/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katte Ejer for første gang
Fra : Gevelia
Vist : 1072 gange
10 point
Dato : 22-12-06 03:43

Hej Kandu Brugere.

Jeg har lige købt en kat men den dyre handler jeg købte den ved havde ikke flere katte bakker og heller ikke mere grus.

Kan en kat på nogle måde komme af med sit inderste Urinbæ.

Og skal en kat have en Stam tavle eller er det noget man selv bestemmer.

Mvh. Per

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 22-12-06 04:05

Kattebakke og grus kan undværes midlertidig, indtil du får købt udstyret, som kan købes i enhver supermarked, kan du bruge en flad bakke eller balje (ikke højere end missen kan gå op i den) kom sand, jord eller savsmuld i den, indtil du får købt noget kattegrus, det væsenlige er at katten hurtig får lært at bruge bakken, får den først lært at gøre sit behov på gulvet, kan det være svært at lære den at bruge bakken. Stamtavle øhh hvad skal du bruge katten til ? Vil du avle på katten eller vinde præmier på udstillinger, så skal du bruge den, ellers er det kun for at se om mis er af den race du regner med

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-12-06 06:21
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-06 08:37

opvaskebalje og grus kan du få alle steder så det er ikke noget problem - den skal ikke undvære da den skal lære at bruge bakken

stamtavle er noget du bestemmer - men har katten stamtavle vil det fremgå ved køb og annoncering - det er for i øvrigt totalt ligegyldigt - det er vel katten du er interesseret i.

Masser af gode råd rundt om på nettet

Husk at katten skal vaccineres og øremærkes/ eller chippes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 08:51

Og så har du vel undersøgt om du overhovedet må holde husdyr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 08:53

- Ubesvarede 10
- Besvarede 2

Det ser ikke for godt ud

Kommentar
Fra : golivegolive

Dato : 22-12-06 09:45

Husk også at få katten vaccineret, steriliseret og øretatoveret hos dyrlægen. Det koster ca. 2000kr
og vær også forberedt på at det ikke er billigt at have kat. Den skal vaccineres hvert år og have lødigt foder og det er ikke billigt.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-12-06 10:06

Grus kan fås andre steder end hos dyrehandleren, fx i supermarkeder og de fleste kiosker. En midlertidig nødløsning kunne være revet avispapir i en opvaskebalje, men der skel renses ud efter hver gang, da katte ikke bryder sig om at bruge det samme sted igen hvis der lugter. Og da katte kan lugte meget bedre end mennesker og er ekstremt sarte med det er det omhyggelig rengøring med helst rodalo, der er lugtfri sæbe. hvis man bruger noget der lugter ikke mindst det stærke som salmiak og klor, vil de med garanti ikke bruge det

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-12-06 11:09

altså som førstegangs katteejer ville jeg nok have læst lidt mere om katte inden jeg anskaffede mig en selv.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-12-06 12:43

gir boblebee ret
man skal altid sætte sig ind i tingene før man anskaffer sig husdyr, ligesom at have indkøbt tingene på forhånd....
ville man ikke også sætte sig ind i det at holde hest, hvis det nu b´var en sådan man ville anskafe sig...eller forberedt sig til et barn.....en lille mis er som at ha et lille barn..og den skal sku ha det godt og man skal værne om den hele tiden resten af cens liv....
god fornøjelse med misser......
miau fra min missers søde mor...............miss.j

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-12-06 21:37

Jeg går ud fra du har købt din kat ved en privat opdrætter, og ikke ved en dyrehandler , for så er det en elendig dyrehandler, der ikke har tissebakker og grus i sin forretning. Har du forresten sørget for ordentlig kattefoder til den? For en kat skal også have mad og vand (hvis du ikke ved det). Dog behøver en kat ikke at have stamtavle, men dette burde du have fundet ud af inden du købte katten.
Du skriver dit indlæg en gang midt på natten den 22. dec., så havde jo muligheden været der, at tage hen i et supermarked eller til en købmand, for dér at købe en pose kattegrus + en tissebakke eller opvaskbalje, samt lidt kattemad.
Hvis du ikke er lidt vaks, så skaldin kat nok finde ud af at komme af med "det inderste" dvs. urin mm. i din seng - under sofaen - i hjørnet af stuen - eller 100 andre steder. Det er bare så dumt. Du kan nå at købe noget endnu!
MVH Akle
For øvrigt, tag et kig på dine tidligere spørgsmål og få dem afsluttet!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 21:49

Hallo - er spørger afgået ved døden....

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 23-12-06 10:40

du spørger om katten kan komme af med det inderste bæ/urin....sig mig engang spørger..har du overhovedet forstand? hvis katten ikke er død af sult og tørst, så skal den nok komme af med det den skal og som andre fortæller dig, så blir det i din seng, din vindueskarm, "potte"planter mm. hvis ikke det lille kræ har ordentlige toiletforhold....
og mad?????hvad har du tænkt på...??? din misser skal ha ordentlig mad...tror du den skal ha leverpostejsmadder? nixenbixen du..en sund kat skal ha sund mad fra dyrehandleren....me det havde den der solgte dig katten måske heller ikke til salg...
er du overhovedet egnet til at eje en kat? og så åbentbart en ægte af slagsen....hvad er det egentlig for en race du har anskaffet dig..
du har vel sat dig ind i hvad det er at have racekat? som regel elelr ofte, blir racekatte mere syge end blandinskatte pga af indavl....
hvad er det for en dyrehandler?
så vidt jeg ved, må dyreforretninger ikke sælge katte og hunde fra deresa butik.men måske det er i et andet land du har købt den...
jeg siger bare stakkels mis, der skal vokse op hos en uvudende person som dig...
glædelig missejul til alle andre katteelskende personer herinde.....
miauuuuuuuuuu fra min josephinemissers søde mor...miss.j.

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 28-12-06 02:33

Hejsa Tusind tak for jeres svar, nej jeg er ikke død rettere sagt pc'en var ved at stå af... men ffik den lavet...

Jeg har et sidste spørgsmål.

Hvis jeg giver Katten dåse mad. og den så kun tager fedtet omkring kødet og efterlaer kødet hvad er det så. kan den ikke lide kødet eller skal den lære at spise det?...

Jeg har læst om katte, men lige små tips kan jo ikke skade - vel.

Godt Nyår

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 28-12-06 13:31

så er den kræsen eller ikke sulten nok.....du gir den vel forhåbentlig ikke udelukkende dåsemad og slet ikke whiskas....whiskas er vanedannende og så vilden ikke æde andet...har fået at vide, at producenterne af whiskas putter noget i, så de blir afhængige af dette mærke og kun vil æde dette...
køb ordentlig foder hos din dyrlæge eller dyrehandler..det er dyrere, men drøjere og sundere.
godt nytår
min missers mor...miss.j. miauuuuuuuuu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-06 00:06

Hvis ikke spørgeren tager "pis" på jer - skal jeg da gerne......

Den skal have en rugbrød med leverpostej (stryhns) skåret i tern.....

Lidt vand i skålen...

Rejerne får den lov at "snuse" til inden jeg lægger dem på MIN mad....

Derudover får den EEN godbid for hver mus den kommer med

2 godbidder for hver nabo der klager over den har maltrakteret deres lille skødehund...

Kattebakken har den lært står i carporten....

Sovepladsen er en pude i bryggerset (og INGEN andre steder)

Se sådan skal en kat være "opdraget"

Godt nytår

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-06 00:08

- Ubesvarede 11
- Besvarede 2
- Annullerede 0
- Slettede 0
Ialt 13

Mere til madskålen

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 04-01-07 13:57

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 04-01-07 14:13

ss ja whiskas er ikke det bedste. Min har altid tørfoder ståede og så får den blød mad 3 gange om dagen. Den kan også ind imellem kun vælge at slikke fedtet af, men den spiser så resten senere på dagen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-07 14:18

Selv tav Gevelia, god fornøjelse med misser