/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvad skyldtes det ???
Fra : tullenulle
Vist : 551 gange
50 point
Dato : 26-12-06 17:38

Hej.
Jeg har en nyere mazda 323 som ved kørsel over hump og andet kommer med en lyd (donk siger det) fra det ene baghjul ?? hvad kan det skyldtes, kan det være en knækket fjeder, hvordan tester man det ??

MVH Tullenulle

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 26-12-06 17:53

Det kan testes ved at løfte bilen i den side du mistænker for så tager du trykket af federen og kan nu se om den er knækket
Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 17:54

Man kører på sit Mazda værksted.....

Hvis bilern er så ny - er der vel garanti på.....

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 26-12-06 17:58

Tak sune, svaret refi gav kan vel ikke bruges til ret meget.. det var en nyere ikke ny mazda... men nyere kan vel gradbøjes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 18:08

Så må man håbe det ikke er støddæmperen

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 26-12-06 18:29

Det har jeg også prøvet med min helt nye Mazda 323.... Det skyldes, at der oppe ved fjederen er for meget plads, så den kan gi sig mere end den må. Det Mazdaværkstedet gjorder var at de sat en skive på så den ikke kunne gi sig mere end den måtte.........

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-12-06 18:42

Det kan være enn fjæder der er knekket. Eller en stabelisator,eller støddæmper/bøssing.Du skal have bilen op på en lift for at se det.Eller du kan køre til et værksted og lade dem konstatere hvad der er galt.Hvis du vil lave det selv ,så siger du bare at du vil ringe og få en time senere.Så har du fået konstatert fejlen gratis.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 19:04

Ja.....

Det ser ud til værkstedet alligevel er det bedste

Kommentar
Fra : geu

Dato : 26-12-06 20:12

Stabilsatorled.... !!!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-12-06 16:04

Refi gå ud og skift bind man kan og skal ikke noget selv nej Ned på værkstedet og husk nu at betale dem godt
Mvh Og godt nytår Sune

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 27-12-06 17:27

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-12-06 18:20

øhhhh var fjerderen knækket eller hvad????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-12-06 22:24

Takker og bukker Jeg svarede bare på spørgsmålet om du så skal på værksted beslutter du jo nok selv

Mvh Sune

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-12-06 00:16

Var fjæderen knekket?????? Det havede vært ok hvis du siger hvad der var galt.
alimak