/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tørre hænder!!!
Fra : bassenborg
Vist : 2108 gange
25 point
Dato : 06-01-03 22:06

Jeg døjer meget med tørre hænder; det vil sige, det er faktisk mine knoer der tørrer ud.
Jeg har prøvet mange former for creme, men der går som regel kun ½ time, så er de tørre igen. Hjæææææææææææælp.

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 06-01-03 22:08

Har du prøvet med kaffegrums? Det lyder skummelt, men det virker :)

Ellers så er Atrix håndcreme, ret godt og det koster stort set ingenting...

Kommentar
Fra : summer

Dato : 06-01-03 23:01

Jeg er tidligere jord & betonarbejder og har prøvet et utal af cremer, indtil jeg for mange år siden prøvede Camferine fra Brugsen/Kvickly. Ja, jeg lyder næsten som en sælger, når jeg siger det er den bedste creme der findes til tørre og harkede hænder. Prøv den i løbet af ganske få dage har du hænder som en nyfødt baby, og prisen - ja ganske overkommelig: ca. 15kr. for 100 ml. og billigere i større portioner.
mvh
summer

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 07-01-03 13:30

hej bassenborg.

Jeg vil foreslå en cream der hedder: Lavera Neutral Intensiv håndcreme.. jeg har haft det samme problem og det hjalp mig..

se den på www.naturestore.dk hilsen zikki

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 08-01-03 05:43

PAS PÅ ! Lad være med at falde for symptom behandling !

Jeg vil anbefale du fandt frem til selve "årsagen". Få din læge til at give dig en henvisning til en hudlæge for at finde grunde til den manglende/nedsatte fedt produktion fra huden. Det kan skyldes mange ting og nogle af dem kan man gøre noget permanent ved (f.eks hudflora - når en bestem slag bakteria har bidt sig fast i taglkirtlerne i hud området)

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 25 point
Dato : 08-01-03 11:21

Selvfølgelig sker der ikke noget ved at kontakte en hudlæge, meeen tørre hænder og i særdeleshed Dr. Master_of_KeFir, er vist en ret udbredt "sygdom". Det kan da godt være man kan få en lægehenvisning til en dyr creme på apoteket, så er der selvfølgelig også det flere der tjener på bassenborgs hænder.

Camferine som jeg har anbefalet, har vores læge iøvrigt ofte anbefalet patienter med eksem. Deklarationen for Camferine er: Aqua, Alcohol Denat, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Camphor, Stearic Acid, Stearyl Alcohol, Triceteareth-4-Phosphate, pH: ca. 5 (svagt sur)
"Camferine er et meget velegnet plejemiddel til hænder og fødder. Virker blødgørende på revner og tør hud"
Lad det komme an på en prøve

mvh
summer

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 09-01-03 00:33

Tak for svaret summer.