/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
password på computeren?
Fra : Sygate
Vist : 377 gange
75 point
Dato : 20-12-06 22:28

Er der en der ved hvordan jeg laver et password til min computer så det kun er mig der kan bruge den?
Der skal ikke være flere brugere osv. det er kun mig der skal kunne benytte computeren.

En nævnte at man kunne oprette et passwod i biosen?

Men hvordan gør man det og er det måden i ville gøre det på?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 85 point
Dato : 20-12-06 22:41

BIOS password er nok det sikreste, men også det mest besværlige.

Men du kan gå ind i Kontrolpanel, Brugerkonti, Ændring af en konto, vælg din egen, Oprette en ny adgangskode, der kan du lave det, du ønsker - på Windows niveau.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 20-12-06 23:01

Hej Bille !
Men så kan folk jo stadigvæk logge på min computer?
Det skal de ikke have mulighed for. Det behøver ikke være særligt sikkert. Jeg er bare træt af at der bliver surfet på diverse sider der henter virus ned.

Det skal kun være mig der kan bruge computeren.

Hvis man kun kan gøre det via BIOS, hvordan kommer derind, så kan jeg selv finde ud af det?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-12-06 23:51

Nu skriver du jo ikke hvad det er for en computer og så kan vi ikke svare eksakt.

Opsætningen af data til styring af bios når man via et skærmbillede som kan kaldes frem lige når maskinen startes og inden den går i gang med at indlæse styresystemet ( ofte windows) fra harddisken .
Måden man kalder det frem på afhænger af biosfabrikatet. På mange sker det ved at holde "delete" knappen nede medens man tænder for maskinen. Det kan også være en anden tast eller tastekombination. Se i maskinens brugsanvisning.

Et trick som ofte kan bruges, når man ikke ved hvordan , er at holde en tilfældig knap konstant nede på tastatturet under starten, så kommer maskinen efter et stykke tid med en fejlmeddelelse , hvor man kan vælge biosopsætning, eller den bringer en direkte ind i biosopsætningsmenuen. Det er dog muligt at bios er indstillet så tastaturcheck springes over, og så dur den metode ikke.

Når du er nået frem til biosopsætningsmenuen skal du finde punktet med indsætning af password og indstilling af hvornår det kræves. Vælg hver opstart. Husk at save din ændring når du forlader biosopsætning. Det sker ofte med F10, men der plejer at stå i menuen hvordan.

Husk det password--- ellers er du på spanden, og der skal et lille snedigt indgreb til i motherboardet for at kunne starte maskinen uden password.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-12-06 23:55

det er ikke altid klogt at gå i bios - hvis det for eks er en oem baseret pc

Åbn Brugerkonti i Kontrolpanel.
Klik på din konto i eller vælg en konto (kun dig så ejer), der skal ændres.
Klik på Ændre min adgangskode. (opret adgangskode hvis du ingen har)
I Skriv et ord eller en sætning, som skal bruges som et adgangskodetip kan du skrive et ord eller en sætning, der gør det lettere at huske den nye adgangskode. (skriv det hellere et andet sted hvor absolut ingen kan finde det udover digselv

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 21-12-06 00:52

Tak for hjælpen allesammen. Jeg brugte bare windows adgangskoden..