/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Er siden brugervenlig nok ?
Fra : dannyboysen
Vist : 845 gange
100 point
Dato : 25-12-06 10:47

Jeg har lavet http://juleoensker.dk/ , men der er ikke så mange der skriver -

Er siden brugervenlig nok og er faq/hjælp forklarende nok for nye brugere - er der andre ting man kan gøre i fremtiden for at folk vil skrive ?

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 25-12-06 10:48

Og god jul til alle !

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-06 11:16

I skrivende stund er selve julen lige overstået, og folk har nu et år til næste juleaften, hvor de kan tænke på hvad de ønsker sig, så du skal nok væbne dig med lidt tålmodighed. De skal lige komme sig over det ræs de lige har været udsat for!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-06 11:25

En ellers pæn og nydelig side, men desværre med alt for meget andet der ikke har med den egentlige side at gøre.
For folk der er lidt svagere seende, er du desværre hoppet med på den vogn, at alt skal skrives med bitt små typer, som sikkert styres af CSS.
Det er en syg mentalitet at det skal stå med så små bogstaver, som ikke er 100% brugervenligt, da det er de færreste der har en lup foran skærmen, lige som man heller ikke har en 42" monitor!
Så prøv at gøre den lidt mere læsevenlig!

Accepteret svar
Fra : ladies

Modtaget 100 point
Dato : 25-12-06 12:21

jeg syntes at det er en rigtig rigtig god side og en god ide
ladies

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 25-12-06 13:07

->Severino - Nå jeg ser siden i 1024x768 ser det læseligt ud for mig og jeg plejer ellers selv at skulle se tekst i forholdsvis stor format for at kunne læse det.
Men det er da noget som måske skal rettes hvis det er et gerenerelt problem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-06 13:08

Skal siden hede juleønsker hele året.
Jeg gider ikke den side i sommerferien.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-12-06 14:02

Altså ud over omtale af "Malawis venner".....................hvad går siden så ud på.
Eyvind.

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 25-12-06 19:24

->E.C og andre Det her er taget fra forsiden - syns egentlig det forklarer budskabet rimeligt klart.
Hvilke sætninger er det du ikke forstår ?

Har du gjort dig fortjent til dine julegaver - få svar fra Juleønsker.dk?
Skriv til os pr. mail og hør om du har gjort dig fortjent til dit største julegaveønske?

Vi holder kontakten vedlige til "Julemanden" på grønland og vurderer om folk har gjort noget godt i årets løb. Det eneste du skal gøre er at skrive til en i panelet - under Skriv til os

Det er gratis!

* Få svar på dine gaveønsker, fra vores hjælpere - Se under "Skriv til os"
* Alle får svar - men hav tålmodighed for det er en meget travl tid - og mange vil gerne have svar.
* Send derfor kun een mail pr. person.

# Indsend gerne en tegning- så kommer den med under "tegninger"- ved næste opdatering.

* Jeg har gjort noget godt i år - overvej lige en gang! Har du hjulpet en ven eller bekendt ?
* Har du støttet et velgørende formål ?
* Hvad er det bedste du har gjort i år?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-12-06 19:44

Tja - hos mig er der små klokker som begynder at ringe.
Jeg må indrømme, at det er det smarteste jeg har set til dato.

For mig ser det ud som et stort fupnummer..............men jeg tager måske fejl.

Men dette ligner en meget skolet spørgefacon. (salgsskolen)
Citat
Hvilke sætninger er det du ikke forstår ?

Ps. Det er tilsyneladende umuligt at finde nogen af de bestyrelsesmedlemmer.
Velgørende organisationer plejer da vist ikke at gemme sig.

Måske tager helt fejl, og så vil jeg undskylde meget.

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 25-12-06 20:38

Vi er ikke nogen organisation - om vi bliver det ved jeg ikke -og derfor behøver vi ikke nogen adresse.

Jeg lukker herfra - da det ser du til at der endnu engang er folk som kun kan tale dybt negativt og initiativet og prøve at skabe mistro til ideen.
At mange generelt har mistro til andre mennesker , kan jeg ikke gøre noget ved - det er ærgerligt.

Godkendelse af svar
Fra : dannyboysen

Dato : 25-12-06 20:39

Tak for svaret ladies.

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 25-12-06 20:40

E.C - man kunne vel ikke forestille sig at du selv sidder og designer websider og måske føler at det her er en konkurrent ?

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 25-12-06 20:56

Kandu har vel heller ikke en adresse ? - og jeg kan ikke se hvad vi skal med en eftersom vi ikke har nogen organisation eller hovedsæde.
Om folk vil bruge den er jo op til dem selv - men der er ikke nogen grund til skepsis her - Desuden er det forklaret hvad er gjort for at højne sikkerheden - det ser man ikke mange steder ellers.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-12-06 21:14

Jeg hverken har eller kender nogen som har økonomiske interesser i design af hjemmesider.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-06 22:00

Mystisk forbindelse mellem Pultera (Malawis venner), ladies (Pulteras mor) og denne 'e-mail pumpestation's indehaver dannyboysen?

Var det ikke først til januar du skulle hjælpe Pultera og ladies med deres Malawi sider dannyboysen?

Dette spørgsmål 'lugter' lidt af pointsnyderi og bytten af tjenesteydelser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-06 22:05

Citat
Vores mailsystem foregår via en sikker (https) mailforbindelse ved webhotellet - hvilket betyder at forbindelsen er krypteret og ikke vil kunne aflæses.

Adgang foregår med kompleks password

Det er kun den enkelte hjælper samt administrator der har adgang til webmailen

Vi opbevarer IKKE mailadresser- de vil løbende blive slettet

Jeg håber det her er nok til at folk føler tryghed ved at anvende vores service - ....

Jeg ville IKKE føle mig tryg !

Hvem er 'den enkelte hjælper' for et eksempel?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-06 22:19

..og så ligner alle http://postnuke.com/ genererede sider hinanden = kedeligt ...
og ikke særligt brugervenligt design for folk, som må benytte skærmlæsere.

http://www.w3.org/WAI/

http://www.alistapart.com/topics/userscience/accessibility/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 25-12-06 22:48

->Molekyle - Du har det vist ikke så godt med de tinge jeg laver kan jeg se.

For det første har Malawis venner fundet en anden til at hjælpe og jeg har lagt et banner for at støtte dem med deres arebjde og skabe opmærksomhed fodi jeg synes det er en godt sag.
Jeg gav Ladies point fordi de var der eneste der viste en smule tillid og var positive - her kunne du måske lære lidt - I stedet for at sidde og tro at alle mennesker snyder.
Det siger vist mere om dig selv at du ikke har tillid til andre mennesker - du har muligvis et problem her siden du ikka kan stole på nogen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-06 10:05

dannyboysen -> Desværre viser det sig alt for ofte, at såkaldte 'gode' initiativer er et slet skjult forsøg på at svindle. Det er muligt jeg ikke har den store tillid til 'hjælpeorganisationer', men jeg nyder da selv stor tillid blandt de borgere jeg hjælper og støtter i hverdagen som frivillig socialarbejder. Måske fordi jeg spiller med åbne kort?

Selv er jeg en rimelig habil webdesigner (..synes jeg selv ), men jeg har godt nok aldrig tjent penge på det. Jeg har dog samarbejdet med folk som gør det: http://webdesign101.dk/
...og jeg vil ikke tøve med at anbefale Jørgens nye CSS håndbog til alle, som arbejder med hjemmesider

At 'mistænkeliggøre' andre andre er en 'sport' du selv dyrker her: http://www.kandu.dk/spg98135.aspx#1065572

...så fej liiiige for egen dør inden du skyder nogen noget i skoene.

Jeg har det iøvrigt udmærket med de 'ting' andre laver, men når der bedes om konstruktiv kritik? Så giver jeg gerne mit besyv med. Du har spurgt til brugervenlighed; Web Accessibility Initiative (WAI) og har fået et par hints bl.a. af severino. Alligevel vælger du at give point for en ikke særlig fyldelstgørende kommentar. Hvad har du tænkt dig at vi andre brugere som sætter os ind i tingene og bruger vores til på at hjælpe, tænker om dét? Reflektér lidt over hvorledes dette opfattes i forhold til din egen troværdighed.

Jeg er ikke ude på at miskreditere dig, men du burde modtage og kommentere råd i den ånd de er givet, i stedet for staks at ryge i forsvarsposition.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 26-12-06 11:40

HALLLO vil lige gøre opmærksom på at, dannyboysen meget venligt sagde at han ikke havde tid til at lave en hjemmeside for mig, men at han ville sætte et link på for mig at vi søgte hjemmesidedesigner på hans side, og der kom mange svar.I øjeblikket er der en der er ved at lave hjemmesiden,og ang malawis venner kan jeg ikke se noget mystisk i at pultera er min søn, det gøres der også opmærksom på,tror at alle foreninger er startet med at man selv har oplevet eller kender nogle der har oplevet forskellige tragedier som hungersnød-krig-ovs og finder ud af, at der vil man hjælpe-alle foreninger er startet i det små).
Han bor i malawi og bor på samme måde som de indfødte-han har startet og køre flere projekter for at hjælpe dernede uden at få en krone for det og ALLLE arbejder uden løn,også de indfødte lærere samt os herhjemme. Foreningen er godkendt offentligt og grunden til at malawis-venner foreningen køre herhjemmefra er at den er startet her, og at pultera ikke altid har mulighed for at passe en hjemmeside da internettet i malawi er meget ustabilt og at han har travlt med at arbejde med projekterne.
Jeg giver Danny boysen ret i at det er meget negativt herinde når man spørger om noget, og hvad er det dog for en mentalietet at komme med så negative udtalelser om folk der prøver at hjælpe nogle der har desværre end en selv, eller at dannyboysen laver en side hvor folk kan komme med juleønsker, jeg syntes at det er en sjov og sød ide,og ligesåvel som du molokyle kommer med en udtalelse(som sædvanlig negativt), har jeg vel også lov til at komme med min mening også selvom jeg ikke mener det samme som dig???
Det er utroligt at folk kan blive så negative og ubehalige at høre på pga nogle cyperpoient som kun kan bruges til at stille nye spørgsmål. Jeg kunne forstå hvis folk kom med en konstruktiv udtalelse (som der blev spurgt om)kandu.dk er en rigtig god ide hvor folk kan hjælpe hinanden med alt muligt, og hvor i bla molkyle let kan ødelægge den ide ved at komme med negative kommentarer konstant(hvis man ser på svarene fra molokyle til andre spørgsmål på kandu.dk er de overvejende negative og ubehalige uanset hvem der spørg-og hvad der bliver spurgt om)havde det så været kommentarer der kunne bruges til noget,men det er det jo ikke. men håber at det igen hjalp dig molekyle at komme af med dine sure og negative opstød men håber da trods alt at du får en god jul
ladies

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-06 23:09

'D-Da' iorden ladies ..og ?

NU ..er du konstruktiv !

Læs liiiige spørgsmålet bare een gang til:
Citat
/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål

Jeg har lavet http://juleoensker.dk/ , men der er ikke så mange der skriver -

Er siden brugervenlig nok og er faq/hjælp forklarende nok for nye brugere - er der andre ting man kan gøre i fremtiden for at folk vil skrive ?

..og jeg ta'r skam da alle kommentarer alvorligt og til efterrretning

..og go'jul : http://frip.dk/molokyle/temp/gojul.jpg

..samt godt nytår alle sammen.
</MOLOKYLE>