/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
genoprette data fra harddisk
Fra : HansJensen41
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 26-12-06 10:57

For et par år siden ville et behjertet menneske hjælpe mig med en opgradering af min compaq presario fra 1999 - og slettede harddisken.
Backup - glem det!

Siden er jeg gået over til bærbar, og compaqen kom på loftet.
Er der nogen mulighed for assistance til at redde data på harddisken, eller er den lige til at smide ud?

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 26-12-06 11:26

Hej.
Der findes et program der hedder Disk Dortor som skulle kunnne finde meget af det du måske søger. http://www.diskdoctors.net og et til billeder og andet på http://www.convar.de ,så prøv at se efter på disse.
Har selv prøvet convar med megen glæde.

MVH. Karsten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-12-06 11:36

Der er flere muligheder.
Convar er et godt program, men kræver et sted at "køre" så harddisken skal ud og ligge i en ekstern harddiskholder.

En linux CD eks. Knoppix (20 kr.) kan også kigge på og overføre data fra harddisk til harddisk.
Du kan med Knoppix se hvad det er som ligger på harddisken.

Jeg har lige selv overført data fra min comp og over til en ekstern HD
(der blev leget for meget så den gik i selvsving)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-06 11:44

Hej Hans. Ja det er noget skidt. For nogle år siden fik vi det samme problem ude i firmaet. Det var en HardDisk med nogle meget vitale data. Vi sendte den til et norsk firma der er specialister i at redde HD'er. De fik reddet 90% af data'ene og de vigtigste var reddet. MEN det kostede penge i stor stil. Da det ikke var mig der stod for den del af det, kan jeg ikke lige nu og her fortælle dig navnet på det norske firma, men jeg vil kunne finde det frem ved at spørge mine tidligere kolleger.
Du skal bare vide at det er hundedyrt. Dine data på HD'en skal være meget vigtige for at det kan betale sig. Hvis du ikke fortæller m ig at det er megetvigtigt vil jeg ikke sætte himmel og jord i bevægelse for at finde firmanavnet frem til dig.

Lad høre fra dig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-06 11:50

De andre nævnte programmer er da OK. Men ikke til at genoprette data fra en TOTALT slettet HD.

Sorry Gutter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-06 11:50

De andre nævnte programmer er da OK. Men ikke til at genoprette data fra en TOTALT slettet HD.

Sorry Gutter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-06 11:50

De andre nævnte programmer er da OK. Men ikke til at genoprette data fra en TOTALT slettet HD.

Sorry Gutter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-06 11:50

De andre nævnte programmer er da OK. Men ikke til at genoprette data fra en TOTALT slettet HD.

Sorry Gutter

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-12-06 11:58

Arne - hvis du ikke har prøvet de programmer........................hvor ved du så alt det fra.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-06 12:17

Eyvind - Jeg har prøvet dem, men med en TOTALT slettet HD, kan de ikke stille noget op.

Har DU selv genoprettet en slettet HD med et af de nævnte?

Det er jo DET spørgsmålet drejer sig om.

Kommentar
Fra : smik

Dato : 26-12-06 12:17

Der er en mulighed med dette program fra http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Men elles holder jeg osse til arne's indlæg, skal lige sige at de osse har en afd. her i Danmark mener at de ligger i Kokkedal..
Mvh Smik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-06 12:22

hvis det kun var en alm. formatering skulle det jo nok kunne lade sig gøre med
PCinspector file recovery.

hentes her
http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/download.htm

og her er en guide
http://www.soerennielsen.dk/guider/pcinspector/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-12-06 12:29

Så så rolig nu................. totalt slettet harddisk kan kun evt. genoprettes af prof firma.
Men jeg er nu ikke så sikker på at vi taler om en totalt slettet HD. Men bare at man tror den er slettet.
Formatering af HD er tit bare at stable en tabel op i starten af HD og gamle data ryger først efter
overskrivning med nye data.

"HansJensen41" lad dem ikke tage håbet fra dig.

Arne - har du virkelig prøvet Knoppix CD og hvordan mountede du så lagermedierne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-06 12:40

Eyvind - Nej det har jeg ikke. Jeg har folk til den slags ting.
Men du har da helt ret i at "HansJensen41" ikke bare skal give op.
Det har jeg jo heller ikke sagt.
Som i andre sager er der også her mulighed for at afprøve flere forskellige løsningsmodeller.
Det synes jeg da helt bestemt at "HansJensen41" skal gøre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-12-06 09:58

Nu mangler vi bare en status på hvordan det går.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 29-12-06 12:24

Hej Alle.

Siden jeg skrev mit indlæg har jeg prøvet det progran som smik anbefalede (testdisk-5.8) og det er da utroligt hvad det kan finde, men mange af de gamle data kommer ikke med ,men jeg mener at det skal have en chance hos mig.

GODT NYTÅR Alle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-12-06 13:35

Kommentar
Fra : smik

Dato : 29-12-06 15:10

Kun godt at det virker.

Der jo ikke nogen programmer som rede data 100%, mellem 80 & 95 % af de data man har på ens harddisk.

Mvh. Smik