/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DvD Fra Pc til Tv ??
Fra : britta
Vist : 657 gange
220 point
Dato : 24-08-01 18:43

Hej
Hvordan og hvad skal jeg bruge for at tilslutte mit DVD drev fra min Pc til mit Fjernsyn ??
Kan det overhovedet lade sig gøre ?? Hvad nu hvis Filmene er "Kopier" ?
Det ville jo være rart at se Film på en 28" skærm fremfor en 17" skærm ;--)
Britta.

Kommentar
Fra : Lars88

Dato : 24-08-01 18:58

Hej Britta.
Du bør nok få fat i et grafikkort med tv-out. Et godt eksempel kan være ASUS Geforce2 V7100 w. TV-out. Det har jeg, og det fungere upåklageligt. Når du har fået installeret kortet tilslutter du de kabler, der følger med kortet til tv'et - alt afhængigt af hvilket tv du har vil du kunne se filmene på en af dine "videokanaler". Desuden er det en god idé at få fat i Windows Media Player version 7, da denne ret god til at vise kopier af film i fuld skærm (tryk alt+enter).

*Lars88*

Kommentar
Fra : britta

Dato : 24-08-01 19:02

Jo,-men jeg har et Grafikkort med Tv out,- samt et Media Player v7. Skal jeg ikke bruge et Softwareprogram feks. Cool DvD ell. andet for at få det til at køre ??
Hvad hedder det kabel jeg skal bruge ??

Kommentar
Fra : Lars88

Dato : 24-08-01 19:10

ja, brug PowerDVD 3.0. Eller den dvd-afspiller, der sandsynligvis fulgte med dit grafikkort.
Jeg ved ikke hvilket grafikkort du har, men et phono til scart-stik(med video jack) er nok ikke helt af vejen.
Husk at du skal (sandsynligvis) skifte signalet over til tv'et via din software til grafikkortet.

Held & Lykke!

Kommentar
Fra : britta

Dato : 24-08-01 19:17

Jeg har et NVIDIA RIVA TNT2. Er det et ok kort ?

Accepteret svar
Fra : Lars88

Modtaget 230 point
Dato : 24-08-01 19:56

Hvis der er tv-out er det et fint kort, der dog kan have nogle problemer hvis du stadig bruger de ældste drivere. Jeg vil foreslå at du opdatere dine drivere hvis du ikke allerede har gjort det. De kan downloades enten fra nvidia's hjemmeside eller fra producenten af kortets hjemmeside.

*Lars88*

Godkendelse af svar
Fra : britta

Dato : 24-08-01 20:09

Tak for svaret Lars88.

Det var lige den hjælp jeg havde brug for
Tak
Hilsener
Britta

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-01 19:17

Det "eneste" du sådan set behøver, rent hardwaremæssigt, er et grafikkort
med TV-udgang. Jeg har aldrig selv prøvet, men det skulle så være muligt at
fyre en ledning fra TV-udgangen til dit fjernsyn. Stikket følger vist med de
fleste gode grafikkort??

Morten

"britta" <britta.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:9rvh7.12614$3q.414460@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Hvordan og hvad skal jeg bruge for at tilslutte mit DVD drev fra min Pc
> til mit Fjernsyn ??
> Kan det overhovedet lade sig gøre ?? Hvad nu hvis Filmene er "Kopier" ?
> Det ville jo være rart at se Film på en 28" skærm fremfor en 17" skærm
> ;--)
> Britta.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-01 13:40

Morten Steen wrote:
>
> Det "eneste" du sådan set behøver, rent hardwaremæssigt, er et grafikkort
> med TV-udgang. Jeg har aldrig selv prøvet, men det skulle så være muligt at
> fyre en ledning fra TV-udgangen til dit fjernsyn. Stikket følger vist med de
> fleste gode grafikkort??

Og det kan fint lade sig gøre. En anden mulighed er at bruge et Mpeg
dekoder kort. Dengang (for et par år siden) da jeg brugte mpeg dekoder
kort hed de gode mærker Hollywood+ og reatives DXR3, den dag idag ved
jeg ikke rigtig hvordan markedet ligger.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-01 13:48

Hej !

> Og det kan fint lade sig gøre. En anden mulighed er at bruge et Mpeg
> dekoder kort. Dengang (for et par år siden) da jeg brugte mpeg dekoder
> kort hed de gode mærker Hollywood+ og reatives DXR3, den dag idag ved
> jeg ikke rigtig hvordan markedet ligger.

Siden de fleste nye grafikkort idag har indbygget MPEG dekoder, bl.a.
mit eget 3D Prophet II, er markedet vist ikke blevet kastet så meget
rundt med, sidst jeg undersøgte sagen var det stadig Hollywood+ og DXR3
der var "in"......... Men som sagt er funktionen indbygget i mange nye
grafikkort, så det er noget nær overflødigt tror jeg.........

--
Med venlig hilsen
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-01 15:55

On Fri, 24 Aug 2001 16:42:31 GMT, "britta" <britta.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej
> Hvordan og hvad skal jeg bruge for at tilslutte mit DVD drev fra min Pc
>til mit Fjernsyn ??

Også mit GeForce 3 grafik-kort klarer sagen fint. Mange grafik-kort
laver desværre en sort kant rundt om billeder. Hvis du vil være fri
for kanten, findes også flere programmer, hvormed du kan justere
tv-outputtet.

Anton

---
Propaganda - skarpe kommentarer om film og tv
http://p.giraffen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-01 11:06

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> wrote in message
news:Usenet.apibbong@localhost...

> Siden de fleste nye grafikkort idag har indbygget MPEG dekoder, bl.a.
> mit eget 3D Prophet II, er markedet vist ikke blevet kastet så meget
> rundt med, sidst jeg undersøgte sagen var det stadig Hollywood+ og DXR3
> der var "in"......... Men som sagt er funktionen indbygget i mange nye
> grafikkort, så det er noget nær overflødigt tror jeg.........

Det er korrekt at de fleste nye grafikkort har indbygget MPEG dekoder, men
så skal man også have et lydkort med dekoder til lyden. Det er defor, efter
min mening bedre at gå ud at købe et brugt DXR3 eller Hollywood+ kort til
350,- og få både lyd og billed dekodet. Endnu en fordel er at der kan bruges
fjernbetjening til disse dekodere. Jeg ved godt at der kan bruges
fjernbetjening til et almindeligt grafikkort, men det er altså noget mere
bøvlet.

--
/mathias

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-01 18:41

Kan man købe et kort "kun" med TV-out? altså et ekstra kort...
-så var jeg jo fri for at skifte mit grafikkort som jeg er godt
tilfreds med

/Jeppe

On Fri, 24 Aug 2001 20:17:06 +0200, "Morten Steen" <morten.x@film.dk>
wrote:

>Det "eneste" du sådan set behøver, rent hardwaremæssigt, er et grafikkort
>med TV-udgang. Jeg har aldrig selv prøvet, men det skulle så være muligt at
>fyre en ledning fra TV-udgangen til dit fjernsyn. Stikket følger vist med de
>fleste gode grafikkort??
>
>Morten
>
>"britta" <britta.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>news:9rvh7.12614$3q.414460@news010.worldonline.dk...
>> Hej
>> Hvordan og hvad skal jeg bruge for at tilslutte mit DVD drev fra min Pc
>> til mit Fjernsyn ??
>> Kan det overhovedet lade sig gøre ?? Hvad nu hvis Filmene er "Kopier" ?
>> Det ville jo være rart at se Film på en 28" skærm fremfor en 17" skærm
>> ;--)
>> Britta.
>>
>> --
>> Leveret af:
>> http://www.kandu.dk/
>> "Vejen til en hurtig løsning"
>>
>

Kommentar
Fra : Klintebjerg

Dato : 14-11-01 12:36

Jeg har trukket et kabel fra min Pc' er til mit TV og kan nu se DVD på mit TV.
Men jeg er lidt træt af, at der er en sort kant rundt om billedet. Jeg vil gerne have, at billedet fylder hele tvskærmen ud. Findes der software, der kan klare det problem? Hvis ja! Hvor henne?

Kommentar
Fra : fdsa

Dato : 13-12-01 01:30

jeg kan ikke se dvd på mit tv fra pc jeg har kabel til dvdogtv +pcmen jeg kan ikke

se dvd på tv