/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hjælp til Itunes
Fra : mapse
Vist : 513 gange
300 point
Dato : 20-12-06 16:36

Hejsa
Min datter har en Ipod - og ITunes på pc'en. Når hun normalt åbner ITunes, så plejer al musikken jo at være der - men det hele er væk nu. Er der nogen der har oplevet det - og ved om der er noget at gøre??

Håber virkelig nogen ved det - der er total panik

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 22-12-06 04:00

Hej.

Ja jeg har oplevet det med itunes.

Nu har jeg ikke selv ipod. men har programmet itunes.
Jeg tror bare i skal føre musikken på playlisten igen, hvis hun har musikken på ipoden, så før det over på playlisten, DU må ikke hænge mig op på det men jeg mener den gemmer auto.

Prøv det.

mvh. Per

Accepteret svar
Fra : gitzepigen

Modtaget 300 point
Dato : 31-12-06 12:39

Hej

Ja, det har jeg også prøvet - og umiddelbart ville jeg ikke sige, der er panik. Hvis I stadig har al musikken liggende på computeren, skal I "bare" lægge det i I-tunes-biblioteket igen.

Det kan fx gøres sådan her:

1)
Hvis I ved i hvilken mappe al musikken ligger (på computeren):

Åbn I-tunes. Gå ind under fanen 'Filer' og tryk på 'Føj mappe til bibliotek'. Derefter vælges den mappe (marker den) hvori musikken ligger og trykkes ' ok'. Den skulle så gerne lægge al musikken tilbage igen.

2) Det kan også være at I skal tjekke at det er den rigtige mappe der er sat som auto til at hente musikken. Det gøres inde under fanen 'rediger' og dernæst inde under 'indstillinger' for dernæst at vælge fanen 'avanceret'. Øverst på denne "side" står 'placering af mappen I-tunes Music. Og det er denne mappe den er sat til at hente musikken fra. Denne placering kan laves om.

3) Nogle gange skal man også bare kopiere linket fra ovenstående svar nr. 2 ud og ind igen. Så tror den at I har valgt en ny placering. Og så vil den automatisk føre musikken ind igen.

Håber noget af dette hjælper - ellers skriv gerne igen. Jeg skal nok prøve at hjælpe!

Godt nytår.

Godkendelse af svar
Fra : mapse

Dato : 05-02-07 15:20

Hej Gitzepigen. Undskyld jeg ikke lige har svaret dig - men jeg har slet ikke fået mail om at der er svar på mit indlæg. Heldigvis klarede vi den - men på præcis samme måde som du har beskrevet, så du får lige pointene - og endnu engang tak for svaret. Kærlig hilsen Mapse