/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE7 ingen internetforbindelse
Fra : minnam
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 22-12-06 04:36

efter jeg har installeret IE7 kan jeg fx ikke komme på internettet mere og
det hele kører slow eller nærmest "fryser" fx hvis jeg vil køre noget andet
mens jeg venter.. hvad kan jeg gøre ?? på forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 22-12-06 04:53

Afinstaler browseren igen, Kontrol panel-Tilføj/fjern programmer, find Internet Explorer 7 og klik Fjern, så går du tilbage til version 6 igen, at du ikke kan komme på nettet, kan du slet ikke komme på nettet, eller er det med I.E.7 ? Hvis det er det sidste, har du husket at give tilladelse i din firewall ? Firewallen opdager at det er en anden Internet Explorer og du skal give lov til at komme på nettet

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 22-12-06 05:09

tak

jeg har installeret version 7 og da jeg prøver at gå på internettet
så sker der ingenting.. det må vel være et problem relateret til
skiftet til IE7 som forårsager det.
jeg kan se at den forsøger at oprette forbindelse men der sker ingenting.

vil prøve at checke firewallen...

vender tilbage

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 22-12-06 05:17

det hjalp ikke at fjerne firewallen..

det kan måske være andre settings.. men
det har jeg ikke styr på..

efter at have forsøgt at komme på internettet
så fryser det hele og jeg har besvær med bare
at lukke computeren.. selv ctr alt del virker hellerikke..

jeg har kun IE7 versionen til at gå online..
er det det du spørger efter ??

Jeg må vel gå tilbage til IE6 versionen..
håber ikke det f..... for meget up i mit
system.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 06:13

Det er næppe IE7. Jeg har brugt IE7 siden den første Beta version, som kom for snart et år siden og dette uden problemer med forbindelsen.

Prøv lige at rense din registreringsdatabase med TweakNow RegCleaner Std.: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Brug den gratis version: http://www.tweaknow.com/download/RegCleaner.exe

1.) Installér og start programmet.
2.) Vælg 'Scan Now'.
3.) Klik på 'View details' ud for 'Safe to delete'.
4.) Vælg i menuen øverst : 'Delete'.
5.) Afslut/Luk programmet.
6.) Genstart computeren.

Lav en diskoprydning:

Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskoprydning (Makér alle elementerne)

..og en diskfragmentering:

Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskfragmentering.

Dette burde give dig lidt mere fart over feltet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 22-12-06 11:34

ok will prøve..

jeg har bare læst flere steder om lignende problemer efter at folk
har updateret IE6 til IE7. flere fraråder nærmest at installere det
men anvende noget andet..

men foreløbig tak.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 11:47

minnan -> Der kunne være problemer med IE7 versionerne: Beta 1, Beta 2, Beta 3 og RC (Release Candidate).

Men efter 'final' versionen optræder problemerne af andre grunde end selve IE7 installationen.

(F.eks. ifbm. Firewall som tidligere nævnt).

Det er vel den 'rigtige' version du har installeret?

http://www.microsoft.com/windows/ie/default.mspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 11:50

Ps. Du kunne jo prøve:

Mozilla Firefox: http://www.mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Opera: http://www.opera.com/download/

Netscape: http://browser.netscape.com/ns8/

Jeg har disse 3 browsere installeret foruden Internet Explorer 7 og de kører problemfrit ...endda samtidig!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 22-12-06 12:02

jeg har installeret den nye version ie7 i sidste uge.. jeg har automatisk opdatering
så jeg antager at det er den rigtige og sidste nye osv.

forestiller mig også at det har noget med indstillingerne at gøre..

men mystisk at det hele skete lige efter at jeg havde opdatereret IE

jeg kan dog godt checke outlook

men tak for svarene. jeg vil kigge på det og vende tilbage.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-06 17:11

Den danske IE7 har stadigvæk bugs. Vent med den, til den kommer med Windows Update http://www.spywarefri.dk/artikler3.htm#dansk

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-12-06 18:49

Kan ikke få den danske installeret, der er sprogkonflikt.
Kører XP mediacenter DK.
Sikkert et problem jeg selv er skyld i da jeg fik blandet danskengelsk sammen dengang jeg installerede det.
den fungere fint, den engelske.
Jeg har ingen problemer med IE7 /firewalls.
Men måtte dog godkende IE7 som erstatning for IE6.

Held og lykke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 23:29

Jepper... jeg bruger også den engelske version af IE7
Fra sædvanligvis upålidelig kilde (Microsoft support) er den danske version først helt færdig til foråret ...engang

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 00:04

Jeg klarer mig fint med IE 6 og http://www.maxthon.com/

På dansk .

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 30-12-06 23:39

Tak for svaret o.v.n.. og til alle andre som har bidraget...

Jeg valgte som sidste nødløsning at fjerne IE7 og gå tilbage til IE6
da jeg prøvede flg af jeres forslag

- diskoprydning, viruscheck osv.... alt ok
- afinstallerede firewall - uden held
- min bærbar er helt ny, masser af plads, ram, defragmentering ikke nødvendig
- kan ikke bruge jeres links da jeg ikke kan gå på internettet.. det er jo hele kernen i sagen..!

Jeg skriver til kandu.dk via en anden computer..

efter installationen af IE7 forsøgte jeg at gå på internettet.... får beskeden at den venter og
når jeg så er blevet træt af at vente og vil lukke ned så "fryser" det hele og jeg må køre ctrl+alt+del for at kunne lukke eller genstarte.. meget mystisk at problemet opstod i samme øjeblik at jeg
opdaterede IE7... jeg kan se at mange er tilfredse med IE7 men mange anbefaler fx firefox eller
opera og jeg ser også at nogle har lignende problemer som jeg og fraråder at installere IE7. så
et eller andet må der da være galt.. skulle der være nogen der kender dette problem så skriv gerne.. jer der er tilfredse kan jeg jo pt desværre ikke bruge til noget .. smiler..

Men tak igen til alle...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-06 02:44

Tak for accept af mit indlæg, som jeg læser det har du ikke fået løst dit problem, og vi har ikke fået tilbagemelding fra dig om du kan komme på nettet med andre browsere: http://firefox.l-2-l.eu/dk/ og hvad med dit postprogram ? Hvis ikke må der være sket et eller andet, har du kørt reg. cleaneren som molokyle foreslog: http://www.tweaknow.com/download/RegCleaner.exe efter du afinstalerede I.E. 7 ? manual i molokyles indlæg: http://www.kandu.dk/spg98041.aspx#1064143 en anden browser og reg. cleaneren kan du hente på en anden computer og lægge over på en CD rom eller usb memory stick og der fra instalere på den syge computer, en mulighed for at afprøve om der overhovedet er hul ud på nettet er, klik på Start og på Kør skriv:
Kode
ping www.kandu.dk
der skal meget hurtig komme nogle svar tider, kom med nogle flere indlæg, vi er meget stædige her på Kandu, GODT NYTÅR

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 31-12-06 04:31

Hej OVN

Jeg har været lidt on/off de sidste dage og derfor ikke
haft tid til at afprøve alle forslag... men glæder mig
at du/i ikke giver op heller.. det gør jeg heller ikke..!!

som jeg skrev tidligere
så fungerer outlook - så forbindelsen er ok der.

den "syge" computer er ikke min men tilhører en god ven
som ikke har en disse styr på noget som helst og derfor valgte
jeg i første omgang ikke at installere andre browsere og
slettede i stedet IE7.. nu kører hans computer fint igen.

så jeg vil prøve at downloade reg cleaner og installere IE7 igen

Jeg vender tilbage snarest. og endnu engang tak og kom rigtig forrygende
ind i det nye år..