/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor er min lommeregner - skod
Fra : erling_l
Vist : 1159 gange
200 point
Dato : 19-12-06 00:44

Jeg har for en 14 dages tid siden haft en virus, der lå på selve explorer (dejligt - så kan man ikke komme ind efter hjælpesoftware).

Nå, men jeg forsøgte at bruge windows komponenter installer/fjern fra kontrolpanelet.

Det gik op og ned - totalt bøvlet, men virussen er væk, og en ny explorer er på, men....

i kampens hede fik jeg sat nogle ekstra x'er - det betyder at bl.a. spil og lommeregner er væk - og jeg bruger faktisk lommeregneren ret tit.

Når jeg går til "kontrolpanel" / "tilføj eller fjern programmer" / "windowskomponenter" og krydser af ved "tilbehør", så åbner den guiden windows-komponenter. Den begynder at køre, men går kort til efter i stå med beskeden "Kopieringsfejl" (et popup vindue) - Installationsprogrammet kan ikke kopiere filen staxmem.dll . Kontroller at nedenfor nævnte placering er korrekt, eller ret den og indsæt win xp pro service pack 2 disk i det drev, du angiver.

Men åbner jeg på "gennemse", ja så ligger filen der - den vil bare ikke kopieres. Angiver jeg drevet for service pack 2 sker der ikke en pind (formentlig fordi de filer er pakket). Starter jeg min oprindelige windows cd op og beder om at installere specifikke komponenter, gør den det samme som beskrevet ovenover.

Trykker jeg "annuller", spørger den, om jeg vil fortsætte installationen uden denne fil, så går den kortvarigt videre, men stopper så ved næste fil, der ikke vil kopieres.

Hvordan pokker får jeg den til at installere noget så banalt som windows eget tilbehør???

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 200 point
Dato : 19-12-06 01:53

hej erling.

Jeg har lige skrevet privat til dig her i Kandu, så se lige der.

mvh

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 02:04

Du kan prøve >
sæt din win cd i dreve,når den starter op så kan du godt lukke instalations menuen.
Åben>start>kør og kopier dette ind i kør>

sfc /scannow

med mellemrum mellem sfc og /

klik ok.
nu vil win tjekke dine filer for fejl og mangler/rigtige versioner,måske vil det hjælpe,men ikke altid.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-12-06 02:09

Hej Manse

Det var en af de ting, jeg prøvede - men der skete desværre ikke en hujende f..

øv

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 02:13

genstart pc'en bagefter.
du kan også prøve at registrer dll filerne i reg databasen>
f.eks.

regsvr32 staxmem.dll

der vil komme en boks frem som viser om det lykkeden at regisrer dll filen

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-12-06 02:17

Hm... OK ... prøver i morgen, nu er det vist godnat for mig...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 02:20

prøv lige at søg på calc.exe for at se om din lommeregner i det hele taget eksisterer på pc'en søg på drev (C:)
C:\WINDOWS\system32\calc.exe
bare for at se om de forskællige ting på pc'en er blevet slettet(finger pej om problemet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 02:25

ellers kan du bruge denne lommeregner indtil du får løst dit problem,den bruger jeg selv>
http://www.ossoft.dk/
under downloade>
Lommeregner med strimmel
gratis,skal ikke installeres bare lægges i en mappe,højre klik på den og lav en genvej.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 02:27

jeg har den i en genvej tast på tastaturet,i stedet for win calc

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 02:28
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 02:28

forkert link,man kan ikke linke direkte

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 03:42

Du kan prøve dette program,det genskaber genvejene til
til de ting de ligger i tilbehør men det kræver at tingene i tilbehør eksisterer på pc'en og ikke er blevet slettet(derfor spørsmålet:Dato : 19-12-06 02:20)
http://windowsxp.mvps.org/Accessories.htm

http://windowsxp.mvps.org/images/accrestore.gif
Hvem ved,det går ikke altid som præsten prædiker

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-06 03:49

du har været inde og prøve at tilføje tilbehør under windowskomponenter,her står der at du kan prøve at fjerne den/dem først og så tilføje den/dem igen>
http://support.microsoft.com/?kbid=891893

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-12-06 13:00

skriv i kør
calc

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 19-12-06 13:11

Hej
Jeg har selv oplevet det at få mallware, som slettede forskellige programmer. Bla. calculatoren.

Derfor bruger jeg nu den gratis calculator plus, som du kan hente hos microsoft, (kun for ægte windows versioner).

http://www.microsoft.com/genuine/offers/default.aspx?displaylang=en#2c9ce524-dd51-4bbf-b36a-fbaf5c8d1565

God fornøjelse

Thomas

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 28-01-07 14:42

Fik det løst lidt inddirekte

Tak for svaret maxhankat.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 28-01-07 15:59

Hej erling.

Det var sør'me en overraskelse at få point fra dig nu, jeg havde helt glemt emnet,
men tak i alle tilfælde, det luner lidt i min slunkne point-kasse.

Mvh