Har jeg "snavs" på computeren?
Fra : fdbm
Vist : 847 gange
200 point
Dato : 21-12-06 17:03

Som nævnt under http://www.kandu.dk/spg98011.aspx kan jeg godt bruge en gennemgang af denne HJT-logfil:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS.3\System32\smss.exe
C:\WINDOWS.3\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS.3\system32\services.exe
C:\WINDOWS.3\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS.3\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS.3\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS.3\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS.3\Explorer.EXE
C:\WINDOWS.3\Logi_MwX.Exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 6\MMReminderService.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Explorer 8.0 SE Basic\Monitor.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programmer\Tracker Software\PDF-XChange 3\pdfSaver\pdfSaver3.exe
C:\PROGRA~1\FRANKM~1\AGKNOR~1\F1Driver.exe
C:\WINDOWS.3\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
C:\PROGRA~1\SIMPLE~1\PHOTOS~1\data\xtras\mssysmgr.exe
C:\Programmer\The Lion\skinkers.exe
C:\Programmer\Gallup Interactive\NetBehaviour\NetBehaviour.exe
C:\Programmer\ScanWizard 5\ScannerFinder.exe
C:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS.3\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS.3\System32\svchost.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\DetGodeProgram\DETGODEPROGRAMDESKTOP.EXE
C:\WINDOWS.3\System32\WgaTray.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\WINDOWS.3\System32\keystone.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\EXCEL.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Documents and Settings\Frank Madsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\W1EJ0TQ7\hjtspecial[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.engodsag.dk/search/google.php
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1CA80AA3-FDB3-459D-8086-0EAF83D80FC1} - C:\Programmer\DetGodeProgram\DETGODEPROGRAMREMINDER.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: CmjBrowserHelperObject Object - {AC41D38F-B56D-40AD-94E0-B493D130C959} - C:\Programmer\Mindjet\MindManager 6\Mm6InternetExplorer.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS.3\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS.3\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [MMReminderService] C:\Programmer\Mindjet\MindManager 6\MMReminderService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Stone's TimeTool] "C:\Programmer\TimeTool\TimeTool.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead AutoDetector] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Explorer 8.0 SE Basic\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKCU\..\Run: [pdfSaver3] "C:\Programmer\Tracker Software\PDF-XChange 3\pdfSaver\pdfSaver3.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [La_View Mouse] C:\PROGRA~1\FRANKM~1\AGKNOR~1\F1Driver.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RSD_HDDThermo] C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PhotoShow Deluxe Media Manager] C:\PROGRA~1\SIMPLE~1\PHOTOS~1\data\xtras\mssysmgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TheLionCluster] C:\Programmer\The Lion\skinkers.exe
O4 - Startup: Det Gode Program.lnk = C:\Programmer\DetGodeProgram\DETGODEPROGRAMSTARTER.EXE
O4 - Startup: HDDlife.lnk = C:\Programmer\BinarySense\HDDlife\HDDlifePro.exe
O4 - Startup: Rainlendar.lnk = C:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: NetBehaviour.lnk = ?
O4 - Global Startup: Scanner Finder.lnk = C:\Programmer\ScanWizard 5\ScannerFinder.exe
O4 - Global Startup: Stone's TimeTool Hjælp.lnk = C:\Programmer\TimeTool\TIMETOOL.HLP
O4 - Global Startup: Stone's TimeTool.lnk = C:\Programmer\TimeTool\TimeTool.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Send to Mindjet MindManager - {531B9DC0-D8EE-4c76-A6EE-6C1E50569655} - C:\Programmer\Mindjet\MindManager 6\Mm6InternetExplorer.dll
O9 - Extra button: Klik her for at tilføje varen til din elektroniske ønskeliste. - {B5F1EF4D-E8F9-4921-811C-EC3BAA4AB185} - C:\Programmer\DetGodeProgram\DETGODEPROGRAMREMINDER.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS.3\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS.3\web\related.htm
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1123630875624
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1123631052592
O16 - DPF: {7AEBACC1-D7E4-4360-B520-6DA4C565B42C} (UploaderCtrl Class) - http://foto.tdconline.dk/upload-classes/Uploader.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://opdatering.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://as.photoprintit.de/ips-opdata/activex/IPSUploader.cab
O16 - DPF: {EDAF796E-9210-4417-ADDC-2AB18E4F6C27} (Hjemmeside.KvikFoto) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikFoto.CAB
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS.3\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS.3\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: User Profile Hive Cleanup (UPHClean) - Unknown owner - C:\Programmer\UPHClean\uphclean.exe (file missing)

På forhånd tak - og Glædelig Jul!

Mvh.
Frank

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 21-12-06 18:54

Også glædelig jul til dig .

Der er ingen grimme ting i loggen. Kan du prøve at beskrive dit problem lidt mere detaljeret ?

Godkendelse af svar
Fra : fdbm

Dato : 21-12-06 19:22

Tak for svaret stl_s.

Oplever indimellem at computeren bliver træg/langsom til at reagere på det jeg beder den om - og det har jeg nogen gange spekuleret over, om der måske var "andre" der var "inde" for at lave ravage. Har dog ikke oplevet egentlige ubehageligheder - og jeg er godt tilfreds med at vide at min log ikke bærer præg af "noget mistænkeligt". Så jeg tror at julefreden kan sænke sig, og at mine oplevelser måske mere har med konfigurationen end med sikkerhed at gøre. Så tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-12-06 19:35

Tak for point.

Jeg har lavet et forslag til nogle ting du evt kan prøve. Noget af det har du måske prøvet:

Hent CCleaner. Manual og download link her http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Fravælg Yahoo toolbar, hvis du ikke ønsker den. Kør en rensning med CCleaner. Husk også at køre "problemer". Kør den flere gange, til den ikke finder mere.

Kør så en defragmentering af dit C drev. Start/Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskdefragmentering.

Efter en genstart, så hent Pagedefrag her http://www.sysinternals.com/Utilities/PageDefrag.html Sæt den til at køre efter en genstart (KAN tage lang tid).

Så kan du tjekke disken for fejl. Gå i Start/Kør, skriv chkdsk /r (husk mellemrum). Du får at vide at den ikke kan køres, og så taster du j <enter> og genstarter (Kan også tage lang tid).

Du kan evt også tjekke dine RAM http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/RightMark-RAMTester-Utility.shtml