/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Har Du noget at brokke Dig over
Fra : Rfou
Vist : 343 gange
41 point
Dato : 07-01-03 02:58

Har Du noget at brokke Dig over eller nogen Du føler trang til at irettesætte, så er Du velkommen til at bruge denne tråd. Ligeså hvis Du/I føler trang til en lille personlig polemik. Der er også plads til roser, hvis Du har nogen at dele ud af.
Kort sagt er der plads til alt det der ikke hører hjemme i et almindeligt spørgsmål.
Det er r--irriterende at lukke op for et spørgsmål der interesserer en, og når man kommer lidt ned af siden, ender det i det rene kaos inden man finder et reelt svar på spørgsmålet.
Point er sat til 1 så ingen af den grund føler sig fristet til formodet svar; men det kan vel ikke udelukkes at nogen vil bruge det alligevel. Det vil være spildt, da alle svar vil blive afvist.
Ordet er frit og der er ingen løftede pegefingre!!
mvh Praktiske Gris

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-01-03 11:19

Er det virkelig sandt man gerne må brokke sig herinde ?
vil ikke vente på svar jeg går bare i gang !!

Nu er den gal i "Tips" igen - at een person ( åbenbart flere ) skriver links til deres private hjemmesider .... OG ??

Når man tænker på alt det der kommer i "Tips" i forvejen, hvem dør så af det, de skiftes rimeligt hurtigt ud, der er et ganske flydende "go" i de tips, og jeg for en, kan godt tåle at nogen linker til deres egne hjemmesider.

Bevares måske det er komplet uinteressant at se andres sider, men så lad da være med at kigge på dem, det fremgår fint og tydeligt af tippet at det er en privatpersons side.

"Her er et tip, så kommer der et andet tip om, at det første tip var dårligt, så kommer der er tip mere om, at det dårlige tip, om det første tip er forkert, så kommer der et tip mere med en rettelse eller to osv osv osv"

Først når lige præcis DET sker - er "Tips" kedelige at læse og fylder mere, end et enkelt uskadeligt tip om en der bare vil vise sin side frem.

Og skal det være proceduren hvergang nogen "smider" ( et måske malplaceret" ) tip fra sig - ja hvad er så egentlig MEST irriterende ?!?

Uuuhhh tak for at man må brokke sig her - ja for det håber jeg da man måtte

Fnollerpige

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-01-03 12:09

indlægget ovenfor *rotflmao* også lige lille briani's udgydelser, men han bor jo også i Esbjergs værste bydel, fiskerihavnen, måske derfor ?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-01-03 12:13

GOT U Zonker NU har du byttet om på a og o - så nu passer den bedre *G*
før skrev du o før a

*tsk tsk*

Fnollerpige

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-01-03 12:31

Doing................

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-01-03 12:32

Ha ha ha --- ja ja !!

Zonker du der ved så meget om websites - kunne du ikke lige svare på mit spørgsmål jeg har stillet ude i menuen ?!?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-01-03 12:56

Jamen lille Zonker
du må da meget undskylde,at jeg kom til at p...e på din sukkermad
men hvad med at komme med et fornuftig svar til
hvorfor må du reklamerer for din kones hjemmeside?
når andre ikke må?
men det har du vel ikke hår nok på brystet til at gøre
MVH Brian

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-01-03 14:41

15 Man tænder heller ikke et lys for at sætte det under bordet; men man sætter det op på en stage, så det kan lyse for alle i huset. 16 På samme måde skal I lade jeres lys skinne for menneskene!
Matt. 15 & 16

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 07-01-03 15:55

Fnollerpige - og alle i andre!

Kig lige på Tip igen! Er der ikke en som bruger Tip til at kommentere andres? Hvorfor nu det i stedet for at lave et spørgsmål til 1 point! Selvfølgelig. Man får jo Superpoint for Tip, hvorimod den anden løsning ville "koste" ét HELT point.

Har man ikke andet at bidrage med kan man selvfølgelig samle point på denne måde. Som du skriver *tsk tsk*

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-01-03 10:46

Til Zonker
venter stadigvæk på et svar fra dig

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 08-01-03 18:39

Hej
Desværre ser det ud til at Smitty har ret i at der er flere (værdiløse) point i at skrive tip. Men man må undres for den slags tip kan da ikke vurderes som brugelige medmindre man har en indbyrdes forståelse om at vurdere hinanden højt så får de point, og samtidig kan de vise at de er nogle smarte fyre med kvikke bemærkninger. Det ville være fint, hvis de i det mindste var i besiddelse af lidt tæft for hvornår noget var morsomt, så vi alle kunne få et godt grin.
Men denne pointe skjuler de til internt brug i mobbeklubben. Vi andre aner ikke hvad de taler om.
Men noget har jeg da lært af det. Når jeg logger ind på et spørgsmål, trykker jeg på ctrl + End. så kommer jeg til sidste indlæg, og kan stille og roligt rulle opover så længe der er noget relevant. Som regel en 2 - 3 - 4 stykker, så ender man gerne i bøvlet igen, men så lukker jeg bare.
Jeg nævner ingen navne - ingen nævnt ingen glemt - men dem jeg hentyder til, ved udmærket, hvem jeg mener. Og det kunne sikkert interessere mange andre end mig, at høre deres egen udlægning af problemet, og hvorfor de mener de kan tillade sig, at bruge disse spalter, til deres eget private ping pong spil.
Så ordet er frit; men prøv at skriv, så også jeg kan forstå det. Jeg er ikke for kvik, og jeg er sikkert også for gammel; men sikkert ikke den eneste med samme kvalifikationer.
i venskabelighed
Rudolf

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-01-03 21:49

Inflation i Tip generelt
I formiddags blev jeg simpelthen så irriteret over alle de mere eller mindre intetsigende tips, der bliver udbudt til bedømmelse. Ja, jeg blev så træt af det, at jeg selv skrev et par ligegyldige tips. Det første: http://www.kandu.dk/dk/tip/2786, som follow up til dette http://www.kandu.dk/dk/tip/2784 >>>>www.eksperten.dk
Et rigtig godt sted at søge hjælp til alt om din pc og hvad der nu høre til.<<<<<
Det andet http://www.kandu.dk/dk/tip/2787 , som follow up til http://www.kandu.dk/dk/tip/2775 >>>>Denne side er god syntes jeg til at holde øje med hvad der er nyt på "virusfronten", og hvis man tilmelder sig nyhedsbrevet, får man jævnligt besked om nye tiltag. http://www.virus112.dk/ <<<<

Nu har jeg lige givet Fnollerpige "0" i bedømmelse af dette http://www.kandu.dk/dk/tip/2797 som hun selv har bedt om. Der er åbenbart andre en mig gamle jas, der er træt af de mange fjollede tips. Hvis jeg ville, kunne jeg nemt lave 100 tilsvarende på en dag

Nå, så fik jeg gamle stodder luft

mvh
summer

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-01-03 21:58

Godt, summer - det er aldrig sundt at gå med indestængt vrede i sin krop - fint du er enig - så er jeg mere sikker på jeg ikke bare er intolerant og pirrelig.

Fnollerpige / Karina

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-01-03 09:15

Hej Rfou

Forhåbentlig synes du ikke, at jeg
Men det er nok ikke en varig løsning at oprette en brokkekasse på denne måde.
Send hellere en mail til kandu og foreslå dem at oprette brokkekassen som emne
- evt. under "Andre interesser."

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 11-01-03 03:50

-   Ved gennemlæsning af spørgsmålet: Til Fnolerpigen og alle i andre fandt jeg disse guldkorn der står i skærende modstrid med hvad der kommer til at foregå længere nede .
-   Citater
-   >Karina
-   nu er det jo ikke sådan, at jeg appellerer til at de skal blive slyngveninder, men bring da debatten op på et respekteret niveau - tag debatterne på faglig kunnen, og ikke om små "æh bæh buh ting".
-   Zonker
-   Men hvis du lægger mærke til en ting, kan jeg faktisk undre mig, at dem der sidder og ponker andre for diverse ting, ikke gider deltage i et så samsfundsrelevant indlæg som dette.
Fra : Franksp   Dato : 08-01-03 21:56

Jeg sympatiserer også med fnollerpigen og hvad hun siger. Jeg synes også godt vi kan foreslå kandu.dk en mere etisk og restriktiv linie, så vi alle kan være her.Her tænker jeg på, at kandu.dk skal have mulighed for at give advarsler, sætte "brugere" i karantæne for til sidst at udelukke dem.

Karina
-------Og Zonker - det glæder mig, håber det bliver
-------sagligt, fagligt og hyggeligt

Det humoristiske :jeg laver gerne en gang dagligt et sted ( indlæg ) til 200 point hvor dem der vil kaste med mudder - kan komme ind, og pointene går til den der er mest rar og sød, plejer den gamle fairplay-ånd ( og fedter lidt ekstra ) for hende der oprettede indlægget Det seriøse :tænker : Måske den idé en eller anden en gang kom med om, at være admin i egne indlæg slet ikke er så tosset endda.......... for så er folk tvunget til at lave deres egne "sandkasser".Hvilket igen minder een om, at DET heller ikke burde være nødvendigt *suk*Fnollerpige / Karina

Er helt enig i det du skriver
Tænker ikke lige kun på dette spørgsmål som jo ikke er et spørgsmål,men i det store hele
man ser alt for tit herinde
En bruger går ind og opretter et spørgsmål,der kommer måske et par enkelte kommentarer til selve spørgsmålet,resten måske 15-20-30 stykker,har intet at gøre med spørgsmålet
Når man så abonnerer på spørgsmålet,så er man jo lidt spændt når der kommer en email fra kandu på at komme ind og læse hvilken kommentar eller svar der er kommet,så bliver man lidt skuffet ikk når man læser hvad der er kommet.og det må brugeren da også være.
Jeg har selv gjort det-skam dig Brian
MVH Brian

Fra : Fnollerpige   Dato : 09-01-03 16:42

ja jeg føler mig osse truffet her ( fy føj ) - men du har ret - det glider meget over i pjat og ballade eller et heeeeelt andet emne - og nu er jeg med denne tråd skyld i at I alle får en mail mere om - noget ret så ligegyldigt .... bær over med mig.Ha´ det godt allesammen - nu i lige kigger ind igen

Fra : Bjarne_H   Dato : 09-01-03 16:59

Helt OK dejligt med nogle (useriøse) kommentarer m.v.!Så bliv I bare ved dem der utilfredse kan jo bare fjerne fluebenet om at modtage flere e-mails vedrørende spørgsmålet.MvhBjarne

Kommentar

Fra : briani   Dato : 09-01-03 17:15

Helt enig Bjarnemen brugeren der har stillet et spørgsmål,har jo ikke denne muglighedMVH Brian

Hej Rudolf

Hvad er forskellen på om vi småsnakker her, der eller i et dertil oprettet indlæg - det bliver jo ikke anderledes fordi emnet på indlægget er det mere sigende - specielt ikke fordi at dem der faktisk abonnerer på netop det emne du eller andre måtte oprette det indlæg i fortsat vil modtage mails når der er "nyt".

Der vil stadig blive sendt mails til folk der måske slet ikke interesserer sig for at "småpludre" .... HVIS Kandu oprettede en kategori der hed " Småsnak " kunne man vælge at lade være med at abonnere på det, men så længe de ikke gør det, vil den kategori du vælger, udløse mails til folk i den kategori, der har abonnement

Hilsner fra Fnollerpige / Karina
>Citater slut

Kald mig bare kværulant; men så er det samme vel tilfældet i dette spørgsmål, og her bedyrer I jo op til flere gange, at folk kan da bare slå fluebenet fra.
Man kan da sagtens indikere i overskriften at dette er et spørgsmål der er beregnet til småsnak. F.eks: Skal vi chatte lidt gutter Så får brugere der abonnerer på Kandu ( eller hvilken kategori man bringer spørgsmålet i) én mail. Og ikke flere, medmindre man vover sig ind og kommenterer på tråden, og ikke slår fluebenet fra.
Men dette spørgsmål har denne overskrift: Til Fnollerpigen og alle andre der er trætte af --
En overskrift der inviterer alle indenfor, og så får man den besked – langt nede i tråden – at man kan da bare slå fluebenet fra.
Man kan ikke vedblivende nøje sig med at henvise til: Hvis Kandu gjorde sådan eller sådan, når man selv har en let realisabel mulighed for at ændre forholdet.

jeg er ikke et sekund i tvivl om at i hygger Jer vældigt, det skal I have lov til; men fortsætter I denne linie, kunne jeg let få den tanke, at I gør det provokerende, for at vise at I er de store drenge og piger, som gør hvad I har lyst til.
Jeg bringer dette i Brokkassen, så I ser det nok ikke, for der har I sikkert slået fluebenet fra.
Hilsen kværulanten Rudolf

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 11-01-03 03:51

-   Ved gennemlæsning af spørgsmålet: Til Fnolerpigen og alle i andre fandt jeg disse guldkorn der står i skærende modstrid med hvad der kommer til at foregå længere nede .
-   Citater
-   >Karina
-   nu er det jo ikke sådan, at jeg appellerer til at de skal blive slyngveninder, men bring da debatten op på et respekteret niveau - tag debatterne på faglig kunnen, og ikke om små "æh bæh buh ting".
-   Zonker
-   Men hvis du lægger mærke til en ting, kan jeg faktisk undre mig, at dem der sidder og ponker andre for diverse ting, ikke gider deltage i et så samsfundsrelevant indlæg som dette.
Fra : Franksp   Dato : 08-01-03 21:56

Jeg sympatiserer også med fnollerpigen og hvad hun siger. Jeg synes også godt vi kan foreslå kandu.dk en mere etisk og restriktiv linie, så vi alle kan være her.Her tænker jeg på, at kandu.dk skal have mulighed for at give advarsler, sætte "brugere" i karantæne for til sidst at udelukke dem.

Karina
-------Og Zonker - det glæder mig, håber det bliver
-------sagligt, fagligt og hyggeligt

Det humoristiske :jeg laver gerne en gang dagligt et sted ( indlæg ) til 200 point hvor dem der vil kaste med mudder - kan komme ind, og pointene går til den der er mest rar og sød, plejer den gamle fairplay-ånd ( og fedter lidt ekstra ) for hende der oprettede indlægget Det seriøse :tænker : Måske den idé en eller anden en gang kom med om, at være admin i egne indlæg slet ikke er så tosset endda.......... for så er folk tvunget til at lave deres egne "sandkasser".Hvilket igen minder een om, at DET heller ikke burde være nødvendigt *suk*Fnollerpige / Karina

Er helt enig i det du skriver
Tænker ikke lige kun på dette spørgsmål som jo ikke er et spørgsmål,men i det store hele
man ser alt for tit herinde
En bruger går ind og opretter et spørgsmål,der kommer måske et par enkelte kommentarer til selve spørgsmålet,resten måske 15-20-30 stykker,har intet at gøre med spørgsmålet
Når man så abonnerer på spørgsmålet,så er man jo lidt spændt når der kommer en email fra kandu på at komme ind og læse hvilken kommentar eller svar der er kommet,så bliver man lidt skuffet ikk når man læser hvad der er kommet.og det må brugeren da også være.
Jeg har selv gjort det-skam dig Brian
MVH Brian

Fra : Fnollerpige   Dato : 09-01-03 16:42

ja jeg føler mig osse truffet her ( fy føj ) - men du har ret - det glider meget over i pjat og ballade eller et heeeeelt andet emne - og nu er jeg med denne tråd skyld i at I alle får en mail mere om - noget ret så ligegyldigt .... bær over med mig.Ha´ det godt allesammen - nu i lige kigger ind igen

Fra : Bjarne_H   Dato : 09-01-03 16:59

Helt OK dejligt med nogle (useriøse) kommentarer m.v.!Så bliv I bare ved dem der utilfredse kan jo bare fjerne fluebenet om at modtage flere e-mails vedrørende spørgsmålet.MvhBjarne

Kommentar

Fra : briani   Dato : 09-01-03 17:15

Helt enig Bjarnemen brugeren der har stillet et spørgsmål,har jo ikke denne muglighedMVH Brian

Hej Rudolf

Hvad er forskellen på om vi småsnakker her, der eller i et dertil oprettet indlæg - det bliver jo ikke anderledes fordi emnet på indlægget er det mere sigende - specielt ikke fordi at dem der faktisk abonnerer på netop det emne du eller andre måtte oprette det indlæg i fortsat vil modtage mails når der er "nyt".

Der vil stadig blive sendt mails til folk der måske slet ikke interesserer sig for at "småpludre" .... HVIS Kandu oprettede en kategori der hed " Småsnak " kunne man vælge at lade være med at abonnere på det, men så længe de ikke gør det, vil den kategori du vælger, udløse mails til folk i den kategori, der har abonnement

Hilsner fra Fnollerpige / Karina
>Citater slut

Kald mig bare kværulant; men så er det samme vel tilfældet i dette spørgsmål, og her bedyrer I jo op til flere gange, at folk kan da bare slå fluebenet fra.
Man kan da sagtens indikere i overskriften at dette er et spørgsmål der er beregnet til småsnak. F.eks: Skal vi chatte lidt gutter Så får brugere der abonnerer på Kandu ( eller hvilken kategori man bringer spørgsmålet i) én mail. Og ikke flere, medmindre man vover sig ind og kommenterer på tråden, og ikke slår fluebenet fra.
Men dette spørgsmål har denne overskrift: Til Fnollerpigen og alle andre der er trætte af --
En overskrift der inviterer alle indenfor, og så får man den besked – langt nede i tråden – at man kan da bare slå fluebenet fra.
Man kan ikke vedblivende nøje sig med at henvise til: Hvis Kandu gjorde sådan eller sådan, når man selv har en let realisabel mulighed for at ændre forholdet.

jeg er ikke et sekund i tvivl om at i hygger Jer vældigt, det skal I have lov til; men fortsætter I denne linie, kunne jeg let få den tanke, at I gør det provokerende, for at vise at I er de store drenge og piger, som gør hvad I har lyst til.
Jeg bringer dette i Brokkassen, så I ser det nok ikke, for der har I sikkert slået fluebenet fra.
Hilsen kværulanten Rudolf

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 41 point
Dato : 11-01-03 16:01

Naj har ikke slået noget flueben fra - det kan du ikke insinuere overfor mig, det kan være andre har, men jeg har da godtnok ikke, det tvinger mig jo så til, at svare på det du skriver

Hej Rudolf - det der er taget fuldstændigt hæmningsløst ud af en sammenhæng : en del af forklaringen er jo så at meget af det er indforstået, specielt den bemærkning mellem Zonker og jeg der rent faktisk går på noget helt uden for Kandu ( det hører ikke til her, men det lader sig ikke ændre nu ) - det opstod, og er forkert, måske bevares det kan jeg godt se.

nummer to :
[citat]
Kald mig bare kværulant; men så er det samme vel tilfældet i dette spørgsmål, og her bedyrer I jo op til flere gange, at folk kan da bare slå fluebenet fra.
[/code]

- jeg har aldrig sagt at "man bare kan slå fluebenet fra" - det er jeg så godt som 100% sikker på.

jeg synes det er lidt strengt bare at plukke det ud - du lige synes der passer ind i din tråd - vil anbefale alle der læser dette - at læse det indlæg ( selvom det er meget, meget kedeligt ) du refererer til grundigt igennem, da dit billede af det er diffust og springende.

Sådan som du skriver det der får du det til, at lyde som en kontinuerlig samtale, og det er det ikke - det er blandet sammen og er ikke en dyt sammenhængende.

Ville lige tilkendegive dette.

Venlige hilsner fra Karina

P.S det minder lidt om når Ekstra Bladet pukker i et interview - man kan da ikke bare sidde og vælge de sætninger ud, som så opfylder ens krav, når man ikke engang vil sætte det sammen som det rent faktisk foregik.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 11-01-03 17:55

Sorry Karina
Jeg tror heller ikke at netop Du, har nævnt det med at slå fluebenet fra; men det er blevet nævnt flere gange i løbet at det mere private chatteri.
Det jeg vil gøre opmærksom på med de uddrag, er blot hvor lidt det egentlige der vedrøre spørgsmålet; fylder i forhold til de over 80 indlæg der er.Og da overskriften og spørgsmålet faktisk går på, hvad man kan gøre for at undgå netop den slags, ser det mærkeligt ud, at det får lov at udvikle sig som det gør. Specielt når det er så let at lvae et nyt spørgsmål, der ikke foregiver at være andet end en chat til privat brug. Der er jo ikke noget i vejen for at man i spørgsmålet kan sætte brugernavn på de mennesker den er oprettet for. Og så får folk der abonnerer på pågældende kategori ( man kan jo vælge en af de uinteressante kategorier, hvor der ikke er megen trafik) en m,ail om at der er oprettet et nyt spørgsmål, og ikke flere medmindre at de selv går ind og blander sig. Det skal der nok være nogen der gør; men så er de advaret på forhånd, og i kan med god samvittighed bede dem forlade bageriet hvis de ikke kan lide duften. Det kan I ikke i det aktuelle spørgsmål: Til Fnollerpige og alle andre. Det får det altså til at se ud som om, at hvis moral er godt så må dobbelt moral være dobbelt så godt.

Du har jo selv opponeret meget kraftigt imod den slags, og det eneste jeg kan se der er forandret er tonearten - fra at være skinger og ubehagelig er den blevet indforstået og overvenlig; men stadig væk drejer det sig ikke om emnet i spørgsmålet. I stedet går det nærmest stik imod det der var udgangspunktet. Og det gør i hvert fald ikke Kandu bedre.!
Tænk på at hvis dette er det første tilfældig nysgerrig, der lige vil se hvad Kandu står for kommer til at se: Hvad tror Du vedkommende vil gøre? Jeg tror han/hun vil ryste på hovedet og droppe Kandu.

Jeg skriver ikke dette eller det forrige indlæg for at genere nogen; men jeg giver udtryk for min opfattelse, og jeg mener også jeg kommer med brugelige alternativer til den måde det foregår på nu. Det er ikke ment som sure opstød; men det er jo op til Dig/Jer om I vil opfatte det sådan; men så må jeg jo bare fjerne fluebenene og passe mig selv (hvis jeg kan) og se tiden an.

Der var ingen der ville protestere hvis I havde benyttet: "Har Du tid til lidt småsnak" den bliver ikke benyttet og forsvinder snart i glemselen, og det samme gør sikkert brokkassen, der heller ikke bliver brugt, trods den begejstring Du lagde for dagen i det første indlæg. Men over 80 indlæg i: Til Fnollerpigen m.fl.
Det er i orden, jeg kan godt undvære dem. Men de 2 spørgsmål + et par stykker mere og et utal af kommentarer til hvordan vi kunne gøre Kandu bedre, som jeg har skrevet og fået medhold i mange af; mener jeg har berettiget mig til kommentere udviklingen på en saglig måde.
Lad os nu se hvordan det går.
Vi mødes sikkert igen på tasterne.
Venlig hilsen
Rudolf

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-01-03 18:42

Ja sikkert - det kunne tænkes vi mødtes her igen

Hilsner fra Karina

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 12-01-03 07:43

Tak for svaret Fnollerpige. Der er ikke mange point i det; men Du har taget spørgsmålet alvorligt, og svaret seriøst på det. At vi ikke altid er enige, betyder jo ikke at jeg har mere ret end Dig og visa versa. Men jeg tror ikke jeg kommer længere med denne tråd, så derfor lukker jeg den.
Det er træls altid at være i opposition, så er det nok bedre at holde sig væk.
Venlig hilsen
Rudolf

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-01-03 12:09

Ja tredie sidste linie er kloge ord -

Venlige hilsner Karina
og tak - er glad for at denne tråd lukker - skal osse have lukket min egen.