/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Kraft på træstolpe
Fra : djpejs
Vist : 636 gange
20 point
Dato : 07-01-03 10:35

Hvor stor statisk belastning (i kg) kan følgende træstolpe udsættes for på den lange led så man undgår brud og for stor udbøjning (normal sikkerhedsklasse)?

100x100 mm træstolpe 220 cm lang kvalitet k18

Accepteret svar
Fra : richardt

Modtaget 20 point
Dato : 14-01-03 22:49

Jeg har flere gange hentet beregninger aflæst direkte i de her nævnte bøger.
Søg på biblotekernes system efter: ' Træbranchens oplysningsråd '
og du får ca. 50 muligheder.
Dem du skal vurdere på er bøgerne eller hæfterne: Træ 15, Træ 18, Træ 28 og Træ 31.
Bibliotekets nummerserie på disse publikationer er -- 69.214--.
Jeg håber du får lige så stor hjælp der som jeg har fået.