/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Overbevis mor om WoW...
Fra : thetof91
Vist : 576 gange
50 point
Dato : 24-12-06 16:29

Hvordan kan jeg overbevis min mor om at jeg godt må købe WoW? Hun synes det er dårlig med at betale penge for 30 dage af gangen...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 16:40

Fornuftig mor !!!

..en ting er, at man betaler for at benytte nettet, men at skulle betale for at spille med sine venner?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 24-12-06 16:40

hvis nu man kigger på hvor mange underholdnings timer man får ud af det. og man udvikler sine engelske evner og sådan noget... men man bruger for meget tid på det... er selv stoppet for 2 måneder siden efter et års abonnement

// yakov

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 17:02

yakov -> Det findes masser af gratis måder at:

1.) ..få underholdende timer.
2.) ..udvikle sine engelsk færdigheder.
3.) ..øve sin finmotorik.
4.) ..skærpe sin opmærksomhed.
5.) ..træne sin hukommelse.
6.) ..spilde sin tid.
7.) ..osv.

Til eks. : ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 24-12-06 18:02

ja.. det er rigtigt.. men de kan også bruges som argumenter. dem brugt min lille bror over for min mor da han ville igang

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-12-06 01:44

Jeg har selv 2 sønner der er på randen af at blive hookd af det S..... spil Det er virkelig en kamp for at de ikke bliver afhængige af det som 40 % procent af de 7 millioner der er på verdensplan spiller Wow og som er direkte afhængige. Konklution= din mor er meget klog.
Grunden til at spillet er vanedannende er at det aldrig får en ende da en hær af eksperter arbejder dag og nat for at fastholde kunderne i form af nye verdner og features
God jul
Mvh Sune

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 25-12-06 01:52

med tanke på at 40% bliver så afhænggige af at spille WOW at de skal på afvænning, så er din mor nu ganske klog *S*

D9N

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-12-06 08:49

wow er sjovt, udfordrende og dyrt. 3 gode grunde til at få lov

drop alle de hellige køer, der skriver at du skal lade være, og at din mor er fornuftig. De har sikkert også laster, de nyder.

Sig til din mor at i kan starte med at prøve for 1 måned, så kan hun tjekke om du bruger for meget tid ved pceren, derefter må hun bestemme om du må fortsætte. Hun giver dig helt sikkert lov, når først du er startet. Men overdriv nu ikke tiden ved pceren, så kan det jo være, hun føler sig nødsaget til at stoppe dig. (Y)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-12-06 09:51

Min søn havde sparet sammen til selve spillet, da jeg gav ham lov til at købe det, anede jeg ikke det kostede penge at bruge spillet.

Jeg flakkede helt ud, og ringede til forhandleren, han vidste heller ikke at det kostede at bruge det, så vi fik lov til at levere det tilbage.... tja så flakkede sønnen ud og han fik så lov til at beholde spillet.

Han betaler selv de "løbende" udgifter. Han betaler for et halv år af gangen, og "sparer" på den måde en måneds udgift.

wow er vanedannende, men er mange pc spil ikke det??

Efter han er begyndt på wow, må jeg jo så også indrømme at han får topkarakterer i engelsk og også er blevet lynhurtig til læsning. Jeg tror selv at det er pga spillet, men kan jo ikke vide det

Jeg vil nu hellere have "ungen" bruger pengene på spil, end så meget andet som frister en teenager, og da det også er hans egne penge, så må han om det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-12-06 14:29

du skal da bare selv betale hele vejen igennem - og aldrig nogen sinde beklage dig over at dine lommepenge ikke er nok

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 25-12-06 16:45

Nordsted1

jo mange spil er vanedannende .. men jeg kender 3 der spiller WOW

den ene har vi ikke set i over 1 år ... til i efteråret hvor han så lige var ude af spillet i 2 mdr... men nu er han lost igen

den anden ven har brugt ( hold godt fast ) på arbejdsdage 12 timer og fridage 18 timer i det sidste år ...

den sidste bruger så kun sin weekend og ca 8 timer på hverdage på WOW
og når vi snakker weekend.. så det fra fredag ved 18 tiden til søndag aften ved 02.00

så man skal passe meget på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-12-06 16:55

D9N...... Jeg kan kun give dig ret i, at wow er vanedannende, men er pc i det store hele ikke det??

Så længe sønnen passer sin skole, venner, kæreste og ellers trives vil jeg da ikke blande mig. Om det så er wow eller counter strike kan vel komme ud på et, når han selv betaler for det.

Flere af den ældste søns venner har også spillet meget pcspil, og de siger, at det går over med tiden, så jeg vælger at tro på dem

Kommentar
Fra : thetof91

Dato : 26-12-06 08:01

Alle der siger min mor er fornuftig det er jeg ligeglad med.... Jeg har sagt til hende at jeg selv vil betale og jeg har 2 arbejde og jeg tjerner mellem 1800-2000 kr. i morgen... Så jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke må bruge lidt penge...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-06 10:18

Nordsted1 -> Det kunne jo tænkes at sønnike vil være blevet lige så god til læsning og få endnu flottere engelsk karakterer, hvis ikke han havde spillet det tidsrøvende og pengeslugende WoW. Under opvæksten lærer vi alle i forskellige tempi.

Jeg vil dog medgive, at når ungerne føler de får en vis frihed til at dyrke deres interesser, så virker det også motiverende på andre sider af dagligdagens gøremål.

thetof91 -> Så må jeg have fat i ørerne på din mor! Når du selv tjener dine penge skal hun da ikke blande sig i hvad du bruger dem til, sålænge det ikke er noget decideret ulovligt eller skadeligt

Køb og spil du WoW al det føler du har råd til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-12-06 10:31

molokyle... Du har ret i, at jeg ikke ved om han ville være lige så god til engelsk hvis han IKKE havde spillet wow, men han har følt sig mere "fri" til at tale engelsk via spillet end i skolen, hvor klassekammeraterne har kunne bemærke hans fejl.

Hans engelskkarakterer kan IKKE blive flottere - det lyder blæret, men jeg er da stolt over det -

Thetof91.... Hvis du betaler for et halv år af gangen, får du en måned gratis

Jeg som mor, vil da hellere ha' sønnen bruger pengene på wow end sprut, og så længe han sidder og spiller, er han heller ikke en af de mange unge, der render rundt i byen og laver "snavs"

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 03-01-07 14:57

Hvis du vil have det, men ikke må købe eller få det så vælg et andet spil. der er et spil der hedder guildwars som også er meget populært og det skal man kun betale for når man køber det!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-01-07 16:29

KilroyK har ret,

faktisk er der mange ting her i livet,

man først skal betale for, når man køber det!!!!!!!

LOL

Kommentar
Fra : devilkeeper

Dato : 04-01-07 13:10

Jeg spiller selv WoW, men vil selv sige, at din mor faktisk er ret klog.
40% af de 7,1 millioner der spiller WoW på verdensplan er afhængige af det spil.

Men hvis du så gerne vil spille WoW, så kan du jo spørge din mor om i ikke kan prøve den første måned. Så kan hun tage sin belsutning om du begynder at sidde for meget ved computeren eller lige så meget som før.

Kommentar
Fra : devilkeeper

Dato : 04-01-07 13:10

Jeg spiller selv WoW, men vil selv sige, at din mor faktisk er ret klog.
40% af de 7,1 millioner der spiller WoW på verdensplan er afhængige af det spil.

Men hvis du så gerne vil spille WoW, så kan du jo spørge din mor om i ikke kan prøve den første måned. Så kan hun tage sin belsutning om du begynder at sidde for meget ved computeren eller lige så meget som før.

Kommentar
Fra : thetof91

Dato : 11-01-07 14:27

Jeg droppede det med at købe WoW, jeg spiller bare CSS nu... Jeg har fundet ud af hvordan man laver en server, så jeg spurgte om vi kunne få bedre upload speed, så skulle jeg bare betale det... Så det er fint...

MVH Thetof91

Annuller spørgsmålet
Fra : thetof91

Dato : 11-01-07 14:29

Har skrevet forklaring...

MVH Thetof91