/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hva i helv.... sker der?????
Fra : SmukkeErik
Vist : 501 gange
200 point
Dato : 19-12-06 00:11

Jeg har optaget en del hjemmevideo med mit DV kamera, overspillet det til DVD vha. computer. Med mit gamle fjernsyn, Phillips 28" widescreen, med alm billedrør, der vises filmene perfect.
Jeg har nu fået et 42" LCD tv, og der vises filmene ad h... til.
Er der nogen der ved bare lidt om hvad der er galt.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 19-12-06 00:31

Scart kabel skal fornys tro jeg

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-12-06 12:56

der er rimelig stor billedforskel. mange jeg kender siger, at man skal ikke købe et tv større end 32 "

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 19-12-06 15:19

Vrøvl ! Det kommer an på hvilke mærke du anskaffer
Jeg har en Salora LCD. HD Ready 42" meget tydlig , no problems

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 19-12-06 17:41

Forskellen ligger garanteret i, hvilken kvalitet (opløsning) du har importeret videomaterialet i fra kameraet. Det har du kunnet vælge, går jeg ud fra, da du overførte video...

Kommentar
Fra : SmukkeErik

Dato : 19-12-06 22:45

Hej alle. 1000 tak for interressen.

Pømske.: Jeg har skiftet scart-kablet, til et nyt og hundedyrt, det har ikke hjulpet på hjemmevideo, men har gjort andre DVD film MEGET bedre, 1000 tak for rådet, kablet er alle pengene værd. Har du selv optaget hjemmevideo???

IceCap.: Jeg har altid brugt den bedste (største) opløsning, og som sagt virker det perfekt på mit gamle TV. Jeg har også problemer med still-billeder.
Billedet bliver lidt "grumset" og farven tværes ud i små firkanter.

Bublebee.: Skærmstørrelsen burde ikke betyde noget. Jeg har lige set Ice Age2, og den står perfekt på begge skærme, iøvrigt en hammer god tegne film.

Flere ideer og gode råd modtages med tak.

MvH.: SmukkeErik.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 19-12-06 23:08

Desværre har det værre inbrud hos mig ,det bliver ikke , til noget nyt Sony video grej mere.
På tysk So .ny .wieder
God fornøljse.God Jul
pømske