/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Digitalt tv-signal, TDC
Fra : LeFisk
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 20-12-06 10:46

Når man har TDC kabel tv skulle der angiveligt være et digitalt tv-signal med de 3 danske kanaler. Men på hvilken channel og frekvens ?

TDC kan ikke hjælpe men henviser til deres selektor

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-12-06 11:03

Det kommer an på hvor i landet du bor, men det fremgår tydeligt i din Selectors programoversigt hvis du prøver at bladre den igennem...

Go' Jul

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 20-12-06 11:22

Nej jeg snakker om en digital tv tuner eksempelvis "Strong", ikke en selektor fra TDC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-06 11:55

Den finder vel selv de digitale sendere

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 20-12-06 12:04

Nej den automatiske søgning giver ikke noget men signalet skulle være der et sted

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-06 12:26

Hvis aut. søgning IKKE giver noget resultat gør "manuel" jo heller ikke.....

Så enten modtager du ikke noget signal eller tuneren er defekt.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-06 12:28

Hvis ikke TDC kender frekvensen de sender på er der da noget galt.....

Hvis du har TDC kabeltv modtager du da en liste over alle sendere.....

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 20-12-06 12:30

Antennemanden siger at det er normalt at aut.søgning ikke kan finde signalet, men at det er der. Hvis han skal finde det skal han ud med noget særligt måleudstyr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-06 12:49

TDC må sgu vide hvilke kanaler de sender på

Måleudstyr hjælper da ikke noget når det er Kabeltv.....

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 20-12-06 13:24

OK jeg kan se at på frequency 631,25 er et signal TDC kalder "reserveret til selektor" men vil det også du hvis man køber en digital modtagerboks i Netto ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-06 13:42

Sandsynligvis ikke

Men du kan da købe en og prove - virker det ikke leverer du den bare tilbage (fortryder købet)

Pak endelig ikke mere ud end højst nødvændigt.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 20-12-06 15:04

Jeg er ret sikker på at du er nød til at have en Selector for at kunne bruge det digitale signal, det skal afkodes af Selector.
Ovenstående er kun en formodning.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 20-12-06 19:34

hejsa
vi kan tage vores signal på 221,5 og vi har fået afvide at på nogle dvb-t tunere skal landekoden stå på ceska´rep. og sprog dansk.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-12-06 00:19
Kommentar
Fra : jakjoe