/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
HJÆLP!! NORTON
Fra : Gevelia
Vist : 682 gange
110 point
Dato : 21-12-06 03:49

Hej Kandu.

Jeg har jo fået en fujitsu siemens bærbar pc. hvor der fuldte norton anti virus med. Men da jeg startede pc'en første gang ville norton antivirus have en key, Men den key kunne jeg ikke finde nogle steder. der fuldte ikke nogle med.

Hvordan for jeg den, eller skal jeg skifte antivirus program. gerne hurtigts muligt svar. da min computer ikke er i sikkerhed over hovedet. andet end det firewall den selv køre med.

Tak hilsen Per - Gevelia

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 120 point
Dato : 21-12-06 03:58

Drop Norton, du får sikkert bare mere besvær med det. Luk ned for Norton, afinstaller det fra Tilføj/Fjern programmer. Genstart maskinen, og fjern resterne her http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Jeg foreslår så at du installerer dette antivirus. Det er gratis, og du får ikke et meget bedre antivirus http://csis.dk/Default.asp?page=article.asp&tekstID=534

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 21-12-06 04:10

Hej jeg har tidligere haft Norton og havde besvær med at få det slettet. Jeg kan anbefale stl_s gode råd.
mvh chaufrat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 08:47

enig med stl_s - du skal alligevel af med den norton efter den korte tid du kan bruge den - og norton er ikke specielt pålidelig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 08:50

btw - hvis du installerer active virus shield som stl_s anbefaler har du et super antivirus mm program

vil du prøve en ny firewall så prøv www.goldtach.com - lille - nem og effektiv

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 21-12-06 12:07
Kommentar
Fra : prosat

Dato : 21-12-06 19:39

Hej.

Undskyld jeg bryder ind i denne tråd Men.

Til stl_s.

Har fuldt dit råd afinstall Norton, download omtalte virus program, har oplyst Email adr for aktiv kode, hvad gør man når der ingen kode kommer ?? (Email)

prosat

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-12-06 19:45

Prosat, den kommer ikke altid lige med det samme, så mon ikke den dukker op.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-06 08:41

til jer der er interesserede så har gevalia en tråd der i og for sig hænger sammen med denne her -

http://www.kandu.dk/spg98039.aspx

så hermed er norton glemt og norman taget op

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hvis du har flere antivirus på din maskine får du uanset hvad problemer - så den / de gamle skal helt afinstalleres først - og det er vigtigt !!!!.. da antivirus programmerne ellers konflikter.

hvis du vil køre active virus shield som den anden tråd leder dig til skal du også lige afinstallere det først.

hent denne regcleaner http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=735

fjern programmet i tilføj/fjern programmer

gå i start - kør - skriv regedit og klik ok - find HKEY_LOCAL_MACHINE - find programmets mappe derunder - højreklik og slet

kør regcleaneren og delete alt hvad der er safe to delete

genstart din pc

gå i stifinder og find mappen med programmet - højreklik og slet - genstart din pc og programmet er væk (for det meste skal der genstartes herefter også manuelt )

derpå kan du hente den gratis active virus shield http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp? - husk at skrive din aktive e-mail - altså den du bruger - der vil så komme en mail der fortæller dig kode og hvordan du indsætter den.

god fornøjelse og god

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-06 09:04

et lille tip herfra,

du siger din maskine er ny og du har dermed fået recovery med - hvis du vil ud over det værste så kør den recovery her i starten og fravælg antivirus - derpå kan du når du er færdig uden problemer installere det du vil have uden problemer

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 22-12-06 17:32

Først undskyld jeg henvender mig i denne tråd. Jeg ville skifte AV til det foreslået i denne tråd.

http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

Når jeg via IE7 prøver at indsende min mailadresse får jeg følgende besked:
There is a problem with this website`s securiy certificate.
The security certificat presented by this website was issued for a different website´s address.

Så jeg lukkede browseren. Hvad kan forklaringen mon være? Er der andre der har haft dette problem?

Med venlig hilsen chaufrat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-06 17:39

chaufrat hvad har det med sagen at gøre ???

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 22-12-06 17:46

Nej miritdk det har du ret i!! Beklager!
Jeg opretter et nyt spørgsmål senere.
Med venlig hilsen chaufrat.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-06 18:07

jaja julestress og hvad ved jeg chaufrat ... btw er der vist et spørgsmål et eller andet sted der ligner meget

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 22-12-06 18:18

Ja jeg vil se om der er et eller andet om det emne. Har også tænkt på at henvende mig til Ejvindh eller stl_s da jeg synes Avast opfører sig underligt. Rootkit du ved?? Det bliver senere for ja "julestres" mm.

Glædelig Jul samt godt Nytår til alle i KANDUér fra chaufrat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-06 18:21

så læg en log i sikkerhed til stl_s - det bliver du ikke stresset af

og glædelig jul retur til dig herfra - glem stresset - det er jo bare een enkelt dag om året

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-06 19:07

Chaufrat, der burde ikke ske noget ved at du fortsætter, selv om IE7 brokker sig.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-06 19:09

Du kan konsultere Ejvind direkte her http://www.ejvindh.net/

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 23-12-06 08:48

Hej stl_s tak for svar. Jeg downloadede programmet til skrivebordet men fik ikke tilserndt kode så jeg installerede ikke programmet. Jeg opretter en ny tråd senere i dag, for som miritdk ganske rigtig gjorde opmærksom på, så var det jo ikke just det denne tråd handler om.
Med venlig hilsen chaufrat

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 12:30

Der er flere som har problemer med at få koden fra AOL i øjeblikket.

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 04-01-07 14:07

Tak for svaret stl_s.

Hej Da jeg skrev forkert, vælger jeg at du skal have en 5 stjernet.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-07 14:30

Tak for den femstjernede. Håber det fungerer for dig nu. Kodeproblemet med AOL scanneren skulle ihvertfald være løst nu.