/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computer tager flere ram
Fra : dayworker24
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 21-12-06 14:05

Min computer bliver ved med at tage flere ram fra den er opstartet.

Den starter på 241 mb ram, og hver gang jeg åbner ting tager den mere ram (det skal den jo så intet galt her), men når jeg lukker programmet igen beholder den ca det halve af rammene.

Og så bare for at prøve startede jeg counter strike op, og da jeg så gik ud brugte den 1.04 gb ram.

så lukkede jeg spillet og der stod den brugte det samme som før, men 3 min senre brugte den 1.1 gb ram uden at jeg havde rørt den.

Jeg tror selvfølgelig det er spyware, men har i hvert fald tjekket med spyware doctor og adware.

Har i nogle ideer.
Det er sket i dag tror jeg bestemt da jeg tit holder øje med joblisten.

Fx bruger den 528 mb ram og jeg har kun en hjemmeside oppe.

Og det er ikke fordi der står programmer i baggrunden og køre det har jeg tjekket på joblisten

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 14:08

og jeg kan se den stiger med 20 mb ram hver 34 sek.

jeg kan se på joblisten at en stiger med 20 mb HELE tiden, men hvad FANden kan det være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 14:18

læg en hijacklog ind her for at sikre dig du ikke har noget snavs der gemmer sig

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden. Du må ikke slette noget selv med HijackThis.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 14:22

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CADI\NotiMan.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navw32.exe
C:\Documents and Settings\S.nder\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://zzz.lx.ro/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://zzz.lx.ro/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\about.htm
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: IeHelper Class - {A491D208-B353-490F-B81A-A8A3DC97042D} - C:\WINDOWS\system32\smiehlp.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [RCSystem] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" RCSystem * -Startup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] "C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe" /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] "nwiz.exe" /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeperUI.exe" /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [qservices] C:\WINDOWS\qservice.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {39D420B3-E0EB-424C-89AA-C24F8DE7EF79} (KooPlayer Control) - http://www.mpw.no/TvNorge/KooPlayer.ocx
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.11) - http://gameadvisor.futuremark.com/global/msc311.cab
O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://secure.logmein.com/activex/ractrl.cab?lmi=100
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (WebrootSpySweeperService) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe

Bruger lige nu 1.07 gb ram

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 14:26

kandu sikkerhedsgeni er hjemme en gang efter arbejde - håber din tålmodighed holder

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 14:28

hej miritdk jeg må desværre indrømme at jeg har været lidt naiv.

Jeg kom til at tage norton antivirus automatiske scan af og er lige ved at scanne og har fundet 1 virus så måske lægger den der

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 14:30

norton er nu ikke den bedste så nup du lige stl_s når han dukker op

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 14:39

Det var heller ikke virusserne.

Det er bare mærkeligt, og den har ligesom slået systemgendannelsen fra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 14:42

Citat
ligesom slået systemgendannelsen fra
??? har den eller har den ikke og hvad med dine sikkerhedsprogrammer - bliver de måske deaktiveret ??

vent på stl_s til han kommer

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 14:50

Før jeg slettede virusserne kunne den ikke, men her agefter kunne den.

Men har ´fundet ud af at den skal ruge internet for at få rammene op.

når jeg deaktiveret interntettet stopper rammene hvor de er (i dette tilfælde 544 m), og der bliver de så.

Men så ved vi da at svinet skal ruge internet :)

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 21-12-06 15:23

Måske jeg må benytte lejligheden til også lige at få "checket" min HJT-logfile - for jeg oplever også af og til et mærkværdigt hukommelsesforbrug, uden at kunne gennemskue hvorfor/hvordan:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS.3\System32\smss.exe
C:\WINDOWS.3\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS.3\system32\services.exe
C:\WINDOWS.3\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS.3\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS.3\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS.3\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS.3\Explorer.EXE
C:\WINDOWS.3\Logi_MwX.Exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 6\MMReminderService.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Explorer 8.0 SE Basic\Monitor.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programmer\Tracker Software\PDF-XChange 3\pdfSaver\pdfSaver3.exe
C:\PROGRA~1\FRANKM~1\AGKNOR~1\F1Driver.exe
C:\WINDOWS.3\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
C:\PROGRA~1\SIMPLE~1\PHOTOS~1\data\xtras\mssysmgr.exe
C:\Programmer\The Lion\skinkers.exe
C:\Programmer\Gallup Interactive\NetBehaviour\NetBehaviour.exe
C:\Programmer\ScanWizard 5\ScannerFinder.exe
C:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS.3\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS.3\System32\svchost.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\DetGodeProgram\DETGODEPROGRAMDESKTOP.EXE
C:\WINDOWS.3\System32\WgaTray.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\WINDOWS.3\System32\keystone.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\EXCEL.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Documents and Settings\Frank Madsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\W1EJ0TQ7\hjtspecial[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.engodsag.dk/search/google.php
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1CA80AA3-FDB3-459D-8086-0EAF83D80FC1} - C:\Programmer\DetGodeProgram\DETGODEPROGRAMREMINDER.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: CmjBrowserHelperObject Object - {AC41D38F-B56D-40AD-94E0-B493D130C959} - C:\Programmer\Mindjet\MindManager 6\Mm6InternetExplorer.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS.3\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS.3\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [MMReminderService] C:\Programmer\Mindjet\MindManager 6\MMReminderService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Stone's TimeTool] "C:\Programmer\TimeTool\TimeTool.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead AutoDetector] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Explorer 8.0 SE Basic\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKCU\..\Run: [pdfSaver3] "C:\Programmer\Tracker Software\PDF-XChange 3\pdfSaver\pdfSaver3.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [La_View Mouse] C:\PROGRA~1\FRANKM~1\AGKNOR~1\F1Driver.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RSD_HDDThermo] C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PhotoShow Deluxe Media Manager] C:\PROGRA~1\SIMPLE~1\PHOTOS~1\data\xtras\mssysmgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TheLionCluster] C:\Programmer\The Lion\skinkers.exe
O4 - Startup: Det Gode Program.lnk = C:\Programmer\DetGodeProgram\DETGODEPROGRAMSTARTER.EXE
O4 - Startup: HDDlife.lnk = C:\Programmer\BinarySense\HDDlife\HDDlifePro.exe
O4 - Startup: Rainlendar.lnk = C:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: NetBehaviour.lnk = ?
O4 - Global Startup: Scanner Finder.lnk = C:\Programmer\ScanWizard 5\ScannerFinder.exe
O4 - Global Startup: Stone's TimeTool Hjælp.lnk = C:\Programmer\TimeTool\TIMETOOL.HLP
O4 - Global Startup: Stone's TimeTool.lnk = C:\Programmer\TimeTool\TimeTool.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Send to Mindjet MindManager - {531B9DC0-D8EE-4c76-A6EE-6C1E50569655} - C:\Programmer\Mindjet\MindManager 6\Mm6InternetExplorer.dll
O9 - Extra button: Klik her for at tilføje varen til din elektroniske ønskeliste. - {B5F1EF4D-E8F9-4921-811C-EC3BAA4AB185} - C:\Programmer\DetGodeProgram\DETGODEPROGRAMREMINDER.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS.3\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS.3\web\related.htm
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1123630875624
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1123631052592
O16 - DPF: {7AEBACC1-D7E4-4360-B520-6DA4C565B42C} (UploaderCtrl Class) - http://foto.tdconline.dk/upload-classes/Uploader.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://opdatering.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://as.photoprintit.de/ips-opdata/activex/IPSUploader.cab
O16 - DPF: {EDAF796E-9210-4417-ADDC-2AB18E4F6C27} (Hjemmeside.KvikFoto) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikFoto.CAB
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS.3\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS.3\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: User Profile Hive Cleanup (UPHClean) - Unknown owner - C:\Programmer\UPHClean\uphclean.exe (file missing)

Jeg har længe haft ønske om at få ekspertbistand til dette, men har faktisk ikke anet hvordan jeg skulle gøre. Det har jeg nu fundet ud af takket være denne tråd - og vil blive glad for et par "kritiske øjne" til at vurdere sagen for mig. Så vil julefreden kunne brede sig hos mig - på forhånd tak!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 15:31

Jeg synes min svchost.exe lægger højere i hukommelse end normart. Den lægger højest for tiden inde i joblisten og det plejer den ikke gøre håber informationen hjælper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 15:47

fdbm - det vil forstyrre tråden enormt hvis der skal checkes 2 forskellige logs her så vær sød at lægge din log under sikkerhed - så bliver den med garanti set der

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 21-12-06 17:07

Citat
fdbm - det vil forstyrre tråden enormt hvis der skal checkes 2 forskellige logs her så vær sød at lægge din log under sikkerhed - så bliver den med garanti set der

Det kan du da have meget ret i, miritdk - og har derfor lagt loggen under Sikkerhed. Tak!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 17:08

godt du ikke blev fornærmet

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 21-12-06 18:14

Dayworker24, du har en keylogger inde, så når vi er færdige med at rense, skal du skifte alle dine passwords. Lad være med at bruge netbank lige nu.

Hent denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer, og opdater scanneren manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

Start op i fejlsikret tilstand (tast f8 flere gange under opstart). Hvis du ikke kan det, så se her
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Start SuperAntiSpyware, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en frisk HijackThis log.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 18:23

tror du at det er det som tager rammene efterhånden?

og jeg har heldigvis ikke netbank, og behøver jeg skifte passwords hvis det bare er til mails osv.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-12-06 18:49

Det kan nemt være skidtet der giver ram problemet. For det meste er virus noget elendig kode, og der er formentlig flere filer involveret.

Jeg syntes du bør skifte alle passwords, selv om det "kun" er til mail. Passwordet kan nemt være kommet i de forkerte hænder. Jeg ville ihvertfald selv skifte det. Ingen grund til at tage chancer.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 20:23

Hej stl_s

Jeg er ikke engang færdig med c drevet endnu og der er gået 20 min.

Den har fundet en der hedder en adware log-gen

hvis den skal scanne hele skidket tager det nogle timer, men er det nødvemdigt?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-12-06 20:41

Du må have mange filer, men ja, hvis du vil af med skidtet, så er det nødvendigt.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 20:43

jeg har omkring 320 gb fyldt med filer, så det kommer til at tage tid

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-12-06 20:52

Tjaeh, det gør det desværre, men den scanner heldigvis ikke dem allesammen. Billeder og film mm springer den over.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 20:59

her er de 2 logs

SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 12/21/2006 at 08:37 PM

Application Version : 3.3.1020

Core Rules Database Version : 0
Trace Rules Database Version: 0

Scan type : Complete Scan
Total Scan Time : 00:43:59

Memory items scanned : 173
Memory threats detected : 0
Registry items scanned : 6444
Registry threats detected : 0
File items scanned : 34952
File threats detected : 5

Adware.Lop-Gen
   C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\ALL USERS\APPLICATION DATA\VIEW TIME BIAS LOG\BIRD DRIVE.EXE
   C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\ALL USERS\APPLICATION DATA\VIEW TIME BIAS LOG\MEOW SIZE.EXE
   C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\ALL USERS\APPLICATION DATA\VIEW TIME BIAS LOG\VIEW CAKE.EXE

Dialer.QSERVICE
   C:\WINDOWS\QSERVICE.EXE
   C:\WINDOWS\Prefetch\QSERVICE.EXE-3B9A7880.pf

Her er den anden

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CADI\NotiMan.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\S.nder\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://zzz.lx.ro/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://zzz.lx.ro/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\about.htm
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: IeHelper Class - {A491D208-B353-490F-B81A-A8A3DC97042D} - C:\WINDOWS\system32\smiehlp.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [RCSystem] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" RCSystem * -Startup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] "C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe" /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] "nwiz.exe" /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {39D420B3-E0EB-424C-89AA-C24F8DE7EF79} (KooPlayer Control) - http://www.mpw.no/TvNorge/KooPlayer.ocx
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.11) - http://gameadvisor.futuremark.com/global/msc311.cab
O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://secure.logmein.com/activex/ractrl.cab?lmi=100
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-12-06 21:28

Udmærket, men vi må lige tage et ekstra tjek (tager ikke lang tid), da den der kan skjule nogle andre filer:

Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

1. Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

2. Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem de stiplede linier ind:

-----------------------------

Files to delete:
C:\WINDOWS\kurlmon.dll
C:\WINDOWS\msehk.dll
C:\WINDOWS\services.dll
C:\WINDOWS\HookApi.dll
C:\WINDOWS\k_urlmon.dll
C:\WINDOWS\wins32.exe
C:\WINDOWS\System32\bszip.dll

-----------------------------

3. Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.

4. Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 22-12-06 14:00

Hej er er jeg så igen.

Her er notepaden fra programmet avenger

Script file located at: \??\C:\Program Files\ludjidow.txt
Script file opened successfully.

Script file read successfully

Backups directory opened successfully at C:\Avenger

*******************

Beginning to process script file:

File C:\WINDOWS\kurlmon.dll deleted successfully.

File C:\WINDOWS\msehk.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\msehk.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\msehk.dll
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\services.dll deleted successfully.

File C:\WINDOWS\HookApi.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\HookApi.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\HookApi.dll
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\k_urlmon.dll deleted successfully.

File C:\WINDOWS\wins32.exe not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\wins32.exe failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\wins32.exe
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\System32\bszip.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\System32\bszip.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\System32\bszip.dll
Status: 0xc0000034

Completed script processing.

*******************

Finished! Terminate.

Skulle mit prolem så være løst?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 22-12-06 14:06

Hej igen og MANGE tak for hjælpen det ser ud til at have virket. Den tager i hvert fald ikkeflere ram. Ikke i nu i hvert fald

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-06 18:31

Vi er formentlig i mål, men jeg har lige fundet nye oplysninger om en mulig ny variant af den. Prøv lige dette:

Klik på "Start" - Vælg "Søg".
Klik på linket "Skift indstillinger".
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.

Søg så lige på disse filer, og slet dem i fejlsikret, hvis du finder dem:

KeenSense.sys

ksdevice.sys

Hvis du finder dem, og sletter dem, så prøv lige at køre Avenger fixet igen, og kom med loggen fra det.

Kør også denne:

Hent ATF Cleaner her fra http://www.atribune.org/content/view/19/2/

Start ATF Cleaner. Sæt flueben i "Select all" (du kan undlade cookies, hvis du vil). Klik "Empty selected".

Kom også med en frisk HijackThis log.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-12-06 00:41

Har du prøvet at søge på de filer ?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-12-06 20:07

hej har søgt på filerne og slettet dem.

her er loggen.

Det har jo været jul og der har været travlt hehe

Logfile of The Avenger version 1, by Swandog46
Running from registry key:
\Registry\Machine\System\CurrentControlSet\Services\tfgwgimp

*******************

Script file located at: \??\C:\Program Files\argmjumi.txt
Script file opened successfully.

Script file read successfully

Backups directory opened successfully at C:\Avenger

*******************

Beginning to process script file:

File C:\WINDOWS\kurlmon.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\kurlmon.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\kurlmon.dll
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\msehk.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\msehk.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\msehk.dll
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\services.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\services.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\services.dll
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\HookApi.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\HookApi.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\HookApi.dll
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\k_urlmon.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\k_urlmon.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\k_urlmon.dll
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\wins32.exe not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\wins32.exe failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\wins32.exe
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\System32\bszip.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\System32\bszip.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\System32\bszip.dll
Status: 0xc0000034

Completed script processing.

*******************

Finished! Terminate.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-12-06 21:17

Fint. Kom lige med en frisk HijackThis log, så rydder vi lige op i det sidste.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-12-06 21:22

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CADI\NotiMan.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
C:\Documents and Settings\S.nder\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://zzz.lx.ro/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://zzz.lx.ro/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\about.htm
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: IeHelper Class - {A491D208-B353-490F-B81A-A8A3DC97042D} - C:\WINDOWS\system32\smiehlp.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [RCSystem] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" RCSystem * -Startup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] "C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe" /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] "nwiz.exe" /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\system32\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {39D420B3-E0EB-424C-89AA-C24F8DE7EF79} (KooPlayer Control) - http://www.mpw.no/TvNorge/KooPlayer.ocx
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.11) - http://gameadvisor.futuremark.com/global/msc311.cab
O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://secure.logmein.com/activex/ractrl.cab?lmi=100
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

så håber jeg snart vi er færdige

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-12-06 21:29

Det er lige før.

Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer. Luk alle vinduer, sæt flueben ved disse linier, og klik fix checked.

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://zzz.lx.ro/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://zzz.lx.ro/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\about.htm

Er de væk efter en genstart, så er den i vinkel.

Efter et virus/spyware angreb, er det altid en god ide at rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Hent ATF Cleaner her fra http://www.atribune.org/content/view/19/2/

Start ATF Cleaner. Sæt flueben i "Select all" (du kan undlade cookies, hvis du vil). Klik "Empty selected".

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 11-01-07 19:39

MANGE tak fir hjælpen stl_s.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 19:42

Kommentar
Fra : stl_s