/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Tilfældig trådløs internet
Fra : tennadk
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 27-12-06 20:05

Den trådløse internetforbindelse til computer 2 virker lidt som vinden blæser. Nogen gange virker den og nogen gange ikke. Forslag modtages

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-06 20:09

Kan du se hvilken AP den kobler sig op på, for måske er det naboens du bruger istedet for dit eget.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-12-06 20:13

Hvad er "AP"? Eller mener du IP?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-12-06 20:23

Dit trådløse netforbindelse eller Access Point har et navn og det navn kan ses på den computer som kobler op til dette AP

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-12-06 20:30

Tak for afklaringen :)

Havde ikke lige tænkt på den forkortelse :)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-06 20:31

Ja og IP står for Internet Protekol og er en kommunikationsadresse, som man får tildelt af sin ISP (Internet Service Provider = Din internet udbyder)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-06 20:32

http://sikkerhed-faq.dk/ordforklaring
Prøv at læse lidt om disse forkortelser

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-12-06 20:34

Ps. Vær lidt forsigtig med at koble op til et åbent AP, da du kan risikere at få snavs på comp.

Kommentar
Fra : tennadk

Dato : 28-12-06 19:20

Vi bruger vores egen forbindelse. Det vi har er en belkin, som sidder bag paa computeren med en lille antenne pa. Altsa ikke en indbygget tradlos. Ingen aa pa min computer i dag.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-12-06 20:14

Almindelig forbindelse ser sådan ud:

internet.....modem........router m/AP - - - - - wireless adapter(netkort)bærbar/stationær comp.

Man kan kople
AP - - - - - - AP
adapter - - - - - - adapter
adapter - - - - - AP

Hvordan ser det ud hos jer.

Kommentar
Fra : tennadk

Dato : 29-12-06 18:45

Det har jeg ikke forstand på, jeg vil prøve at finde en som har det.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-06 19:05

Du skal være opmærksom på, at alt hvad der køre trådløst, skal også have nogle gode forhold, for at det skal virke optimalt.
En antenne på et netkort, som sidder på bagsiden af en PC, vil ofte have nogle utrolige dårlige forhold at arbejde under. Så her kan du med fordel, købe en ekstra antenne, så den kommer op og fri for diverse ting og sager der kan virke dæmpende på signalet. 90% af en trådløs forbindelse er antennen.

Kommentar
Fra : tennadk

Dato : 30-12-06 14:28

Jeg vil forsøge med en ekstra antenne, jeg vender tilbage om det bliver velykket

Godkendelse af svar
Fra : tennadk

Dato : 02-02-07 14:19

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 15-03-07 23:10

Hej Jeg har selv haft lidt det samme problem......

Jeg har tidliger haft fat i en tekniker, som fortalte
at kanalerne som APet køre på kan køre mere eller
mindre godt efter hvad der evt er i vægene.
På standen af man skulle prøve sig lidt frem med
kanalerne 1 tl 13.

På hjemme fronten havde jeg for få dage siden noget
der ligner dit problem. Forbindelsen kom og gik hele
tiden..... Og så prøvede jeg at skifte til en anden kanal
på APet og nu køre det næsten som en drøm......
OK en drøm er ikke nødvendigvis god... men det køre
fint nu.....

Mvh.
Jan Henri