/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Cavalier King Charles Spaniel
Fra : fisherprice
Vist : 668 gange
200 point
Dato : 27-12-06 11:36

Hej

Vil/skal have ovenstående hund og har set mig omkring på diverse kenneler (dvs. kikket på deres hjemmesider) og på cavalierklubben.dk. Jeg synes bedst om Blenheim, men har hørt at den bliver gul og grim i pelsen pga. den er så hvid. Er det korrekt? Og hvor meget skal den vaskes for at holde den pæn?

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 27-12-06 13:12

det du beskriver har jeg aldrig hørt. Vi har selv en Tricolour,og stueopdrættet hvor vi købte fra bestod af en hundeejer der virkelig lod til at vide ALT om de forskellige farvevarianter hos racen, men jeg hørte hende ikke sige noget om, at den perlehvide bundfarve ved blendheimeren vil blive gul og "grim".

Men uanset hvad, så kan det vel ske, at farven hos en hund ændrer sig med tiden. Se bare de meget lyse Golden retrivere/labradorer. Med alderen bliver de mere gule, og det kan sikkert også ske med alle andre hunderacer.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 27-12-06 13:13

og hvad betyder det egentligt,hvis bare man elsker sin hund?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 27-12-06 17:27

Citat
og hvad betyder det egentligt,hvis bare man elsker sin hund?
... ja nemlig

jeg har en veninde hvor familien har en gammel vovse af slagsen - de har ikke haft problemer med at pelsen blev gul og grim - den er nu 11 år - de siger at det er nemt at pleje og vaske hunden hvis det gøres fra den er hvalp - så kan de ligefrem få det sjovt med den i den tid det tager.

Altså må man gå ud fra at det er familien der skal sørge for den daglige -ugentlig - månedlige pleje af forskellig slags så pelsen og især vovsen her det helt godt

Til gengæld møder jeg på min vej ofte en mage til der netop har kludderpels og er gullig - men der er vist heller ikke den store interesse fra den families side desværre.

(altid plads til en til der bruger rexona - eller hvad vovserne nu bruger )

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 05-01-07 17:33

Det er da ikke lige meget om man køber den ene eller den anden hund hvis man også ønsker en der holder sig pæn (sgu da heller lige meget at kæresten eller konen ligner lort bare man elsker hend!! Ikke at jeg siger at det ydre er alt, så misforstå mig ikke!!)

Godkendelse af svar
Fra : fisherprice

Dato : 05-01-07 17:35

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 17:36

velbekomme - og held og lykke med vovseriet