/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er jule-stressen overstået??
Fra : Satellit
Vist : 594 gange
25 point
Dato : 22-12-06 18:45

Julen er en dejlig, men ofte hektisk tid.
For mit eget vedkommende sænker den længe ventede julefred sig endelig over landet, og jeg kan begynde for alvor at nyde det hele. Fra nu af, lige nøjagtig.
Hver en gave er købt, alt er pakket og forberedt...tilbage er kun at NYDE
Hvor langt er DU nået i dine forberedelser? Og hvornår kan DU slappe af og nyde julen???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-06 18:55

Citat
Fra nu af, lige nøjagtig.
Hver en gave er købt, alt er pakket og forberedt...tilbage er kun at NYDE
allerede her kommer stilstanden først d. 24. efter kirketid

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-12-06 18:59

Jeg ka' slappe af første juledag (medmindre der kommer uanmeldte gæster)...for det er mig der skal holde jul for hele familien

mvh dova

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-12-06 19:26

Husk at spise anden juledag

Happy wheel

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-12-06 19:30

Ja, o.v.n., - jeg er nemlig rigtig rigtig heldig i år! Det er den rene luksus at blive inviteret til svigerforældrene til jul, hvor vi bliver hygget om og forkælet.
Den "hårdeste" indsats fra nu af bliver at føre æbleskiverne og andestegen og juleknaset ind i munden... og løfte rødvinsglasset og sige skål og god jul!

Av, dova.....du får travlt. Så skal du forhåbentlig ikke andet end at slappe af og spise rester (uhh, de herlige rester!) 1. juledag??

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-12-06 19:32

Hvad mener du, yearhouse???
Skal man huske at SPISE 2. juledag?
Eller skal man huske at spise ANDEN (rap rap) juledag???

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-12-06 19:38

Yup Satelit

Jeg elsker ordkløveri...så du må selv gætte...

men spis ikke for mange an(d)retninger i rap

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-12-06 19:46

Yearhouse! Du har vist fået for mange æbleskiver

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-12-06 19:57

Citat
Yearhouse! Du har vist fået for mange æbleskiver

hehe ja, og især hvis de er skyllet ned med glögg

Ja, der spises rester første juledag...det første der gåes til angreb på når man står op er Ris alamande

Af samme årsag kreeres som regel en kæmpeportion af det .....MUMS

mvh dova

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-12-06 19:58

He he..........De kan også an(d)befales

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-06 20:01

Citat
Af samme årsag kreeres som regel en kæmpeportion af det
lige nøjagtig hvad jeg er i gang med lige nu

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-12-06 20:03

Er det en Risretssag i taler om?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-12-06 20:06

Ris a la mande er en gudespise!
Og du har helt ret, dova. Den skal laves i RIGELIGE mængder! Der er ikke noget så skønt som at starte 1. juledag med en portion ris a la mande.
Jeg er berømt i familien for min ris a la mande, men i år skal vi være hos svigerforældrene, så jeg skal slet ikkke lave noget somhelst. Plejer også at lave hjemmelavet rødkål, men svigerforældrene er rigtig glade for den på glas, så den får vi så i år

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-12-06 20:08

Ja, netop Yearhouse....Ris ratj filijongongong

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 22-12-06 20:28

Der er fordele ved at være Jehovas Vidne. Ingen jul.... ingen stress LOOL

PS
Jeg skulle hilse fra Klumme. Han er dyyyybt ulykkelig over at være blacklistet fra dine tråde

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-12-06 21:02

ja her har jule freden også sænket sig , gaverne er købt og pakket ind og hundene er vasket og børstet så vi kan være bekendt at tage dem med ud til min far jule aften, hvor vi bliver 13-14 mennesker og 6 store hunde til at skøjte rundt i huset og synge jule sange haha.
MANGE TAK FOR DEN HJÆLP JEG HAR MODTAGET HERINDE I 2006. OG EN RIGTIG GLÆDELIG JUL TIL JER ALLESAMMEN
venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-06 02:48

Klokken er 1:40GMT og alt er stille !
Minder mest om 20min. før januarudsalget starter

Anden er på coke , ligger bare der flyder under juletræet som naturligvis optræder godt pyntet,,
med watt, ja der ligger Anden og rør ved en kugle med masser af skind.

Og så skal der jo gås til flæskestegen, med masser af unger, ja det bli´r en rap jul !!

Ps. Holder de mon jul i Andeby, og spiser de så det samme som dem i Gåserød

Husk du er aldrig alene med dit juletræ.
http://www.sl.kvl.dk/OmSkovOgLandskab/Afdelinger/TvaergaaendeGrupper/Pyntegroent/Presseseminar/Livet_i_juletraet.aspx

Andet levende julepynt
http://ekstrabladet.dk/vrangen/article252119.ece

Og hvordan slipper man så af med sit udtjente juletræ,
man gir det til den nærmeste elefant (det ved alle da)
http://ekstrabladet.dk/vrangen/article169958.ece

Hvis klokken er D.24-12 00:01 i DK så er den i England D23-12 23:01 og D23-12 16:01 i Longmont !
Hvis alle de søde små julebørn i verden får deres julegaver kl. 20:00 .
Hvem får så den sidste ? ..... ....

Gæt hvem der har køleskabet fyldt med påskebryg .....
Ja den lokale købmand havde jo et vist restlager efter sidste ramadan,
og man kan da ikke sige nej til 4 kasser påskebryg for 200kr.

........ og påsken vare lige til julen

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-12-06 09:32

Weeeeee.

Jeg mener at Anders And & Co. vrælter i kirke for at overvære ANDagt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-06 11:41

Mangler liiiige at pakke 3 gaver mere ind, så kan der slappes resten af dagen

I morgen står den på risengrød (..den go'e gammeldaws m. smørklat, kanelsukker og én mandel). Derefter and med brunede og hvide kartøfels, rødkål, surt og den 'brune'. Afslutningsvis kaffebord m. en lille een. Far, mor, lillebror og jeg skiftes til at hente pakker under træet. 2 gaver fra hver er aftalen, men jeg får altid en eller to ekstra. Jeg er jo yndlingsbarnet

Kl. 11.30 takker jeg af og kører ud for at deltage i festen og oprydningen i Den Grå Hal på Christiania.

1. juledag hjælper jeg mor med oprydning, støvsugning og rengøring af køkken.

2. juledag er det i år min mors tur til at holde julefrokosten med mig, far, lillebror, moster, onkel, kusine og kusines mand. Mere mad. Mere Kaffe ...og cigarer. Med moster på besøg slipper vi ikke for en tur om træet og afsyngning af div. julesange og -salmer. Flere pakker.

3. juledag mere køkkentjans og hvis vejret er til det, så cykler vi til stranden og spytter i vandet hele familien.

..og det var dén jul

Same procedure as last year

</HARE KRISHNA>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-06 11:43

'..Kl. 11.30 takker jeg af' ..vrøvl; det er selvfølgelig kl 23.30

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 25 point
Dato : 29-12-06 08:47

Ja gu' er julestressen overstået.
Der er dog kun 360 dage til jul og derved ca 320 dage til næste omgang

I ønskes nu et godt og knaldfyldt
Og en glædelig Weekend !
Mvh Jørgen

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-12-06 15:27

Tak, Natmad

Men der en nu kun 7 måneder til en tid, hvor der er Jul-i

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-06 17:22

Til Nytår bli'r der kun våde knald

</VEJRUDSIGTEN>

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 01-01-07 11:14

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-01-07 11:53

Til nytår var der megameget knald
Ihh nu er jeg på tavlen over årets bedste

Tak Satellit