/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk til videoredigering
Fra : cccf
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 21-12-06 14:08

Jeg har tænkt mig at købe en extra harddisk til videoredigering.
Den jeg har er en Seagate Barracuda 7200.8
ATA (SATA) stik med 22 positioner bufferstørrelse 8MB.
Vil jeg få en mærkbar hurtigere disk hvis jeg køber Western digital paptor 74gb 1000RPM. ???

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-12-06 14:19

Disken alene gør ikke udslaget...

Det handler om Ram, CPU og diskcontroller også.

Raptor er ca 30% hurtigere end Seagaten, men det betyder ikke nødvendig vis at du får tilsvarende performance forhøjelse.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-12-06 14:23

Du skal lige checke om den er kompatibel med din diskcontroller...
Det er den sandsynligvis, men blot for en sikkerheds skyld.
http://www.wdc.com/en/library/sata/WDCompatibilitySummary.pdf

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-12-06 14:58

Den har jeg svært ved at tyde.
Men jeg ved at den disk som sidder i min PC er:
Seagate Barracuda 7200.8
SATA-150T
Grænsefladetype serial ATA-150
Konnektor seritilsluttet ATA (sata) stikmed 22 positioner. Jeg kan tilføje at den er forbundet med et meget smalt rødt kabel (meget mindre end de store flade kabler som var i min forrige PC.

Og når jeg læser på Western digital raptor står der samme tilslutning.
Serietilsluttet ATA (SATA) stik med 22 positioner.
passer den så ikke til min PC ???

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-12-06 15:28

Min CPU og mine RAM `s forbrug kommer ikke over deres topgrænse når jeg arbejder med VIDEO.
så er der vel kun HD tilbage hvis jeg skal have min randeringstid ned.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-06 15:36

I Kontrolpanel, System, Enhedshåndtering bør du kunne se din controllers navn, den skal så stå på listen fra WD.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 29-01-07 09:20

Tak for svaret JensT.