/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kilddisk viser ikke aktivitet
Fra : jeanette18
Vist : 492 gange
50 point
Dato : 22-12-06 16:44

Heysa derude:) Jeg har i forbindelse med forestående formatering af min pc`er valgt at prøve killdisk af med håb om at få en 100% "ren" harddisk - fri for rester af evt. virus og andet snavs.

Jeg har dog lige et spørgsmål til jer:

Når jeg har fulgt vejledningen 100% - har markeret drevet jeg ønsker at slette og sluttet af med at skrive: ERASE-ALL-DATA og tastet F10 - kommer der kun en grå skærm med nogle få informationer. Er der ingen mulighed for at følge med i hvor langt programmet er i slette proceduren?
Og hvor lang tid plejer det at tage at slette en harddisk på 160 GB? Kommer der en melding når programmet er færdig?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-12-06 17:30

der ligger en vejledning her - måske kan du se noget ud af den:
http://www.it-knowlegde.dk/killdisk.html

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-12-06 17:34

Jeg kender ikke den killdisk.
Men jeg bruger denne:
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.

når den står ved A
A:\>lowlevel
og tryk enter
............................Jeg har altid kun den ene harddisk som skal slettes, siddende i comp.

Vær sikker på at det er den rigtige harddisk som du renser totalt.

Kommentar
Fra : risper

Dato : 23-12-06 00:52

Lyt til E.C. - sørg omhyggeligt for, at der kun er en HDD koblet til MB (Bundkortet) - har ikke selv benyttet programmet som E:C: anbefaler, men kan henvise tiil gode erfaringer med Maxtors MAXBLAST

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware+Downloads%2FView+By+Category%2FDesktop+Storage%2FDiamondMax+Family%2FUtilities&downloadID=57

Om du laver "low level" formattering eller den anden mulighed - som jeg ikke husker det nøjagtigete udtryk for - så tager det en hulens tid, men vær tålmodig og se det som din julegave til det lokale elværk.

Jeg har vel indtil videre reddet 80-100 harddiske som af professionelle var dødsdømte.

Keep up the guts - god Jul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-12-06 13:29

Det er ikke anbefalelsesværdigt, men jeg har et par gange været utåldmodeig med en harddisk som er gået i kludder.
Lowlevel i 15 min og så ved hjælp af programmet stoppet processen.
Med Partition Magic eller (PM fra Technet's diskette) oprettet partitioner.
Harddisk oplysningerne ligger jo i starten af HD.

Men til en helt ren og ny indstallation har jeg ladet den køre færdig (flere timer)

Kommentar
Fra : risper

Dato : 23-12-06 14:03

Hej e.c.
Hvad mener du der ikke skulle være anbefalelsesværdigt med Maxtors programmer. HHD bliver totalt slettte og masterbootsektoren bliver 0 stillet (overskervet) - eller har jeg misforstået noget??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-12-06 14:53

Ja Risper - du har misforstået............................

Det er ikke anbefalelsesværdigt, (det jeg så fortalte)
"men jeg har et par gange været utåldmodeig med en harddisk som er gået i kludder."
(og så har jeg gjort følgende)
Lowlevel i 15 min og så ved hjælp af programmet stoppet processen.
(det var dette som ikke er anbefalelsesværdigt)

Med en Maxtor er det absolut bedst at bruge programmet fra Maxtor.