/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvad er "MAPI Spooleren" ?!?!?
Fra : margitrune
Vist : 888 gange
40 point
Dato : 07-01-03 12:03

Hej

For 28 dage siden sendte jeg en mail fra Outlook, indeholdende nogle PHP koder. Jeg har siden da haft denne mail liggende i min udbakke og får følgende fejlmeddelse når jeg klikker på mailen som står i kursiv :

Emnet kan ikke åbnes, MAPI Spooleren har allerede påbegyndt afsendelsen......

Det har der nu stået i 28 dage! Er der nogen som har en idé om hvad en MAPI Spooler er og i så fald hvad gør man for at slette den mail som blokerer ?

Venlig hilsen
Margit

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 07-01-03 12:09
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-03 12:53

> For 28 dage siden sendte jeg en mail fra Outlook, indeholdende nogle PHP
> koder. Jeg har siden da haft denne mail liggende i min udbakke og får
> følgende fejlmeddelse når jeg klikker på mailen som står i kursiv :
>
> Emnet kan ikke åbnes, MAPI Spooleren har allerede påbegyndt
> afsendelsen......
>
> Det har der nu stået i 28 dage! Er der nogen som har en idé om hvad en
> MAPI Spooler er og i så fald hvad gør man for at slette den mail som
> blokerer ?

MAPI spooleren, er det program, der sender din mail - du kan sammenligne det
med et postbud.

Forkortelsen er vistnok Mail Application Interface.

Mapi spooleren kan bruges af programmer, der er mapi-kompatible. Der er
derfor du f.eks. kan afsende et brev direkte fra Word eller et regneark
direkte fra Excel uden af sende det direkte inde fra Outlook.

Men vedr. at få den stoppet er jeg nok lidt på bar bund. Prøv inde i Outlook
at åbne mappen "Udbakke" og se om den ligger deri. Mappen skal normalt være
tom. Hvis den er deri så slet den (marker og delete).

Henrik

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-01-03 00:01

Margit, har du fået løst problemet skal du huske at lukke spørgsmålet, hvis ikke, så skriv lige tilbage

Kommentar
Fra : margitrune

Dato : 08-01-03 15:54

Hej igen

Jeg har endnu ikke fået Outlook til at køre. Mailen som "sidder fast" i udbakken skal slettes og det er dette jeg ikke kan komme til. Når jeg forsøger at slette eller åbne den mail som står i kursiv i udbakken, kommer en dialog boks frem og hvor der står: Mailen kan ikke slettes da MAPI Spooleren ( som jeg nu ved hvad er, fedt og 1000 tak! ) allerede er påbegyndt afsendelsen............ What to do?

Hilsen Margit

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-01-03 16:03

hvilken outlook bruger du

Kommentar
Fra : margitrune

Dato : 08-01-03 16:44

Jeg bruger Outlook 97

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 40 point
Dato : 08-01-03 17:55

Så tror jeg laaaaangt om længe jeg fandt noget der kan bruges http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;162343

Godkendelse af svar
Fra : margitrune

Dato : 09-01-03 09:42

Mange tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : illeris

Dato : 11-03-03 23:53

For 2 dage siden sendte jeg en helt ordinær mail fra Outlook koder. Jeg har siden da haft denne mail liggende i min udbakke og får følgende fejlmeddelse når jeg klikker på mailen som står i kursiv :

Emnet kan ikke åbnes, MAPI Spooleren har allerede påbegyndt
afsendelsen......

Det har der nu stået i 2 dage! Er der nogen som har en idé om hvad gør man for at slette den mail som
blokerer ?

Jeg bruger windows XP