/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows xp stop besked -
Fra : cobran
Vist : 758 gange
240 point
Dato : 19-12-06 22:16

hvad står følgende stop besked for -

stop:0x00000050(0xff98a620,0x00000000,0xbf8046c7,0x00000000)

jeg har aldrig haft en fejl før efter jeg købte denne computer... og det er ikke fordi jeg lige har sat ny hardware i eller installeret noget nyt.

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-12-06 00:19

har du en HP scanner tilsluttet ?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 20-12-06 00:24

Hej, du skriver ikke hvilke andre fejl du evt. får men check først disse her:

http://www.aumha.org/win5/kbestop.php (0x00000050: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA)
http://support.microsoft.com/kb/903251/da

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-06 06:06

cobran -> Det er vel ikke fordi du har 'pillet' ved størrelsen af din sidefil? I så fald: Sæt den tilbage til default instillingerne.

Højreklik 'Denne computer' vælg: Egenskaber->Avanceret->..under 'Ydeevne' klik [Instillinger] vælg fanen 'Avanceret' ..under 'Virtuel hukommelse' klik [Skift].

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-12-06 08:22
Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-12-06 12:47

naaj har ikke rørt nogen "sidefile" hvad er sidefilens funktion ?

Forresten jeg fik fejlen da jeg havde spillet Half Life 2 i en times tid så var det den virtuelle hukommelse der var for lav...?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-06 16:44

cobran - > En sidefil er det samme som det der på engelsk hedder en swapfile. Denne bruges i en hukommelsesstyringsteknik som hedder paging (sideindeling). En del af harddisken bruges som RAM (Read Acces Memory). Derved kan programmer, som kræver større end den tilgængelige mængde RAM, dynamisk udskiftes med en portion af harddiskens lagerplads.

Læs mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_memory

RAM hukommelse er langt hurtigere end disk-hukommelse, så derfor er swapfilen (sidefilen) en kritisk størrelse at ændre på !

http://support.microsoft.com/kb/308417/da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 26-12-06 10:10

Start med at se i fejlloggen - systemlog og find fejl med rødt skilt - send source=kilde og hændelsesid herind så kan det give et hint til hvad er galt.
Her er hvad MS skriver http://support.microsoft.com/kb/817197 , men der er ikke meget troubleshooting at hente der.

Men den error er ofte hardwarefejl - hent derfor memtest og scan dine ram http://www.memtest86.com/
Det kan sagtens tage 1 time at færdiggøre en scan men stop hvis du ser errors.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-06 10:38

Umiddelbart lyder det som om du har for lidt RAM cobran:
Citat
Forresten jeg fik fejlen da jeg havde spillet Half Life 2 i en times tid så var det den virtuelle hukommelse der var for lav...?

..eller for lidt diskplads til din sidefil

Hvis ikke du har 'pillet' ved sidefilen, så kunne det udmærket, som andre har nævnt, være dine RAM som ikke sidder helt rigtigt (=dårlig/ustabil forbindelse). Tag dem ud og sæt dem i igen (Vær omhyggelig!). Det kunne også simpelthen være defekte RAM? Hvis de svigter periodevis kan det være meget svært at diagnosticere. En anden mulighed er en fysisk fejl på din harddisk. Dette sidste kan du tjekke og rette:

Start op i fejlsikret tilstand (= tryk F8 før Windows starter op).
I stifinder højreklikker du på dit drev og vælger: Egenskaber.
Under fanen 'Funktioner' klikker du på: [Undersøg nu...]
Når undersøgelsen er færdig, så genstarter du.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 26-12-06 15:02

jeg har 4x 1024 PC6400 Corsair RAM siddende i min computer. Når computeren starter op kan den godt se de 4 GB men i windows ser den kun 3,5 af dem!
Ved ik om de ikke kører så godt sammen eller burde det ikke være det ..?

var lige inde i administration og logbog - system: og der havde været nogle par røde kryds ved... service control manager, ati2mtag, side by side, Dhcp!

Accepteret svar
Fra : dannyboysen

Modtaget 240 point
Dato : 26-12-06 18:36

Hvad siger den ramtest fra memtest - det vil måske kunne afsløre en evt. ramfejl?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 28-12-06 17:40

nu skal du høre om ramtesten -

først scanede jeg mine ram og den fandt ingen fejl MEN så gik jeg ind i configuration og valgte "BIOS ALL" og så kom der 52 fejl!!!

den første fejl var-

Tst Pass Failing Address Good Bad Err bits Count Chan
---- ------ ------------------ ------ ---------- --------- -------------
0 0 000f0400000 - 3844.9 MB ffffffff 00000000 f0500000 1

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 28-12-06 17:43

altså

Tst - 0

pass - 0

failing address- 000f0400000 - 3844.9 MB

good - ffffffff

bad - 00000000

err bits - f0500000

Count chan - 1

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 28-12-06 18:10

Så må du scanne dem parvis/enkeltvis for at finde den defekte ramblok.
Det undrer mig egentlig at du anvender 4x1024Mbram - det er der ikke så mange bundkort der kan klare - er det fire nåjagtige ens ramblokke ?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-12-06 18:35

tag skifte den ene o.s.v. ud og se om fejlen så ikke forsvinder.
hvad med dine ram på grafikkortet ?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 28-12-06 20:38

ja det er 4 ens ram blokke jeg har ... jeg vil prøve at tage en ram blok ud lidt senere.

jeg havde ik lige tænkt at det kunne være de ram i mit 512MB ATI x1950 kort men det vil jeg notere mig

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 04-01-07 17:14

Tak for svaret dannyboysen.

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 04-01-07 18:21

Bare iorden - tak for feedback