/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Acer Recovery CD'er
Fra : feldborg
Vist : 529 gange
399 point
Dato : 23-12-06 15:12

Hvordan virker Recovery CD til Acer Aspire 1310.?
Jeg har købt en brugt maskine med 3 x 2 stk recovery cd'er CD 1:2 og CD 2:2 på 3 forskellige sprog, men maskinen vil ikke boot på nogen af dem og jeg kan ikke få installeret noget som helst.
Er der nogen der kan hjælpe og eventuelt fortælle mig hvad jeg gør forkert, eller om der mangler noget?

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 409 point
Dato : 23-12-06 15:33

Du skal ind i bios, og sætte CD til "First boot device".

Jeg har lagt den danske vejledning til min Acer 1363 her http://sptlarsenserious.googlepages.com/GUIDE.PDF.zip

Det virker ganske sikkert også til din.

Kommentar
Fra : feldborg

Dato : 23-12-06 15:43

Det har jeg prøvet men den skriver at dette ikke er en "bootable device", og så er jeg lige vidt.
jeg har prøvet at boot på en diskette og så via dos commandoer at læse fra CD'en der er et bibliotek der hedder Tools og der er en fil der hedder Recovery.exe den kan jeg aktiverer og så starter installationen men efter 15 sekunder spørger den efter System CD.. jeg har kun 2 cd'er og det er ikke nogen af dem.

Godkendelse af svar
Fra : feldborg

Dato : 23-12-06 15:43

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 16:43

Du kan sikkert få System CD`en hos Acer. Den vil sikkert ikke koste ret meget, hvis du i det hele taget skal betale for den.

Kommentar
Fra : feldborg

Dato : 26-12-06 00:52

Undskyld det sene svar - Juleferie.
Men jeg prøver - tak for det

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-12-06 01:05

Helt ok. Fortsat god jul .