/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
DSB m.m.
Fra : zonker
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 06-01-03 20:25

Ram 2 der gik desværre koks i dit gode indlæg, så jeg hugger med arme og ben og lægger op til debat igen UDEN nyhedsgrupperne, for de formåede da at ødelægge det hele.

snip

DSB
En tragedie i uendeligt mange akter

Jeg vil gerne have nogle Kandu folks mening om DSB i forhold til nedenstående.
Der er 250 point på højkant til den der konstruere et slogan for DSB, der på dybt sarkastisk vis kan matche nedenstående.

Det er utroligt, at befolkningen i Danmark finder sig i at have et jernbanesystem, der i alle henseender fungerer på så lavt et niveau som DSB. De udstiller deres inkompetence – deres uduelighed – deres komplette mangel på evne til at få noget som helst til at fungere ved enhver given lejlighed. Utallige er de tåbelige og ofte uforståelige undskyldninger eller forklaringer der udsendes i radio og TV, eller bræges ud gennem deres højtalere, når de virker.

Et firma der i over 150 år mod betaling har skullet leve af at levere transport til danskerne, har endnu ikke i 2003 evnet at inkorporere teknik og service i deres produkt, så kunderne kan få den vare de har betalt for.

Det slående i tragedien DSB er, at der ikke er nogen enkelt funktion man kan pege på, og sige at det er dér fejlen opstår. Det er hele vejen fra kommunikationen til kunderne til selve deres vare - transporten.

Dårlige, mangelfulde, uforståelige meddelelser over højtalerne. Møg beskidte og miserabelt holdte togvogne. Dumsmarte flinkeskolesmilende medarbejdere på billetkontorerne. Dørmandsagtige halvbøller kontrollerer billetter i S-togene. Manglende lokoførere. Manglende skiltning på S-togene (Frb.linjen). Upræcise afgange. Store forsinkelser og aflysninger ved den mindste smule vejrændring. (Sne i sporskifter – solkurver – blade på skinnerne – nedfaldne køreledninger (bla.bla.) Remsen er uendelig. DSB kan producere en undskyldning for enhver afvigelse der måtte opstå, som alle leder kunderne til at forstå, at det ikke er DSB’s skyld, men hver gang er uforudsigelige udefrakommende tilfældigt opståede årsager.

Elendig, kedelig og ekstrem dyrt salg af fornødenheder i IC og IC3 togene – Perroner der flyder med affald, elevatorer der bliver brugt som pissoirer, rulletrapper der ikke virker og manglende kuffertvogne, automater der er ude af drift osv. osv. henfører én til en togstation i en bananrepublik syd for ækvator.

Bumser - platugler - alkoholikere - narkomaner der råber og skriger og andet rakkerpak terroriserer på Københavns Hovedbanegård. Det er åbenbart vigtigere for DSB, at Københavns Hovedbanegård fremstår som et luksus-supermarked, til synligt forhøjede priser med ¾ døgn åbent, end at tilbyde sikkerhed, ro og tryghed for de rejsende.

Når de negative sider af en sag er så overvældende, som det er tilfældet i Tragedien DSB, er det svært at se de positive sider, som der jo også må være. Det er jo bare sådan, at man bliver bedømt på det negative.

Så DSB – I får karakteren 03 – 05. (Fordi I kører en gang i mellem)

Hvornår er der en med de rette forudsætninger, der kan banke DSB på plads?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-01-03 23:29

Jeg kan godt se hvad du mener, men det er da vist ikke bare lige at flytte opmærksomheden - Tror du??
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-01-03 23:34

PS.
Jeg kom først til at sætte det under madlavning ( idiot), og vupti så havde jeg den der Karkludehæklende Intrigant-Trine et eller andet Kornug lige i nakken. Jeg skulle slette mit indlæg fra fejlplaceringen. Jeg skrev til hende, at det kunne jeg da godt - teoretisk. Jeg aner bare ikke hvordan man gør, så hun må fortsætte med at ha' det dårligt over at se det under mad.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-01-03 09:02

Kommentar
Fra : mermic

Dato : 07-01-03 11:24

P.S.

Så er det jo altid godt at affærdige et sådan indlæg når man lige har stået midt i den allerværste snestorm for året........ Kan lige forestille mig hvordan dit eget hjem fungere - var du oppe at skovle sne inden kl. 0700 som loven foreskriver??

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-01-03 12:33

ja, det var taget aftenen forinden. Og intet sne om natten *G*

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-01-03 15:05

Til Mermic.

Det bliver ikke nogen større fornøjelse at køre med DSB i Danmark, fordi andre lande har jernbaner, der fungerer endnu dårligere.

Hvorfor skulle ens hjem fungere anderledes, fordi der kommer en smule sne??

Og så lige til orientering: Loven foreskriver IKKE at man skovler inden kl. 0700.

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 04-02-03 04:21

Jeg synes der er tale om ros af DSB i ovenstående indlæg! et skamrosende dog velovervejet indlæg efterfulgt af den ligeledes rosende karakter 03-5..... ;)
Jeg ægrer mig lidt over ,at jeg som ny her på kandu ikke selv har fået muligheden for at oprette et indlæg om samme emne, nu ville det unægteligt være flat at skive endnu et, i en måske mere nedladende tone.
Jeg vil blot tilføje, som påtvunget pendler af DSB, følgende kommentar til skribenten af indlæget, du har inspireret mig til endnu engang at brygge et forhåbentlig retorisk veludført klagebrev til DSB for, at de endnu engang har præsteret at forpeste os pendlere med deres perfide "service ydelser" eller rettere mangel på samme. (sagens kerne for klagebrevet, Søndag den 12 januar kl ca 5,30 formåede den pågældende togfører for IC3 toget fra frederecia, at undlade at stoppe ved Valby station, som togplanen ellers forskriver)

P.s hvordan kom sne egentlig ind i denne "samtale", Det er DSB der svines, der skal ikke pludres om sne! At forholde sig til emnet! :)

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-03 05:52

Hej Enim.

Jeg kan fortælle dig, at det første indlæg i denne tråd, blev sendt til Ekstrabladets læserbrevkasse, som satte det i avisen, men også direkte til DSB. Deres svar viser, at de er lige så kolde i rø.... som det absolutte O punkt. Jeg indsætte svaret fra dem her:
-----------------------------
Kære Ram

Tak for Dres e-mail af 6. januar 2003, som vi har læst med interesse.

Jeg beklager, at vi ikke kan leve op til Deres forventninger til den offentlige transport.

Tak for Deres interesse.

Med venlig hilsen

Aja Andersen
DSB produktion

--------------------------------------------------------------------
Mage til flabet svar skal man da lede længe efter.

Mvh.
Ram2

Godkendelse af svar
Fra : zonker

Dato : 05-02-03 09:12

Tak for svaret ram2.