/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Windows firewall
Fra : Daxxa
Vist : 870 gange
50 point
Dato : 22-12-06 21:37

Heejsa..! Tror jeg har et rimelig stort problem, der popper hele tidenn en bokd frem hvor der står min computer er i fare, fordi windows firewall ikk er slået til. Og så når jeg vil ind i windows firewall skriver den bare: Windows kan ikke vise indstillinger for windows firewall af en ukendt årsag??

Hvad gør jeg..?

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 60 point
Dato : 22-12-06 21:47

Så har du med stor sandsynlighed fået noget "snavs" ind. Følg denne vejledning, så prøver vi at få det væk:

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 22-12-06 21:52

Gå i Kontrolpanel > Sikkerhedscenter > Klik nederst i vinduet på Windows Firewall og sæt markering ud for "Slået til".

Så skulle den være der!
god jul

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 22-12-06 21:52

Kan ik hente den derfra, den skriver bare: Dette program kunne ikke starte, fordi MSVBVM60.dll ikke blev fundet.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-06 22:06
Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 22-12-06 22:10

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:56:11, on 22-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\WLTRAY.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\PowerKey.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Program Files\Arcade\PCMService.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Aminova\WordSeeker\WordSeeker.exe
C:\Programmer\Unlocker\UnlockerAssistant.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERANTISPYWARE.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Hjt\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [preload] C:\Windows\RUNXMLPL.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Broadcom Wireless Manager UI] C:\WINDOWS\system32\WLTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] "C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PowerKey] "C:\Programmer\Launch Manager\PowerKey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] "C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] "C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] "C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Arcade\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_07\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Aminova WordSeeker] "C:\Programmer\Fælles filer\Aminova\WordSeeker\Controller.exe" SHORTCUT
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UnlockerAssistant] "C:\Programmer\Unlocker\UnlockerAssistant.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: MetaCafe.lnk = C:\Programmer\Metacafe\MetacafeAgent.exe
O4 - Startup: Deer Hunter 2005 Registration.lnk = D:\Games\Deer hunter 2005\Deer Hunter 2005\ATR1.EXE
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: MetaCafe.lnk = C:\Programmer\Metacafe\MetacafeAgent.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (InstallerBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Broadcom Wireless LAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-06 22:23

Der er ikke noget "snavs" i loggen.

Dette skulle fixe firewallen http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/reset.zip vejledning vedlagt.

Hvis det ikke virker, skal vi lede efter snavs igen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-06 22:25

Btw, du bør opdatere dit java. Den version du har er sårbar http://www.java.com/en/download/index.jsp

Husk at afinstallere den gamle.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 22-12-06 22:37

Så virker firewallen, men nu skriver den bare at jeg ik har virus beskyttelse

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 22-12-06 22:53

Så virker firewallen, men nu skriver den bare at jeg ik har virus beskyttelse??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-06 22:56

Du har heller ikke virusbeskyttelse. Jeg kan anbefale dette antivirus. Gratis, og ganske fremragende http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 22-12-06 23:07

Hmm modtager ikk den der kode

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 22-12-06 23:27

Had gør jeg for modtager ikk den aktiverings kode

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-06 23:34

Den kan godt være et stykke tid undervejs. Den skal nok komme.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 22-12-06 23:38

okay

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 23-12-06 10:22

Har stadig ikk fået koden??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 12:40

Der er flere der har problemer med at få koden i øjeblikket. Som alternativ kan jeg anbefale Avira, som er lige så god. Eneste minus er, at du får en reklame for deres købeprodukter når den opdaterer. Kræver ikke kode http://www.free-av.com/antivirus/allinonen.html

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 23-12-06 17:23

Sådan så funker det, takker
Men må jeg godt køre med både Avg og Avira??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 17:28

Ja, de to kan godt køre sammen, så du er virkeligt godt beskyttet med dem.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 23-12-06 17:47

Okay, avira har undet en trojan skriver den: Tr/delphi.downloader.gen er den alvorlig??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 18:44

Hmm, det er en såkaldt "heuristisk" (mulig ukendt virus) detektion fra Avira, som KAN være tegn på noget grimt. Muligvis et såkaldt rootkit, som skjuler malwarefiler. Kan du fortælle hvor, og i hvilken fil Avira finder den ?

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 23-12-06 19:15

Den slettede den hvis, såh håber ikk det er noget

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 23-12-06 19:17

C:\Documents and Settings\Daniel Madsen\Lokale indstillinger\Temp\windos.com
[DETECTION] Is the Trojan horse TR/Delphi.Downloader.Gen
[INFO] The file was moved to '45fb5a74.qua'!

Har lige set i loggen og det er hvis den her.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 20:07

Har du fornyligt været inde på nogle "suspekte" sider, cracks eller lignende, eller kommet til at klikke på noget "mystisk" ?

Jeg har desværre en begrundet mistanke om, at du måske er ramt af et af de værste rootkits.

Prøv dette:

Hent Gromozon Rootkit Removal fra denne side:
http://prevx.com/gromozon.asp

Så dobbeltklikker du filen. Følg instruksionerne på skærmen. Når computeren genstarter, vil den nok være længe om det. Det er helt normalt. Hvis der slet ikke sker noget, så prøv at trykke på nogle af tasterne på tastaturet. Når GRR-værktøjet er færdig med at scanne, vil det opfordre til at du skal installere Prevx' hovedprogram. Det skal du ikke gøre.

GRR laver en log når den er færdig, som ligger her: c:\gromozon_removal.log -- du må gerne lægge indholdet af denne fil herind.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 23-12-06 20:11

Har ik været inde på nogen udover dem jeg plejer at være på

Prøver lige det der

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 23-12-06 20:19

Removal tool loaded into memory
Gromozon rootkit component not detected - searching for other components
Scanning: C:\WINDOWS
Scanning: C:\Programmer\Fælles filer

Trojan.Gromozon does not exist - your system is clean.

Det er det :S

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 21:02

Det var godt . Så skulle det være ok.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 23-12-06 22:33

Okay mange tak, kan jeg så bare lukke nu eller er der mer der skal gøres

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 22:48

Hvis du ikke oplever problemer, er det ikke mere at gøre.

Dog er det altid god praksis efter en virus, at tømme systemgendannelsen http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm

Og slette tempfiler. Du kan gøre det nemt med denne lille fil, ATF Cleaner http://www.atribune.org/content/view/19/2/

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 23-12-06 22:58

Okay mange tak for de gode svar, lukker hermed denne tråd

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 23-12-06 23:12

Synes faktisk også at min com kører hurtigere nu, altså er hurtigere til at gå ind i diverse programmer

Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 11-01-07 18:38

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : RenePro

Dato : 08-03-07 11:40

Hej. du skal bare gå på Google, og så skriver du AVG 7,5 så er den hjemme, jeg har den selv, du sku prøve den.

Kommentar
Fra : RenePro

Dato : 08-03-07 11:44

Unskyld, jeg var lidt for hurtig, håber det køre for dig nu.