/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tastning af GARMIN c510
Fra : BjornJ
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 24-12-06 08:53

Årets Julegave er en GARMIN c 510, der er nem og hurtiig at bruge.
Men hvordan taster jeg en by hvor jeg ikke har et gadenavn?
Jeg ved godt at i de fleste byer er der en vester- øster elle nørregade og også et torv.
Jeg mener at det en gang er lykkedes for mig, men jeg kan ikke gøre det igen.
Er der nogen der kan hjælpe.

Bjørn

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 24-12-06 09:52

Min lille Garmin i3 kommer selv med forslag, efter en lille pause, når det er tid til at taste adressen!
F.eks. lister den alle vejnumre, såsom hovedvejsnumre!
Går vejen gennem byen, standser navigationen midt i byen og er det en vej, der passerer udenfor byen, bliver jeg vist frem til første indførdselsvej til byen!!

Gert

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-12-06 10:53

Jeg har en Garmin c550, hvor funktionaliteten er den samme.
Når du kommer til at skulle taste vejnavn, mener jeg bestemt der er en knap, der hedder "vis alle". Så kommer alle vejnavne i den by frem. Der kan du så blot vælge en. Du skal jo bare være opmærksom på, at vejen godt kan ligge uden for selve byen.

Ellers mener jeg at du i opsætningen kan vælge at den skal navigere efter bynavne.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-12-06 12:36

På min Garmin 660 der går jeg ind på "Find" og her kan jeg vælge "Byer"

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-12-06 13:00

Til Mac Madsen

Hvor finder jeg opsætning?

Til g_h
Sådan gør min også, sltså viser en masse gadenavne, men det kan man jo ikke bruge når man ikke kander byen.
I Vejle, f.eks prøvde jeg at skrive centrum, og der dukkede to centre op. Jeg valgte det ene, og på kortet viste det sig at ligge uden for byen.
Min gamle navigator, en Medion viste ind til centrum.

Bjørn

NB Det ærgeliger at jeg mener at have fundet fungtionen, men det kan være at det var på en navigator jeg havde hjemme på "prøve" fra Jen og Fix, den var ubrugelig i områder man ikke kendte i forvejen.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-12-06 13:15

Opsætning finder du under svensknøglen på startsiden

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 24-12-06 14:07

Har du ikke fået en betjeningsvejledning med da du købte den?
Den er normalt på dansk.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-12-06 17:09

Til hawaii7

Jo jeg har en betjeningsvejledning, og har også læst den adskilleig gange.
Nu har jeg gjort det igen, og det viser sig at de tal der dukker op, når jeg ikke indtaster en vej, er numrene på de indfaldsveje der er til byen.
Dem skal man så taste på.
Så er problemet at man skal kende de vejes numre. Hvem gør det uden kort?
F.eks jeg er på Fyn og skal til Aalborg, jeg skriver 9000 = Aalborg, jeg springer "indsæt vej" over og der kommer nogle numre. jeg ved at E45 går til Aalborg,men E45 står ikke på listen.
I håb om at der en anden metode lader jeg spørgsmålet stå.
Hvis ikke der kommer bedre forklaringer får du den fyrstelige betaling, 50 point for dit råd om at lase brugsanvisningen først. Det er der under 50 % der gør.

Bjørn

God Jul

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-12-06 17:16

Jeg glemte lige MacMadsen

I min værktøjskasse finder jeg: KORT- SYSTEM- LOKAL-TRAFIK- NAVIGATION. DISPLAY.
Hvor gemmer"OPSÆTNING" sig?

Bjørn

Også god Jul til dig og de andre der har svaret.

Nu med nisse! [Jul ]

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-12-06 17:19

Jeg Prøver med nissen igen.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-12-06 17:38

[Ju

Så fik jeg vist lært det

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 26-12-06 18:32

Tak for svaret hawaii7.

Det er dog utroligt hvad man kan få ud af at læse betjeningsvejledningen, men jeg havde ikke forstået en pind hvis jeg ikke først havde eksperementeret.
Det viser sig at Garmin c510 har en meget smart funktion. Man kan trække, i kortet fra, sted til sted og så kan man klikke i centrum og gemme i "Favoritter"
Det er den enne måde at gøre det på, der er også andre.
Jeg tror jeg vil til at læse brugsanvisninger.

Bjørn