig mail korrespondance :

videresend alle mails fra hotmail til yahoo mail - videresend derpå fra yahoo mail - du får her et valg om at videresende som enten inline tekst eller vedhæftet - vælg vedhæftet. Når filen så når frem til din normale mailadresse ligger den som eml format og kan gemmes i en mappe. Eml formatet kan brændes ud og gemmes.

primitivt - men virker i hvertfald

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-07 11:37

Jo tror nok jeg har forstået hvad du ønsker, kopiere hele mapper med indhold til computeren, usb stik, cd rom eller andet medie, og så have mulighed for at åbne mapperne der. Er det korrekt forstået ? Det kan du så ikke og hvad vil du bruge det til ? Dine mail ligger godt og sikker på mail serveren og med 1-2 GB plads er der i mine øje ingen mulighed for at komme i plads mangel, og alle steder hvor du bruger en computer, har du mulighed for at læse dine mail, uden at medbringe mediet de ligger på, det er vel utænkelig med en computer uden mulighed for at gå på nettet

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 02-01-07 11:47

Tak til miritdk og o.v.n. Jeg har netop overført mine mails til hotmail og gmail for at sikre mig mine mail pga risiko for nedlukning af en postserver. Det hjælper derfor ikke endnu engang at overføre dem til yahoo. o.v.n. har forstået mit spørgsmål korrekt. Handler det om at konvertere til et eml-format? og hvordan gør jeg det, og hvordan kan jeg læse dette format. Du siger at man kan ikek gøre det, jeg spørger om. Det må jeg jo så tage til efterretning.
Tak fro jeres forsøg på at hjælpe mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 11:51

http://www.kandu.dk/tip15215.aspx

http://www.websense.com/securitylabs/alerts/alert.php?AlertID=714

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29539

der er nu god grund til at sørge for at gemme vigtige mails og brænde dem ud hvis nu uheldet skulle være ude

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 11:53

du siger at outlook konflikter med dit nuværende mailprogram - gør outlook express også det ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 11:59

Citat
DEt drejer sig ikke om at gemme mails i en anden mappe, men i et helt andet medie og format, f.eks. som en word-fil eller lignende

tjaaeehh egentlig har du jo så selv løsningen - kopier teksten fra mailen og sæt ind i word - det lyder godt nok som et kæmpearbejde men tilsyneladende har du jo ikke noget imod det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 12:08

btw så jeg da lige den her hvor groupwise kan integreres i outlook express - det vil lette meget på at læse og åbne - og gemme i eml format - i og med en mail i outlook express har indbygget mulighed for at netop gemme i eml format. Det ville jo så være en måde at videresende de mail du vil have gemt netop til outlook express

http://www.it.kvl.dk/medarbejdere/vejledninger/groupwise/adgang_til_post_udefra.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 12:09

hov - eller tage backup på dine mails

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-07 12:30

Hvis du vælger og kan hente alle dine mails hjem med Outlook Express, så er her mulighed for gratis backup: http://www.oehelp.com/OEBackup/Default.aspx det virker kan jeg hilse og sige, for ca. 2 måneder blev jeg nødt til at geninstalere Wimdows XP pro, alle mail der ikke lå på mailserveren var væk, men jeg havde en backup på Cd-rom og nu ligger alle mine mail igen på computeren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-07 13:08

Citat
men hvorda jeg akn sende min hotmail-mapep eller min gmail postkasse til en "postkasse/adresse

Du afmærker da bare skidtet på yahoo/gmail (i portioner som din mailadresse kan rumme) og videresender til en mailadresse på komputeren......

Derefter er det da bare at kopiere dem over på andet medie....

Kan din "hjemlige" postkasse ikke rumme så store mængder, sender du bare i mindre portioner.

Når først du har den på komputeren er mængde/antal jo ikke længere relevant...

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 02-01-07 17:07

"Det kan du så ikke" skrev o.v.n. og det er jo nok det korrekte svar, selvom der er kommet mange andre forslag. Jeg forstår godt at jeg kan sende mine mails over i et andet postprogra m, og I foresslår ivrigt Outlook og Outlook expres, som imidlertid konflikter med Groupwise.
Jeg har jo hæntet alle mine mails fra GroupWise over i både hotmail og gmail for at sikre mine beskeder i Groupwise. Jeg vil blot have mine mails fra GroupWise, som jeg nu også har på hotmail og gmail over på et fast medie eller hentet hjem til min PC. Det kigger lidt i luften - forstår jeg nu - at dette ikke kan lade sig gøre.
Men jeg er stadig interesseret i at få det gjort, hvis det kan lade sig gøre. Jeg har brugt en hel uge på at få mine GroupWise mails over i Hotmail og gmail, så nu mådet gerne være enkle løsninger, som computeren evt. kan stå og gøre af sig selv i løbet af natten, hvkis processsen tager tid. Det drejer sig om lidt over 1 GB.
Hilsen
Steen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-07 17:53

Helt ærlig så aner jeg ikke hvad GroupWise er, eller hvordan den virker, men jeg er stødt på denne artikkel, håber dit engelske er bedre end mit, det tog lang tid at finde ud af, at den måske kan have interesse for dig, prøv at læse: http://www.novell.com/coolsolutions/feature/16891.html

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 02-01-07 18:31

Det ser rigtig spændende ud som en mulig løsning. Det ser jeg nærmere på - tak o.v.n.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-07 22:55

Jeg fatter stadig ikke hvorfor du ikke blot kan hente mailsene ned på komputeren og derfra kopiere dem.....

Så sæt dog for hulan en anden maskine til at gøre det hvis mailprogrammerne konflikter med Groupwise....

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 03-01-07 10:56

Hvordan henter jeg alle mine mails ned på komputeren? Jeg kan ikke bruge Outlook eller Outlook Expres på de computere, hvor GroupWise tilgængelig. Det er efterhånden gået op for mig, at der er ingen lette lette løsninger på mit spørgsmål/problem.
o.v.n. link så lovende ud. En myndighed i Australien havde tilsyneladende brujgt dette program, men det kostede omkring kr. 10.000. Der var et gratis prøveprogram, som kunne flytte 10 meddelelser, men det kunne jeg ikke få til at virke.
Jeg venter stadig på, om nogen har en god løsning på mit problem - tak for alle jeres ideer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-07 11:15

BRUG DOG EN ANDEN KOMPUTER TIL OPGAVEN.....

Hvor svært kan det være

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 11:19

Her kan du se om det er brugbart.
http://www.freeemailtutorials.com/mozillaThunderbird/backupRestore.cwd
Og her hentes den på Dansk.
http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/

gmail kan sikkert hentes direkte i thunderbird
hotmail skal videresendes via gmail til thunderbird
Det kan adskilles med en ekstra gmail adresse (som du kan tildele dig selv)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-07 11:27

Ellers er her løsningen på at få mailene på HJEMMEKOMPUTEREN

http://www.unt.edu/benchmarks/archives/1999/august99/gwhome.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-07 11:31
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 11:41

Hvis det er fordi du ikke vil blande post i Outlook Express så kan jo bruge flere identiteter som ikke kan se hinanden.
det er som vandtætte skodder (administrator kan komme ind /slette)

Thunderbird kan køre pop3

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-07 11:59

Problemet med Groupwise (som spørgeren åbenbart ikke har gjort klart nok ) er at man IKKE har adgang til Groupwise medmindre det er installeret på komputeren....

Dette kan så lægges på CD så man har adgang til det overalt.

At det skulle konflikte med Outlook forstår jeg til gengæld ikke - det findes der en "plug-in" der kan løse....

Så min påstand er stadig at når man kan læse mailsene på en komputer må det også være muligt at videresende dem til en anden komputer UDEN groupwise - og så DERFRA kopiere dem....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-07 12:08

Citat
Jeg har jo hæntet alle mine mails fra GroupWise over i både hotmail og gmail for at sikre mine beskeder i Groupwise

Så forstår jeg SLET IKKE problemet........

Hvis de allerede er UDE af Groupwise kan du da til hver en tid hente dem hjem på din komputer og kopiere dem.....

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 03-01-07 14:01

refi har ret, jeg er ude af GroupWise, da mails nu ligger på Hotmail og Gmail, og at jeg nu blot skal kopiere hotmail-mappen og de sjernemarkerede gmail over på min min egen computer. Det er faktisk det spørgsmål jeg hele tideen har stillet. Hvordan gør man det uden at bruge outlook, outlook express eller andre nye mailprogrammer? Det er det spørgsmål jeg hele tiden har stillet. Hotmail og gmail indeholder ingen funktioner til at kopiere alle mails hjem på computeren på én gang, så vidt jeg kan finde ud af.
JEg tror, at alle I hjælpere har forstået mit spørgsmål nu, men er der en løsning? og en måde at gøre det på?
Tak for alle jeres råd og forslag

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 21:15

Nej der er ingen løsning til det du vil.
Du kan ikke kopiere mapper fra webmail.
Hotmail og gmail er i princippet webmail.
sorry.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-07 10:21

Så er der kun som jeg tidligere nævnte at "videresende" dem i passende antal (hvad din postkasse kan klare) til en "hjemmeadresse" (opret evt. en til formålet - IKKE EN WEBMAIL) - hvor du så blot henter dem......

DEREFTER kan du gemme dem på andre medier....

Så en TDCadresse eller andet vil være perfekt...

Evt. "låne" et familiemadlems adresse til formålet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-07 10:23

du skulle allerede fra start have sendt mailsene til en "hjemmeadresse" og IKKE til hotmail/gmail

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 05-01-07 13:25

Er der ingen der kan fortælle mig, hvordan jeg gemmer mine GroupWise mapper på min egen PC?
Ellers må jeg måske vente med at tilbagesende mine hotmail og gmail kopier til Outlook indtil GroupWise er blevet udskiftet med Outlook? Baggrunden for mit spørgsmål fra starten af er, at min GroupWise bliver udskiftet med Outlook på et tidspunkt, og at GroupWise-mapperne ikke direkte kan overføøres til Outlook.
Er der en der kan se lyset i mørket ud fra disse kommentarer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 13:40

Som tidligere skrevet (med link) kan Outlook og Groupwise integreres....

Der er et plug-in til Outlook så den kan køre med Groupwise

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 05-01-07 15:16

Problemet er, at Outlook bliver først effektueret på et senere tiidspunkt, efter at alle GroupWise mapper er slettet. Derfor vil jeg gerne kunne gemme mine GroupWise-mapper på min PC, og derefter senere eksportere dem over i Outlook. Dette er problemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 15:42

Du kan sgu da bare installere outlook NU.....

Du har ikke noget problem - du skaber et....

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-01-07 20:18

Som sagt, det kan vi først lidt senere, da det ellers går i konflikt med GroupWise. Der er mange der prøver på at få løst dette problem. Men jeg er måske ikke så god til at forklare problemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 20:34

Send dog de mails til en anden komputer der IKKE har groupwise....

Helt ærligt kan jeg ikke se der ER noget problem....

Hvad med alle de mennesker du skriver til der IKKE har groupwise - får de aldrig posten

MAPPERNE kan du ikke sende - men posten kan du sgu da sende....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 225 point
Dato : 08-01-07 20:36

Og har du det allerede på hotmail.....

Så glem dog problemet til Outlook er installeret - så kan du da bare hente det igen....

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 09-01-07 10:58

Det er mapperne jeg er interesseret i at sende. Jeg kan jo ikke individuelt videresende flere tusinde mails gra GroupWise. Foreløbig har jeg sikret mig mine GroupWise mails i Hotmail og Gmail, og der er jeg nok nødt til at lade dem ligge indtil fremtidens postsystem bliver installeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 11:07

Hvorfor kan du IKKE sende "flere tusind" mails.....

Det tager da bare lidt tid....

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-07 18:07

Her er en måde at gemme GroupWise-mails på sin egen PC - så undgår du helt at skulle gennem Hotmail eller Gmail:
Først skal du finde ud af om du har plads nok på harddisken:
o   Åbn ”Denne Computer”
o   Højreklik på ”Lokal Disk (C):” og vælg ”Egenskaber”
o   Check at der er omkring 200 Mb ledig plads – mere, hvis I har mange mails med vedhæftede filer (bilag).
•   Så skal du skifte til cache-tilstand for første gang:
o   start groupwise som du plejer
o   Fra menuen: vælg ”Filer” ? ”Tilstand”?”Cache”
o   I dialogboksen ”Angiv en adgangskode”: Skriv din adgangskode til Groupwise
o   Vælg at oprette på denne computer. Klik ”OK”
o   Du vil blive spurgt om en sti til postkassen. Skriv eksempelvis ”C:\novell\groupwise\min_post” – o
Du vil blive spurgt om, hvad der skal synkroniseres. Vælg ”Elementer”. Fravælg resten.
?   I samme dialogboks, klik ”Avanceret” og vælg ”Hent alle ændringer siden sidst”. Klik ”Ok”
?   Klik ”Udfør”
o   Du vil blive spurgt om du vil bruge samme password til cache-postkassen. Nemmest er at vælge ’Ja’.
o   Der går nu et godt stykke tid, mens postkassen synkroniseres. Du kan ikke bruge groupwise imens.
o   Når synkroniseringen er færdig,vil groupwise genstarte i cache-tilstand.
•   Så skal du ændre genvejen til groupwise, så du starter i cache-tilstand hver gang:
o   Find genvejen til groupwise på dit skrivebord
o   højreklik på den og vælg ”Egenskaber”
o   klik i tekstfeltet udfor ”Destination:”
o   Tilføj teksten ” –pc:C:\novell\groupwise\min_post”. Det er vigtigt at stien c:\novell… er den samme som den du har skrev da du oprettede cache-postkassen.
o   klik ”ok”
•   Hvis du har groupwise til at starte automatisk, når du tænder computeren, skal du også ændre genvejen i startmenuen:
o   klik på ”start”?”alle programmer”?”start”, højreklik på ”groupwise”
o   vælg ”egenskaber” og foretag tilføjelsen som før.
•   Til sidst skal du sørge for at alle dine vedhæftede filer bliver lagt over på din computer.
o   start groupwise (i cache-tilstand).
o   opret en ny søgemappe
?   vælg ”Filer”?”ny”?”mappe”
?   vælg ”søgeresultatmappe”, ”brugerdefineret søgeresultatmappe”, klik ”næste”
?   kald mappen ”Post med bilag” eller noget andet, du kan genkende. Klik ”næste”
?   sæt hak i ”Modtaget” og ”Afsendt”, klik på ”Avanceret søgning”
•   Klik på ”slut” og vælg ”Ny gruppe”
•   Klik i det tomme felt til venstre i den nye gruppe og vælg ”Bilagsliste”
•   I teksten foroven skulle nu gerne stå: ”Medtag poster, hvor... (Elementkilde er Modtaget eller Elementkilde er Afsendt) OG (Bilagsliste medtager Fil(er))”
•   Klik ”Ok”, ”Næste” og ”Udfør”
o   Klik på den nyoprettede søgemappe
o   klik på en af meddelelserne i den nye mappe
o   fra menuen, vælg ”Redigér”?”vælg alt”
o   fra menuen, vælg ”konti”?”Hent valgte”
o   Vent
•   Test cache-tilstand:
o   se efter at groupwise er i cache-tilstand. Skift, hvis den ikke er.
o   tag netstikket (til internettet) ud af computeren (eller af vægstikket, alt efter hvad der er nemmest)
o   åbn et par mails med bilag, kig i din kalender. Du skulle gerne se aftaler og post som du plejer.
o   husk at sætte stikket tilbage

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 01-02-07 17:03

Tak for din ihærdighed og dine mange forsøg på at hjælpe mig, refi. Dette er nok det bedste råd indtil videre. Venlig hilsen Steen