/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sikkerhed i XP Home?
Fra : k_m_s
Vist : 658 gange
200 point
Dato : 23-12-06 14:04

Hej alle. Hvis alle ikke julestresser rundt, har jeg et spørgsmål

Jeg mener ikke der ligger noget firewall eller virus beskyttelse i XP Home (Media Center Edition) udover de reglmæssige opdateringer som selvfølgelig er med til at sikre XP. Er det korekt forstået?

Jeg har TDC Sikkerhedspakke (Norman) på mine pcer men mangler lige en gratis firewall og virus beskyttelse til en anden pc. Hvilken kan anbefales og hvordan er den i forhold til Norman? (Sikkerheds-mæssigt)

K_M_S

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-06 14:19

XP home har en firewall

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-06 14:20

Din sikkerhedspakke med Norman inkluderer firewall

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 210 point
Dato : 23-12-06 14:24

XP har en værdiløs firewall.

Antivirus http://www.free-av.com/antivirus/allinonen.html

Firewall http://www.comodogroup.com/products/free_products.html

Begge er bedre end Norman.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 14:25

Kun hvis det er en Xp der har SP 2.

Installerer du en xp med sp2, og du ingen sikkerheds program har,
bliver du tilbudt op til 1 års gratis sikkerheds program, hvis du går ind i windows
firewall.
Mener der altid dukker et ikon op, hvor der står, at din pc er i fare, bare følg den vejledning.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 14:29

Disken, der er også firewall i standard XP. Den er bare endnu dårligere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-06 14:29

XP har en firewall med eller uden SP2

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-06 14:31

Helt enig, xp firewall er ikke noget værd.
Derfor er den slået fra i min pc

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 14:42

XP`s firewall får heller ikke lov til at bruge ressourcer hos mig.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 23-12-06 14:49

Så lige et tillægsspørgsmål. Hvordan slår man XP's firewall fra?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-12-06 14:55

Du går ind i Kontrolpanel og finder Firewall, her kan du slå til og fra...

iah

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-12-06 15:05

Hvorfor kan man læse nedenst. meddelelse i :
KONTROLPANEL> SIKKERHEDSCENTER> FIREWALL> HJÆLP OG SUPPORT:

"Hvis du har mere end én firewall installeret på computeren, bør du ikke have begge firewalls slået til samtidig. Hvis to firewalls er slået til samtidig, kan der opstå kompatibilitetsproblemer, der resulterer i, at nogle programmer ikke fungerer korrekt.

Du bør altid have én firewall installeret og slået til for at beskytte computeren mod virus og andre trusler mod sikkerheden. Windows indeholder en firewall der er slået til som standard, men nogle computerproducenter og netværksadministratorer kan eventuelt slå det fra. Hvis du vil installere og køre en anden firewall, skal du slå Windows Firewall fra.
Oplysninger om, hvordan du slår Windows Firewall fra, finder du under Slå Windows Firewall til eller fra."

Mvh
Maxhankat God jul til alle.
P.S. jeg har kører med XP home/SP2 og mit sikkerheds program er TDC Kabel sikkerhedspakke med F-Secure og hele molevitten.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 16:20

Kunne bare ikke huske om den var på xp sp 1, mener ikke at huske den var
på den jeg havde, ellers var det heller ikke noget jeg ville bruge kræfter på.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 16:22

UPS, nu tænkte jeg sg_ da på windows sikkerheds center
og den er ikke på en xp sp1.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 27-12-06 21:25

Tak for svaret stl_s.
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-12-06 21:36

Velbekomme