/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
iTUNES
Fra : ipbirk
Vist : 1256 gange
120 point
Dato : 19-12-06 20:24

Jeg har fået et irriterende problem med iTUNES. Jeg har alt min musik på en ekstern hardisk i en mappe der hedder musik. Men når jeg henter musikken ind i iTUNES er der utrolig mange musikstykker der er dobbelt og tredobbelt, kigger jeg i mapperne ligger der kun 1 fil som musikstykke.
Jeg henter musikken iTUNES>filer>føj mapper til bibliotek.
Er der nogen der ved havd der går galt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-12-06 20:36

Prøv at højreklikke på musikstykkerne og vælg åbn i stedet for at dobbeltklikke.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 19-12-06 21:48

Det er ikke let, hvis jeg gør som du siger vil det tage rigtig mange timer, jeg skal så lukke hver enket mappe op, markere alle musikstykker for derefter at kopiere dem over i iTUNES
Jeg har ca. 7 gb musik

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 19-12-06 21:49

I I-Tunes vælger du mappen MUSIK ude til højre, og vælger øverst i bjælken :
Oversigt> Vis dubletter !

Du kan nu se hvilke sange der er flere af og fjerne dem fra biblioteket !!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 19-12-06 21:51

oh ja, men der er ca. 800, så der må være en letetre og bedre løsning

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-12-06 21:52

Nå ikke andet en 7 Gb ..................

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 19-12-06 21:54

Når jeg trækker altid musikmappen direkte over i biblioteket og har aldrig oplevet det du beskriver.

Jeg åbner altså I-Tunes og mappen med musik for derefter "marker alt" og trækker det over i MUSIK på I-Tunes !!!

Jeg har ligeledes mit liggende på seperat HD, og ca. 8 GB !!!

Nazgul

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 19-12-06 22:00

Citat

Vil du beskrive det trin for trin, for som du beskriver det har jeg det lidt svært ved at se, hvordan du kan markere alle mapper

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 19-12-06 22:01

hov jeg fik ikke citatet med, gad vide hvad der gik galt

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 19-12-06 22:05

Jeg åbner denne computer og dobbelt klikker på det drev jeg har musikken på.
Herefter vælger jeg rediger>marker alt.
Højreklikker og holder knappen nede på en tilfældig af mapperne.
Trækker det markerede over i MUSIK på I-tunes (der er minimeret ligesom mappen med musik)

Nazgul

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 31-12-06 17:01

Hej igen
Trafic skriver:Trækker det markerede over i MUSIK på I-tunes (der er minimeret ligesom mappen med musik)

Hvad mener du med at trække musikken over i Musik på I-tunes, musikken ligger der i forvejen

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 01-01-07 20:26

Først sletter du indholdet fra I-Tunes biblioteket og efterfølgende gør som jeg har beskrevet !!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 02-01-07 07:40

Hvad er foremålet med at slette musikken i I Tunes mappen, og derefter trække trække det over igen.
Musikken ligger i Itunes mappen

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 03-01-07 15:24

Traffic skriver:
I I-Tunes vælger du mappen MUSIK ude til højre, og vælger øverst i bjælken :
Oversigt> Vis dubletter !
Du kan nu se hvilke sange der er flere af og fjerne dem fra biblioteket !!!!

Ok, men jeg vil gerne fjerne dem fra musikmapperne på harddisken, men efter samme opskrift , det er bare det at filerne kun fjernes fra i-tunes bibliotek, jeg mener at jeg på et tidspunkt, fik muligheden for at vælge slette fra bibliotek eller harddisk, men jeg kan ikke finde den opsætning.

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 27-01-07 16:26

slet alt musikken i itunes og sæt det ind igen.... når den siger "flyt til papirkurv" eller "slet fra... noget" skal du bare "slet noget.."

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 27-01-07 18:01

Andersburn skriver:slet alt musikken i itunes og sæt det ind igen.... når den siger "flyt til papirkurv" eller "slet fra... noget" skal du bare "slet noget.."

Det er bare det at den melding får jeg ikke, det må være noget med opsætningen, men jeg kan ikke finde hvor???

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 27-01-07 20:49

tryk på et nummer i itunes
tryk "Ctrl a" og "delete"
og alle sangene forsvinder ????

så kan du lægge det hele ind igen, problemet er hvis du først lægger mappen musik ind og bagefter lægger mappen fx ufo & jepper (som er en under mappe til musik) så ligger alle sangene med ufo og jepper der 2 gange, jeg har haft samme problem, men troede det var blevet rette i det nye itunes