/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Højtryksrenser
Fra : Dieter
Vist : 2395 gange
100 point
Dato : 25-12-06 17:25

Vi har et ret så kringlet afløbssystem fra vores toilet på 1. salen. Der skal ikke meget papir til, før systemet stopper til med fare for at kloakvandet ryger ned i stueetagen.

Efterlyses:Velegnet type højtryksrenser til el og kold vand.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 25-12-06 18:03

Du skal bare bruge en billig højtryksrenser med spulehoved til afløb. Den koster kun få hundrede kroner.
Du kan først prøve med alm. vandtryk og en vandslange - gerne en lidt stiv slange.
Du kan også afmontere toilettet - så kan du måske se hvad der stopper. det tager ikke lang tid at afmontere et toilet. 4 skruer i gulvet og vandtilførsel .
nilsg

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-12-06 18:23

Og så sæt vandydelsen op i toilettet. Rørene har det med at stoppe hvis man bruger en vandspare stilling.

Accepteret svar
Fra : Niederhof

Modtaget 100 point
Dato : 25-12-06 20:15

Grundfos i Bjerringbro sælger et pumpesystem der er beregnet til at opsamle vand fra et toilet, findele alle partikler, og dermed sikre at rørene ikke tilstoppes.
Du kan se funktionen her : http://www.grundfos.com/web/grfosweb.nsf/Webopslag/RGRD-69NFYZ
Produktnummeret er 96176909
Men du skal have fat i en vvs-installatør for at købe og for at få tilsluttet.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-12-06 23:58

Altså det er altså noget vrøvl at man skal sætte vandforbruget op fordi man har forstoppelse .Nej du skal selvfølgelig finde ud af hvor det sætter sig fast og få det ordtnet evt med en snurretop som er en lang metalfeder der kan skydes ind i rørene
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 26-12-06 15:34

Tak for svaret Niederhof.
Det var super. Jeg har allerde sendt en mail til Grundfos, med beskrivelse af anlægget.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 26-12-06 17:40

Held og lykke med 'lortet'