/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
fra computer til tv
Fra : CCjunior
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 19-12-06 17:06

Jeg har et billigt kabel som ender i 2 fono stik og et ? stik..
der medfølger scart stik til den ene ende og den andne ende passer fint i computeren.. hvordan får jeg så billede på mit tv ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-12-06 18:37

du skal bruge tc out på dit grafikkort. Det skal være det lille runde sorte stik du skal bruge. G´Hvis ikke du har et sådant med har tv out er det det jule jackstik du skal bruge. Samtidig skal du jo finde det på dit tv hvis den ellers ikke selv slår over når scartstikket ryger i

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-12-06 18:44

har det lille runde stik, men det dur sq ikke.. skal jeg slå noget til i computeren, eller bruge et specielt program ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-12-06 18:51

Hvis ellers dit grafikkort er installeret rigtigt er det bare at plugge i så kører det. der er ikke noget specielt der skal gøres inden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-12-06 20:10

Hvor på comp passer dit stik.
Er det på et "løst" skærmkort eller er det indbygget i comp.

1. Indbygget = stikket sidder sammen med andre stik i en lodret kolonne.
2. "løst" skærmkort = stikket sidder sammen med andre i en vandret rille

Hvad har du

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-12-06 20:27

det er en bærbar hvor det er det indbygget, computeren er 1 måned gammel og er pre installeret. derfor går jeg ud fra at alt burde virke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-12-06 20:30

Det kan så være at det skærmkort skal "sættes op" for at virke rigtigt.
Har du i programmerne noget der ligner skærmkort eks. Nvidia.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-12-06 20:55

Nvidia er representeret

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-12-06 21:03

Så er der et Nvidia program til opsætningen. Det kan evt. ligge på den medfølgende CD.
Jeg har et løst skærmkort og der fulgte et program med. Det kører med to skærme på samme kort.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-06 21:05

Og så skal vi lige vide hvad det er for et stik du bruger bag på den bærbare comp.
facon størrelse antal huller/stik

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-12-06 21:12

på stikket er der syv små huller. ved siden af er der et s og et lille billede af hvad jeg ser som et tv..
Lyden ryger i over ved headsættet

der fulgte ikke nogen cder med computeren.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-12-06 21:15

har fundet opsætningen i nvidia.. nu spørg den om det er til pal b eller pal g..hvad f.... er det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-12-06 21:17

Jeg kan ikke huske hvad vi bruger i danmark
om det er pal eller hvad...........................men det er det Danske system der spørges efter
Jeg prøver lige at kigge

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-12-06 21:21

her er lidt om PAL som vi åbentbart bruger her i DK

http://www.dvdpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=244258

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-12-06 21:23

har fået billede på fjernsynet og lyd.. men det er kun mit baggrundsbillede.. ingen opdaterringer.. det er også i en meget dårlig kvalitet

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-12-06 21:28

nååå.. det må vente til i morgen... konen vil se tv

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-12-06 21:32

Ok

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-12-06 00:53

Fjernsyn er ikke gode til at vise computerbilleder og tv out på mange bærbare er noget skod, så du skal ikke forvente dig noget særlig godt resultat.

Bedst bliver sdet ved at bruge svideo indgang på dit fjernsyn, hvis det har sådan en . Det er via et lille rundt stik men en kreds af fine stifter og en flad styrestift.
Vi bruger både PAL G og B i Danmark . Det skulle være ligegyldigt når fjersynstuneren ikke bruges. Forskellen i B og G har med modulation af Vhf og UHF signalerne at gøre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-12-06 00:56

Glemte at skrive at kvaliteten af tv out, på nogle computere, kan være afhængig af hvilken opløsning, du indstiller din skærm til. Det der giver det bedste skærmbillede giver ikke nødvendigvis samtidig det bedste tv billede.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 19-02-07 21:05

Tak for svaret e.c.

Virker stadig ikke, gidder ikke prøve mere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-02-07 21:15

Jammen det var da trist.