/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE7 - dansk ????
Fra : refi
Vist : 914 gange
100 point
Dato : 22-12-06 14:38

Flere tip om IE7 på dansk....

Flere spørgsmål om IE7 der ikke virker.....

Hvad med en debat og nogle svar fra dem der allerede har været igang med at hente og installere den.....

Vil ikke selv endnu da jeg ser alt for mange debatter om huller osv....

Lad høre

Accepteret svar
Fra : tezt

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-06 14:57

jeg installerede den danske version igår og har ikke fundet fejl endnu, vender tilbage hvis det skulle ske

glædelig jul

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-12-06 14:59

Installerede den i går - virker perfekt

Go' jul refi

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-12-06 15:03

kan kun tilslutte mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 15:07

Ser foreløbig godt nok ud

Så måske

Kommentar
Fra : iah

Dato : 22-12-06 15:09

Spørgsmålet er måske: Hvad skal vi med den?

iah

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-12-06 15:10

Kan ikke få den installeret, der er sprogkonflikt.
Kører XP mediacenter DK.
Sikkert et problem jeg selv er skyld i da jeg fik blandet danskengelsk sammen dengang jeg installerede det.

Jo refi der er sikkert lige så mange huller som i EI6 så det kan næppe være værre

vil prøve at installere den på Engelsk.

God jul og knaldfyldt nytår

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 22-12-06 15:16

Har installeret på engelsk. Ingen problemer her

Glædelig jul

Mvh CiViC

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-12-06 15:48

yes den fungere fint, den engelske.
Dejligt med en zomm funktion nede i højre hjørne.
... virker fint på side9 pigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 15:56

Endnu ingen kommentarer til sikkerhedshuller - firewall - osv.....

Vi ser lidt endnu......

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-12-06 18:28

øv, jeg havde lige skrevet et indlæg, men så brød den ned som en anden IE6.
Tror nu at det var en åndsvag javafejl

Der er ingen problemer med IE7 /firewalls , og der er kun ukendte sikkerhedshuller
Elles var de vel rettet

Citat
Vi ser lidt endnu......

Ja alt møget bliver nok omtalt når den nye IE8 kommer i 2008

Det må formodes at IE7 er en forbedring set ud fra IE6, og det er det, for mig,
ærger mig over at jeg ikke har snuppet den engelske før nu(IE7DK vil ikke hos mig pga. sprogkonflikt)

Ser det som en 110% glædelig opdatering !

Der er ingen huller, og det er ikke en Beta,
Så hit mæ påængerne

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 22-12-06 20:03

Heller ingen problemer her og jeg fik enda ALLE mine foretrukne med.
K_M_S

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-12-06 21:58

hejsa jeg har også den engelske version, som jeg har haft et stykke tid og jeg har heller ingen problemer

GOD JUL OG GODT NYTÅR

VENLIG HILSEN CHICAPIGEN

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-06 12:03

Kører stadig den engelske IE7 og det spiller Ok. 'Nogen' har problemer med den danske version.

iah -> Hvad vi skal med den? Tjoeh... en masse CSS finurligheder er rettet, så man ikke i så høj grad behøver at skrive kode specifikt til IE når man skal lave en hjemmeside.

Du kan læse mere om rettelserne her:

1.) http://css-discuss.incutio.com/?page=IE7
2.) http://www.positioniseverything.net/
3.) http://webdesign101.dk/ie7/csshacks.php

Der skal stadig laves en del krumspring som du ser, men Eric Meyer er som sædvanligt kommet op med den simpleste løsning: http://meyerweb.com/eric/thoughts/2005/10/17/ie7-and-ie7/
..nemlig at benytte IE7 scriptet: http://dean.edwards.name/ie7/ hvis IE er en version lavere end 7. Al kode kan således skrives i overensstemmelse med standarden som anbefalet af http://w3.org/
Man udmasker versionerne lavere end 7 med de betingede kommentarsætninger, som kun IE tolker:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/overview/ccomment_ovw.asp

Dette gør livet som programmør en smule lettere fremover

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-06 13:40

Har kørt med den engelse dfa den udkom og ingen problemer overhovedet. Hentede den danske i forgårs og den fejler tilsyneladende heller ikke.

Jeg har nu aldrig været bange for noget at det som er nyt så når det kommer er jeg altid med på vognen.

Kører også dual boot Vista/XP Pro

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-12-06 08:32

Citat
Hul i Explorer 7 er værre
Så let slipper Microsoft ikke fra et troværdighedstab, når det gælder et nyopdaget hul i browseren Internet Explorer 7. Den kører også på Windows Vista.

Ifølge New York Times gør hullet i browseren det muligt for angribere at installere software på offerets pc, blot de besøger en hjemmeside, som indeholder den ondsindede kode. Det gælder også, hvis pc'en kører Vista, understreger firmaet Determina, der sælger sikkerhedssoftware, og som har opdaget fejlen.

Microsoft har endnu ikke kommenteret sikkerhedshullet i browseren, men sagde inden jul til New York Times, at ingen så vidt vides har været i stand til at udnytte hullet endnu.

http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2006112290017&NL=1&Category=IT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-06 09:33

Jaaaa....

Det er forbavsende rosende ord man HER har hørt mest....

Men læsen man alle andre steder er IE7 så smæk fyldt med fejl at det gør ondt

Men OK - det kan være "danskerne" blot er lidt langsommere til at finde dem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-06 17:18

refi -> Documentatione ..pour favor ???

De indlæg/blogs om fejl mm. gælder næsten alle versionerne: Beta 1, Beta 2, Beta 3, samt RC (Release Candidate). Den 'endelige' (final) er der vist kun minimale problemer med sikkerhed, men ingen 'funtionelle' fejl i ...pånær den 'danske' (sprogpakke).

...men belær mig endelig om noget andet (...end at der endnu ikke er 100% overensstemmelse med CSS 1,2,3)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-06 23:55

Tror ikke jeg kan "belære" dig i den henseende

Min pointe var egentlig bare at man "hører" det ene og det andet....

Den er da sikkert ikke dårligere end 6eren.... (hvornår har noget været færdigt når det kom fra Bill ).

Ligeledes er det da også muligt at meget af det man "hører" stammer fra betaversionerne...

Problemet bliver så om det bliver ENDNU værre når den kobles på Vista

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-06 10:08

Nu har jeg kørt med Vista i 1½mdr og der er heller ikke problemer med IE 7. Der imod har jeg haft et par uheld med Vista, som har været slemme, men om det kommer fordi jag har været lidt hård og lavet nogen bevidst grove ting ved jeg ikke, men den er let at reparere bagefter. Det kommer selv og beder om skiven ved næste opstart og du får en lille guide i reperationen.

Kommentar
Fra : ejon01

Dato : 31-12-06 14:42

Har problemer med at installere den danske IE 7!

Får meddelelse om at installationen ikke understøtter operativsystemets sprog.

Håber på et godt råd

ejon01

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-12-06 14:51

ejon01
Det samme her på windows mediacenter / Pro

løsning, vælg den engelske,
og prøv den danske igen om en månede eller to.
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.mspx

Godt nytår.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 10:42

Så kom den danske.... Som opdatering fra Microsoft med afinstallation....

Den er nu installeret og ser ud til at fungere perfekt..

Ikke noget med sprogkonflikter eller andet...

Så vi håber den er OK

Tak for deltagelsen til alle....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 10:44

Tak for svaret tezt.

Kommentar
Fra : innimann

Dato : 23-01-07 16:41

hej jeg har i går snakket med suport for hp pavilion ang explore 7 fordi jeg ikke kan instalere 7veren på dansk men på alle andre sprog og dog at min nye pc er valgt til dansk så siger den at operativsystemet ikke understøtter den danske udgave af exp7 og at det er microsoft der er synderenog at det ikke nyttede at snakke med dem om det problemet så er spørgsmålet hvem skal jeg da henvende mig til for at få et ærligt svar?