/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Drevbogstav?!
Fra : ME.alexander
Vist : 861 gange
300 point
Dato : 18-12-06 22:13

Hejsa!! Jeg har idag haft min eksterne harddisk sat til en af mine venners computer.. hvorefter at jeg satte den i min computer igen. Så skulle jeg have noget andet overført så en anden ekstern blev tilsluttet min computer også.. Når jeg så nu skal have fat i min egen eksterne har den skiftet Drevbogstav fra H til I hvilket er ireterende da alt jeg har på den køres via genveje som jeg så skal ændre og alt det musik jeg har derpå skal så listes om inde i mit media player! nogen som har en idé om hvordan jeg ændre drevbogstavet fra I til H??!

Accepteret svar
Fra : smik

Modtaget 310 point
Dato : 18-12-06 22:23

Hvis du vil gøre det permenent skal du ind i Administration i kontrolpanelet. Herefter vælger du Computer Administration.

I venstre bjælke finder du diskhåndtering.

Nu skulle du gerne have et grafisk billede af alle dine drev C,D,E,......>

Højreklik på eks. D-drevet vælg "skift drevbogstav og Sti" og følg guiden.

Mvh. Smik

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-12-06 22:25

Det er sådn at din PC har et hiraki, hvormed den deler drevbogstaver ud.
A og B er forbeholdt diskettedrev, både interne og externe.
C er altid master harddisk, hvor du har dit operativsystem liggende.
D er forbeholdt et fysisk drev, hvad enten det er harddisk eller CD drev, men kan også være en partion på C drevet, når der kun er en fysisk disk til stede.

Når en harddisk er delt i flere partioner, så vil de primære partioner altid prioteres højest.
Der næst de sekundære partioner.
Herefter kommer CD og DVD drev.
Til slut de flyttebare drev og memorykorts.

Netværksdrev kan i reglen sættes med et ledigt bogstav.

Nu skriver du ikke noget om hvor mange fysiske dre du har og om nogle af den er delt i partioner o.s.v.

Godkendelse af svar
Fra : ME.alexander

Dato : 18-12-06 22:50

Tak for svaret smik.

Kommentar
Fra : smik

Dato : 19-12-06 06:30

Velbekomme godt jeg kunne hjælp dig.. Ønsker dig en rigtig glædelige jul til dig og dine kære...

Med venlig hilsen
Smik