/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Elektrisk fliseskærermaskine
Fra : jesper.s
Vist : 3599 gange
75 point
Dato : 27-12-06 13:50

Hej.

Jeg skal lægge klinker på mit køkkengulv, og har nu set at man kan købe en elektrisk fliseskærermaskine. Nu er mit spørgsmål om klinkerne bliver lige så pæne i glasuren (ikke springer el. lign.), som hvis man skærer og knækker dem på alm. hvis. Her er to eksempler på en elektrisk fliseskæremaskine.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7248&Grp=&n=10&KundeID=

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7721&n=10

På forhånd Tak.

Godt Nytår.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-06 14:30

De bliver PÆNERE med en elektrisk....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-06 14:32

Og den fra Harald er udmærket....

Har selv lige lavet både bad og køkken med viste.....

Gulvfliserne var endda 10 mm tykke - no problem - men det kostede 2 klinger ialt

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 85 point
Dato : 27-12-06 14:34

Skal måske lige sige at det var den "dyre" (350.-) jeg brugte....

Hvis man kan kalde den dyr

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 27-12-06 15:15

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-06 15:17

Selv tak - og god arbejdslyst

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 27-12-06 15:18

Den almindelige fliseskærer er meget hurtigere og skærermeget pænere.
En vådskærer skal kun bruges til specielle skæringer, de alm. foretages på en alm. fliseskærer med en diamant.
Skal du lave det rigtig gådt skal du købe eller leje en i dit byggemarkede, min som jeg bruger på arbejde koster i dag ca 3.000,00 + moms

MVH Kissan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-06 15:23

Da en sådan skal bruges måske 2 gange i ens liv - er det hul i hovedet at give så meget for en....

Noget andet er til proff-brug.....

De små er rigeligt og skærer perfekt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-12-06 16:02

Jeg har lavet et par badeværelser (gulvklinker) med en der ligner den "dyre" men fra Silvan.
Jeg har ikke skiftet klinge endnu.