/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Point system
Fra : Marchwitz
Vist : 1015 gange
500 point
Dato : 18-12-06 23:45

Jeg skal bruge et point system som egentlig skal virke ligesom dette system på Kandu.
D.v.s. brugerne skal kunne tjene og bruge point ved bestemte aktiviteter på den pågældende side.
Siden det skal bruges på er lavet i php med login og brugerprofil og alt det, samt MySQL database.

Nogen gode idéer til hvor man kan finde noget OpenSource til den slags?

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 19-12-06 08:14
Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 19-12-06 09:48

Nææ det er det måske nok ikke, men det er dog 3 rigtig gode link som jeg straks har taget til mig som foretrukne. Faktisk skal jeg også bruge en form for rangering som disse 3 eksempler jo må være ideelle til. Men desideret point system med mulighed for at tjene og bruge point, eller skal vi kalde det virtuelle penge, det mangler jeg stadig.

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 20-12-06 00:14

Hej,

Jeg tror ikke du kan finde en "pakke" der lige kan det du vil, så prøv istedet at kigge på f.eks. SMF (PHP/MySQL) der både har antal besked-styret rating/points, karma (popularitet) rating mm. Det kan være du kan "låne" lidt ideer derfra...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 20-12-06 16:07

Tak Lars. Jeg har oploadet smf systemet til en server og er i fuld gang med at prøve de forskellige muligheder der er i det system, men det tager nok lidt tid inden jeg har været det hele igennem, der er tilsyneladende masser af ekstra elementer man kan supplere med.
Faktisk slet ikke så dumt det der smf, synd der ikke er danske sprogpakker med, man er nødt til at rette al teksten hvis man vil have brugerfladen på dansk

Kommentar
Fra : grise_bassen

Dato : 20-12-06 20:49

jeg vil forslå http://www.php-fusion.dk/news.php
der findes en mase "mods" man kan installer i sit system bagefter!
som feks point system!

du skal godt nok være bruger der inde for at download det, men det er gratis!
de har også en side med de forskellige mods http://www.phpfusion-mods.dk/news.php

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 20-12-06 20:59

Ja jeg kender PHP-fusion, men deres point system er egentlig bare et system som admin kan bruge til at give brugerne point. Der er ingen måder brugerne kan bruge de optjente point. Det er nærmest bare en form for rangering.
Men måske skal jeg bruge det som udgangspunkt for det jeg selv skal lave.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 20-12-06 21:43

Hej Marchwitz, du kan sagtens køre SMF på dansk for det gør jeg selv. Du kan se det her:

http://selsbaek.dk/forum

Jeg installerede det oprindeligt for at lære lidt mere om PHP og MySQ,L men vil beholde det og bruge det for familien og support af mit staveprogram SpellWizard.

Der findes også en masse mods bla. nogle til udvidelse af karma og rating af beskeder.

Den danske oversættelse er desværre ikke 100% i orden men du kan få en kopi af mine rettelser hvis du får brug for det

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : Marchwitz

Dato : 21-12-06 00:03

Tak for din hjælp lawitt, det var nu ikke så dumt at blive gjort opmærksom på SMF. Jeg har det liggende på et af mine hoteller til nærmere undersøgelse, men det er i hvert fald et system der kan bruges også til andre opgaver.