/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ustabil harddisk ?
Fra : akselbo
Vist : 604 gange
200 point
Dato : 26-12-06 22:26

computer = dell XPS GEN 3
os = xp pro sp.2
harddisk partitioneret c: d: e:

xp ligger på c: (17GB)
gamle dosting på d: (2GB)
alle andre data på e: (130GB)

igår var alt perfekt ...

men så idag ´åbner computeren´ med blå skærm - som automatisk checker d-partitionen for ´hvad hedder det ? ustabilitet? - men systemet finder alt ok ? og fortsætter hvorefter skrivebordet åbnes som altid, alt virker derefter tilsyneladende normalt - men efter luk + en gang til + en gang til luk og genåbning ingen ændring = samme forløb ? - hvad er der sket

har prøvet at køre chkdsk / f men får svaret = CHKDSK cannot continue in read-only mode.

..... jeg er pt ´ikke lige ganske glad´ og byder derfor ind med = ? svært spørgsmål ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-12-06 23:49

kør den chkdsk / f og genstart (sig ja til genstart)

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 200 point
Dato : 27-12-06 13:09

http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46

(husk du skal være omhyggelig med mellemrum OG ingen mellemrum)

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 28-12-06 15:50

tak for hjælpen – linket til wintip.dk bragte mig løsningen og undervejs fandt jeg ud af at det var en *.pf fil der forårsagede ravagen. - det viste sig i min efterfølgende kontrol at de af windows skabte *.pf filer ofte blot kan slettes …

tak for hjælpen og tak også til miritdk