/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar til spil og studier
Fra : Kirak
Vist : 400 gange
200 point
Dato : 20-12-06 12:19

Hej alle!

Jeg står og skal hjælpe min lillebror med at købe en bærbar. Hans behov er følgende:

- Skal bruges meget til spil: Halflife, WOW og spil i den kaliber
Altså skal grafikkortet virkelig være i top. Går også ud fra, at det betyder, at der skal være en god processor, mange ram og en forholdsvis stor HD.

- Skal kunne bruges til studier, dvs. den må ikke veje eller larme for meget.

- Der skal være USB-adgang og DVD-afspiller (gerne brænder)

- Den skal være rimelig robust.

I må meget gerne komme med forslag. Jeg har foreslået en IBM T43, men tror dog ikke, at grafikkortet vil kunne tilfredsstille ham?

Glædelig jul :)

Hilsen Sabrina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-06 13:19

Bærbar og Spil er ikke en god kombination

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-12-06 14:01

Jo refi - jeg købte en Dell Inspiron 9400 til min søn - så'n en med 17" skærm og jeg skal komme efter dig... Den kostede godt nok 16.700 og en slat, men kors hvor er han glad for den...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-06 14:21

Muligt - og sikkert udmærket - men derfor er det stadig ikke det optimale.....

De "moderne" spil kræver oceaner af kræfter og dermed gives stor varmeudstråling....

Og NETOP varme er de bærbares problem......

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-12-06 15:10

hvor mange penge er der tale om.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 20-12-06 15:56

Samme "nummer" som Stouenberg - det var bare sønnike selv, der købte den for en måneds feriearbejde.
Havde et defekt grafikkort ved levering, men det blev byttet, da jeg havde lavet MEGET larm !
Dell har generelt en elendig service, men maskinerne kører godt.

Køb Zepto - firmaet kan anbefales, selv om det måske også mest er bærbare, som er bedst til mere "seriøst" brug

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-12-06 18:18

Jeg købte en HP Pavilion dv 8000 i Bilka da de havde tilbud på dem. Jeg gav 7500,- og den trækker sq meget godt.. den er med 80gb hd 1,6 GHz og 1gb ram.
grafik kortet er et geforce go7600 som skulle være temmelig kraftigt..

Det er en 17" skærm og den har numerisk tastatur, hvilket er rart når man ofte skal taste mål og regnestykker ind.

Jeg har set Merlin har den samme til 9998,- men mon ikke bilka får den igen eller noget tilsvarende..

Junior

Kommentar
Fra : Kirak

Dato : 22-12-06 18:06

Mange tak for alle svarene!

Kan I spille de nævnte spil på jeres maskiner / søn's maskiner?

Prislejet er også omkring de 16-17000 kr. (plus minus lidt, så skynd endelig :) )

Glædelig jul!
Sabrina

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-12-06 20:19

Dells Inspiron 9400 med GForce Go7900 grafikkort spiller alle spil !