/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tørretumbler kondens/aftræk ??
Fra : zakdk
Vist : 6046 gange
100 point
Dato : 26-12-06 11:10

Hej Alle
Vi har fornyligt købt en Miele vaskemaskine, som vi er rigtig glade for. Nu vil vi så også investere i en Miele tørretumbler, men er i tvivl om hvad der er bedst - aftræk eller kondens. Tumbleren skal bygges ovenpå vaskemaskinen. Er der nogen der har erfaringer de vil dele ??

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-12-06 11:20

Der er ingenproblemmer forbundet med at montere en tørretumbler ovenpå jeres vaskemskine...det er i mange tilfælde mere "reglen end undtagelsen"

Jeg ville klart vælge en aftræksløsning, som vi forøvrigt selv har valgt. Den får man HELT klart den bedst "effekt" ud af.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-12-06 11:22

Aftræk er jo det besværligste at lave da der skal føres en udluftning igennem væggen, samtidig suges der varm luft ud af rummet. Dette kan dog være en fordel hvis i har fugtproblemer eller manglende udluftning i rummet.
Kondens er jo nemt og smart, så hvis i har udluftning nok i rummet og ingen fugtprobemer så vælg denne.
Vælger i aftræk så husk at lukke lågen når tumbleren ikke er i brug da der ellers suges luft ud fra rummet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-12-06 11:24

Vi har på 3.år en billig Wasco kondenserende tørretumbler og det virker fint.
Men vi leder varmen ud med udsugning i loftet.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 50 point
Dato : 26-12-06 22:06

Kondens er klart den nemmeste løsning. Men min erfaring med reparationer af hvidevarer siger mig at der generelt er flest problemer med kondens tumblere.. Desværre..

Aftræks tumbleren er generelt den billigste at købe, så hvis det er forholdsvis nemt at lave aftræk, så ville jeg vælge den løsning

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 31-12-06 00:47

Tak for svaret taunusanden.