/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Forstand på computer ?
Fra : Gucci1704
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 18-12-06 23:32

Jeg har været tæt på at smadre min computer et par gange fordi :...
Ca hver anden gang jeg prøver, kan jeg ikke komme på nettet. Den viser et udråbstegn over de to skærme nede i hjørnet og skriver : Ingen net-forbindelse.
Så prøver jeg at slukke computeren igen,- skruer antennestikket og de to andre stik ud, for så at tænde den igen. Så kan jeg som regel godt komme på nettet. Hvorfor ?, Hvad er der galt ?
Hvis du mener at have svaret, gider du så skære det ud i pap, da jeg så er sikker på at gøre tingene rigtigt ....
Tak

Venlig hilsen

Gucci

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-12-06 06:12

Skruer antennestikket ud !
1. Har du tv i komputeren eller ?
2. Hviken internetforbindelse har du ?

Skruer de to andre stik ud !
3. Hvilken stik er det ?

Den viser et udråbstegn over de to skærme nede i hjørnet og skriver : Ingen net-forbindelse.
4. Prøv at dobbelt-klikke på de 2 skærme, der skal kommer et kontrolpanel frem.
kik på de muligheder der er, feks. reparer ..

5. Virker internettet aldrig når antennestikket og de to andre stik sidder til ??
For at komme tættere på et muligt problem med et stik,
må du prøve dig frem ved kun at fjerne et stik ad gangen.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-12-06 11:28

Hej igen.

Det er stikkene i serveren, jeg trækker ud. Antenne-stik ,- og så går der en til computeren, og den sidste ned til lader (omformer), som er koblet til stikdåse.
Bare surt at sidde med en skrue-nøgle hver gang man skal på nettet, samtidig med, at den skal genstartes.

Venlig hilsen

Gucci

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-12-06 17:26

Prøv at forklare dig lidt tydligere, og give flere detaljer omkring din maskine og dine problemer; så er der sikkert mange flere der vil bruge lidt tid på at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-12-06 17:53

OK jeg skal prøve. Jeg har bredbåndsforbindelse via stofanet. og næsten hver gang jeg har haft slukket for pc´en (ikke ved stikkontakt) falder min netforbindelse ud. Jeg kan, hvis jeg slukker for modemet og skruer div. kabler af - og sætter det sammen igen og genstarter, komme på nettet. Jeg har prøvet at deaktive samtlig spyware og firewall, men lige lidt hjælper det. Jeg kører system xp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-12-06 18:13

Min første tanke: Igen en der er blevet logget ind hos SkodStofa
Kan du ikke indstille din forbindelse til at den altid er på?
Jeg ved det er et problem med STOFA, som du ikke er ene om at have!

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-12-06 19:39

Det er et problem, der er opstået efter jeg har skiftet computer. Den gamle var der aldrig problemer med - og den nye er indstillet som den gamle

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-12-06 23:18

Selv om din gamle og din nye er opsat ens, så er der forskelle,
Bla. har et netkort et ID, det hedder en mac-adress,
jeg er ikke særlig bekendt med 'sofanet',
men det kunne forestilles at den gamle pc var sat til altid på,
Når den nye så prøver at komme på ser stofa det som en anden pc (naden mac-adress),
da stofa kun tillader en pc på linien, bliver din nye nægtet adgang.
Kan forestille mig at du skal ind på din login-side hos stofa.
og der slå (altid på) fra , derefter til igen.
Foremål, at får stofa til at registrere din nye mac-adress.

Måske lidt kluntet forklaret, men det er også lidt i blinde , da jeg ikke har kikket på stofa i flere år.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-12-06 23:20

Sidder din pc direkte til dit kabelmodem ?
Har du flere pc'er koblet på ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-06 00:03

Du er inde på det rigtige natmaden (dyrlægens natmad UMMMMM)
SkodStofa bruger netop denne Log-In site, da du bliver registreret på din MAC adresse, fordi du ikke er ene om at bruge kabelnettet, så derfor må de have styr på hvem der skal bonnes fo den enkelte trafik.

Hvis du skal have flere maskiner på, skal du have registreret en router MAC-adresse i stedet, hvorefter STOFA kun kan se ind til routeren, og ikke ved noget om hvad der køre på dit lokalnet.
(Blot en supplerende bemærkning, hvis du skal have flere maskiner på!)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-12-06 07:21

Ja trickset med routeren lavede jeg for en ven for et par år siden.
Om tingene er ændret siden , det ved jeg ikke,
men dengang skulles der betales mere for en såkaldt familiepakke.

Der var en gang http://www.stofanot.dk/
Desvære ser den nu meget spammet ud. !