/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilket kamera skal jeg vælge?
Fra : alfa
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 21-12-06 13:42

Hej, jeg er lidt grøn når det kommer til at vælge et digitalkamera til mit behov, men jeg søger et kamera som er nogenlunde hurtigt (alt er hutigere end mit gamle digi cam til 1000 bob ;) ) og som har mindst 4-5 x optisk zoom, prisen må helst ikke være højere end 3000 kr.
Jeg har haft et kig på denne her: http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_S3_IS/index.asp?ComponentID=344365&SourcePageID=384853#1

Jeg håber I vil give nogle kommentarer til mit valg, og I må også gerne komme med andre forslag.

På forhånd tak fra en der er træt af sit gamle digicam..

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 21-12-06 13:58

Der findes utroligt mange kamera i den prisklasse og med de specifikationer.
Men canon S3 IS er et rigtigt godt og hurtigt kamera, så bliv du bare ved den. Det er et fantastisk kamera til prisen

Vh Claus

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-12-06 14:19

Ja, der findes virkelig mange kamaraer i denne prisklasse!
Det er udelukkende et spørgsmål om at "vælge det rigtige".

Og her har du allerede fundet et udmærket emne, men også andre mærker er mindst på højde med dette.

Jeg har tre HP kamaraer som jeg alle er glade for

Du vil givetvis få lige så mange muligheder/apparater at vælge imellem som du får kommentarer...så måske vil du blot blive mere forvirret....men som sagt vil dét som du allerede har kig på være et godt valg

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 21-12-06 15:11

tak for svarene, så blev jeg lidt mere sikker i min sag, ja det er rigtigt at der sikkert er lige så mange meninger om hvilket et kamera man skal vælge, som der findes af kameraer, også derfor jeg er lidt rundt på gulvet, ellers så er det måske bare fordi det er jul

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-06 17:58

Det er et knaldgodt kamera, der tager fantastisk gode billeder.

Jeg har selv modellen før S3IS... de har dog en forbistret svaghed, som man skal vænne sig til, (skulle dog være udbedret noget på den der model i forhold til S2IS):

Autofokusfunktionen er langsom, så det der med et lynhurtigt "point & shoot kamera"....det kan man glemme alt om.

Sådan noget som det her er hurtigere, men har så dog kun 4 x zoom, men et superkamera

http://www.infohuset.dk/Products/productinfo.aspx?productid=3178&MenuItemID=269

mvh dova

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-06 23:16

Jeg har, iøvrigt efter anbefaling her i kandu, købt netop det camera du overvejer,
og jeg er godt tilfreds. Nok et af de cameraer der kan mest, også med en god optik.
Så hvis du heller ikke vil ofre (og slæbe på) et spejlreflex camera, et godt valg.

Men, som nævnt af flere, er der mange muligheder for køb af gode cameraer i den prisklasse.

Det koster 3.700 kr hos vor lokale foto forretning, hele 3.800 kr i Wupti (tro ikke på deres reklamer),
og jeg fik det for under 3.000 kr ved køb over nettet; med afhentning og betaling med dankort.
Altså uden at skulle ryste op med kort kode ved net handelen, Svend

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 23-12-06 00:12

Tak for svaret dova. Jeg har nu bestilt mit Canon S3 IS over nettet til ca. 3200, og venter bare på den kære postmand, tak for respons fra jer andre også og glædelig jul