/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computeren kan ikke starte op.
Fra : Walid9955
Vist : 415 gange
240 point
Dato : 24-12-06 14:56

Når jeg tænder for computeren kommer der ikke signal til skærmen.
Harddisken knurrer lidt og der sker ikke andet.
Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-12-06 15:04

Det lyder som om dit skærmkort er stået af.... sikke noget at fortælle på en juleaften

Håber din aften bliver go' alligevel

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-12-06 15:06

kinne være:
grafikkortet sidder løst - hiv stikket ud ingen strøm og sæt det helt fast.1 mm er nok til det problem.

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 24-12-06 15:08

nej tror iik måske bund kort
hvordan kan jeg se det

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 24-12-06 15:21

Ved du om garfikkortet er indbygget?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-12-06 15:34

Lige på falderebet kan vi da lige komme med et forslag. (sidder og venter på at der bliver plads i badet )

Jeg er også tilbøjelig til at tro på et defekt eller dårlig forbindelse til grafikkort, men prøv at demontere det og genmonter så kan det jo være det hjælper. Hvis det er indbygget er der jo ikke så meget at gøre. Hvad med skærmen hvad er det for en, måske du skulle hive power kablet ud af væggen og lige vente et par minutter og så i med det igen. Det har været prøvet med succes før.

Ellers

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 15:36

Er skærmkablet intakt? ..sluttet til?

Prøv at afmontere og gen-montere skærmkablet.

Virker skærmen?

Hvis du tænder for skærmen og skruer HELT op for lys og kontrast, bli'r skærmen så grå?
..og helt ned igen, så sort? (For så virker den )

Så kommer vi til kortet som andre har skrevet. Sidder det rigtigt?

...er grafikchippen indbygget på bundkortet?

Har du prøvet at boote med en diskette? F.eks. en Win98'er : http://www.bootdisk.com/

Sker der så 'noget'?

Derefter tager vi den derfra

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 24-12-06 15:49

Min skærm virker. Min grafik korte er ikke i bundkort, det kommer strøm og harddisken giver en lille lyd og sker der ikke mere ind kølen køre.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 24-12-06 16:07

Har trykket skærmkortet ned - måske lidt hårdere end du tror du må?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 16:08

Lyder som andre har sagt; som et skærmkort, der er rejst til de evige komponentmarker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 24-12-06 16:10

hm hvordan kan jeg vil at det er ikke ram eller bund kortet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-12-06 16:21

det kan du finde ud af ved at "låne" et andet grafikkort af en eller anden og så se hvad der sker

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 24-12-06 16:24

okay jeg prøver

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-12-06 16:39

Prøv at tage ramblokkene ud og i et par gange.

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 24-12-06 16:41

okay jeg prøver, hm hvad vis der galt med bundkort ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-12-06 16:45

Det kan altså også være CPU'en - prøv grafikkort og RAM først.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 24-12-06 16:52

Hej.

Har lige haft samme fejl som Walid beskriver, først troede jeg det var bundkortet, skiftede det, men det viste sig at være CPU'en (surt show i december måned)

God jul til alle.

Prosat

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 24-12-06 16:59

tak skal kigge på den god jul

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-12-06 17:10

Også en glædelig jul herfra.