/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD-afspiller
Fra : egoland
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 27-12-06 20:28

Min DVD-afspiller er for Gud ved hvilken gang stået af. Har ellers prøvet lidt af hvert, både billigt og dyrt, men allas: De er strengt taget lige dårlige mht. holdbarhed. Nogen med gode erfaringer????

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 27-12-06 20:59

Det kan ikke passe at du har prøvet flere forskellige, og problemet er det samme.....

Har du haft flere andre forskellige el-apparater, der er gået i koks? Så må det være suppen i dine ledninger den er gal med.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 27-12-06 21:40

Nej, det er kun DVD-afspillerne der går. Enten dekoder-chippen eller løbeværket.

Kommentar
Fra : FRANK_CATSLE

Dato : 01-01-07 20:43

Hvilke dvd-afspiller har du haft?

Jeg har selv haft en United Dvd afspiller. Den har virket fejl-frit.

Kommentar
Fra : timmytommy

Dato : 03-01-07 00:16

Jeg har selv haft mange problemer med Dvd´afspillere. Både at den ikke kunne læse Dvd´erne ordentlig, og simpelthen at den ikke kunne afspille de filer der stod den kunne.

Jeg vil råde dig til at købe en Blue Tinum Dvd.
Det er en billig dvd (sådan set discount Dvd), som kan fås til.. tja... 400 kr :)
Den kan købes mange steder f.eks. expert, og endda Netto :O
God jagt
mvh Timmy

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 03-01-07 09:04

Hej timmytommy:

Har selv en blue tinum lige nu: Den er ret hys mht. skiver der ikke er i perfekt balance. Har spurgt hos fagfolk, og de holder på JVC og Sony, selv om jeg også har set, at de sidste kan floppe fælt, det kan jeg se på diverse sites, når jeg googler rundt.

Nu går jeg ud og køber en Marantz DV 4360, ud fra devisen om, at jo mere jeg giver, jo bedre kvalitet og holdbarhed - selv om det jo ikke altid holder

Kommentar
Fra : timmytommy

Dato : 03-01-07 16:20

Nej mange penge er ikke altid = god kvalitet

Men må indrømme har aldrig oplevet det selv med Blue Tinum DVD
men go jagt ;)

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 04-01-07 17:52

Har også en BlueTinum (købt til 499,- i ALDI), Afspilleren er endda med HDMI-indgang. Den har også USB port og kan afspille DivX. Elektronikken og funktionerne er i orden. Men man kan godt se at der er tale om en discount-vare. Den ydre belægning er ikke særligt holdbar (men kan pille den af med en negl), og garanti-mærket (et lille klistermærke på siden af afspilleren) faldt af efter at jeg pakkede dvd-afspilleren ud
Nogle gange kan man også opleve at filmene hakker, især hvis afspilleren afspiller 2-3 spil efter hinanden.
Jeg har også en JVC dvd-afspiller, og den har virket i lang tid nu. Den har overlevet lidt af hvert (bl.a. kom jeg ved et uheld til at tabe den på gulvet), ellers anbefaler jeg nogle af de dvd-afspillere man køber i HiFi butikken.

Fjernbetjening til min BlueTinum dvd-afspiller er i øvrigt blevet ødelagt (de medfølgende batterier er lækket inde i fjernbetjeningen), og jeg kan ikke finde en universel fjernbetjening som også kan bruges til BlueTinum. Mon ikke jeg kan få en ny hvis jeg henvender mig til Aldi? (jeg har jo reklamationsret på varen)
Et godt råd: Hvis man køber en discount dvd-afspiller eller andet elektronik, er de medfølgende batterier ofte af virkelig dårlig kvalitet. Brug i stedet nogle bedre batterier.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 04-01-07 21:47

Jeg fik en ny DVD-afspiller, med tre års garanti, så det skulle jo nok kunne du i hvert fald så længe!

Men det lader til, at mit spørgsmål har vakt til eftertanke, så jeg lader tråden stå åben, i fald nogen skulle have flere indlæg.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 04-01-07 21:52

For resten: Hakker din DVD-afspiller, eller går i stå, er det tit fordi decoderchippen bliver varm. Det hjælper at sætte en lille køleplade på den, fx fra en gl. computer-cpu, eller fra et grafikkort - hvis man er villig til at satse garantien

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 06-01-07 13:38

Det burde ikke kunne ske da alle dvd-afspillere har ventilationsåbninger som netop er der for at forhindre, at decoderchippen og andre komponenter bliver (for) varme, men sådan er det vel med de billige dvd-afspillere. Men tak for rådet. Man kunne også holde en lille pause mellem hver film, hvis nu man skal se flere, sådan så decoderchippen kan få vejret

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 29-01-07 18:32

Så røg den fine nye marantz sig også en tur! Stod ellers til 1200! - men fik pengene tilbage i butikken

Kommentar
Fra : j.l.

Dato : 09-02-07 20:15

Hej jeg har selv haft problemer med dvd afspillere, både billige og dyre, men problemet var ikke afspillerne, det var lavenergi pære der sad i en lampe der sendte støj ud i el nette